SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

So stavbou vjazdu už začali

Prvé práce na budovaní nového vjazdu do podzemných garáží hotela Carlton už začali. Ako informoval projektant Vladimír Vršanský, práce rozdelili do troch etáp. Začne sa prekládkou vodovodných sietí, potom sa postaví vjazd do podzemia zo strany Mostovej ..


Včera sa začali prvé práce na vjazde do podzemných garáží hotela Carlton. Nový vjazd z Mostovej ulice bude dokončený v novembri tohto roka. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

Prvé práce na budovaní nového vjazdu do podzemných garáží hotela Carlton už začali. Ako informoval projektant Vladimír Vršanský, práce rozdelili do troch etáp. Začne sa prekládkou vodovodných sietí, potom sa postaví vjazd do podzemia zo strany Mostovej ulice vedľa Reduty. Nakoniec sa uskutoční rekonštrukcia električkovej trate a ciest. Na celom projekte sa podieľa mesto, mestská časť Staré Mesto a majiteľ garáží, spoločnosť Bratcarl.

Po vybudovaní vjazdu zostane Mostová ulica prejazdná len pre električky a pre individuálnu dopravu, ktorej cieľom budú podzemné garáže. Parkovanie tu už nebude možné. Súčasťou celého projektu sú aj povrchové úpravy, ktoré zabezpečuje Staré Mesto. V rámci nich zmizne ďalšia zelená plocha – parčík vedľa Reduty. „Malo by tu pribudnúť sedem stromov, námestie bude mestského typu – vydláždené,“ dodal Vršanský. Skupina zástupcov hudobnej obce v posledných dňoch rokovala s viceprimátorom pre dopravu Karolom Koladom aj so starostom Starého Mesta Petrom Čiernikom. „Snažili sme sa aspoň zmierniť dopad výstavby a žiadali sme, aby parčík vedľa Reduty zachovali. Na Starom Meste pre túto myšlienku nemali pochopenie,“ povedal muzikológ Adrian Rajter. „Stále však zastávame názor, že vjazd do garáží a električky do blízkosti Reduty nepatria.“

Rekonštrukcia električkovej trate, do ktorej mesto dáva 60-miliónov korún, by mala zabezpečiť odhlučnenú prevádzku električiek a tým aj zlepšenie podmienok pri koncertoch v Redute. Táto rekonštrukcia je najdlhšou od roku 1996, v rámci nej sa upraví 600 metrov trate. Práce potrvajú od 28. júna do 15. novembra.

Generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava, a. s., Ján Zachar povedal, že zhoršovanie stavu električkovej trate sledujú už od roku 1995. V roku 2000 museli znížiť maximálnu rýchlosť električiek v tomto úseku na 10 kilometrov za hodinu.

Celú akciu vyvolalo zvýšenie bezpečnostných opatrení amerického veľvyslanectva, ktoré sídli neďaleko hotela. Po útokoch z 11. septembra 2001 veľvyslanectvo nástojilo na tom, aby majiteľ súčasný vjazd do garáží presunul. Bezpečnostné opatrenia v okolí veľvyslanectva sa potom riešili na najvyšších štátnych miestach. S novým vjazdom súhlasil ešte bývalý primátor Jozef Moravčík.

Riešenie vjazdu z Mostovej ulice však mesto považuje za dočasné. Primátor Andrej Ďurkovský informoval, že americká strana ho oslovila s požiadavkou vytipovania lokality, kam by mohla presídliť zastupiteľský úrad. „Potom bude nový vjazd zakrytý a obnoví sa prevádzka pôvodného,“ dodal Ďurkovský.

SkryťVypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
          2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
          3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
          4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
          5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
          6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
          7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
          8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
          1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
          2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
          3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
          4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
          5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
          6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
          7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
          8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
          1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 891
          2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 881
          3. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 526
          4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 079
          5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 4 893
          6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 4 261
          7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 924
          8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 821
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Februárový test ruskej medzikontinentálnej balistickej rakety Yars.

          Západ vyhrážky od podpory Ukrajiny neodradili.


          2 h
          Peter Schutz.

          Taký pohyb v ruskej spoločnosti nebol minimálne od perestrojky.


          1 h
          Tragická nehoda na zastávke v Bratislave má piatu obeť.

          V nemocnici podľahlo zraneniam 21-ročné dievča.


          5 h
          Vojna na Ukrajine

          Vojna na Ukrajine pokračuje.


          a 5 ďalší 18 h

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.


          a 1 ďalší 10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.


          SITA 13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.


          SITA 30. máj

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.


          22. nov

          Blogy SME

          1. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
          2. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
          3. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
          4. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
          5. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
          6. Marián Viskupič: Matovič nepovedal jediný dôvod, prečo by mal zostať ministrom financií
          7. Milan Polešenský: Čo sa nepáči Petržalskej mládeži?
          8. Štefan Vidlár: Fantóm ambulancie
          1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 8 014
          2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 597
          3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 158
          4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 436
          5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 775
          6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 440
          7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 829
          8. Věra Tepličková: V Česku sa zbláznili. Chcú, aby sme plnili medzinárodné dohody 2 098
          1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
          2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
          3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
          4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
          5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
          6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
          7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
          8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
          SkryťZatvoriť reklamu