Podľa rezortu sa musí neodkladne opraviť 500 km ciest

BRATISLAVA 16. júla (SITA) - Takmer 30 % ciest na Slovensku v dĺžke 5 270 kilometrov je v stave, ktorý si vyžaduje neodkladnú opravu alebo súvislú údržbu. V samotnom roku 2002 stúpol počet kilometrov ciest v nevyhovujúcom stave o 150 km. Cyklickosť opráv

ciest pritom dlhodobo zaostáva kvôli nedostatku finančných prostriedkov. Ministerstvo dopravy preto navrhuje, aby sa v tomto roku zvýšili bežné výdavky na správu a údržbu ciest a diaľnic o 465 mil. Sk, na druhej strane sa o rovnakú čiastku znížia kapitálové výdavky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest. S prihliadnutím na havarijné stavy, povodňové škody a výstupy zo systému hospodárenia s vozovkami je totiž neodkladné vykonať opravy ciest v dĺžke 500 km.

Zníženie objemu financií podľa rezortu nebude mať dosah na začínanie diaľničných stavieb. Predkladané opatrenie je podľa rezortného ministerstva potrebné prerokovať vo vláde ešte v prvej polovici augusta, aby mohol začať obstarávací proces a aby sa opravy ukončili ešte v tomto roku. "Na udržanie prevádzkyschopného stavu cestnej siete je nevyhnutné, aby sa úseky ciest hodnotené ako nevyhovujúci stav zaradili do opravy a údržby ciest a diaľnic neodkladne a úseky hodnotené ako havarijný stav okamžite," uvádza ministerstvo dopravy.

Z ciest I. triedy v celkovej dĺžke 3 220 km je v nevyhovujúcom stave 768 km, t.j. takmer 24 %, pričom havarijný stav je podľa rezortu dopravy na úsekoch v dĺžke 69 km. Cesty II. triedy majú 3 828 km, z toho v nevyhovujúcom stave je viac ako 38 % z nich, čiže 1 382 km. Havarijný stav je na úsekoch v dĺžke 178 km. Z ciest III. triedy v dĺžke 10 332 km je v nevyhovujúcom stave 3 120 km a v havarijnom stave 478 km, čo je takmer 5 %. Havarijný stav charakterizuje nevyhovujúca únosnosť alebo rozpad povrchu a konštrukcie vozovky. "Situácia na cestách sa naďalej zhoršuje aj v dôsledku opakovaných povodní v predchádzajúcich rokoch a netypického priebehu zimného počasia počas tohtoročnej zimy," uzatvára rezort.

V tomto roku mali pôvodne smerovať na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest kapitálové výdavky v objeme 8,5 mld. Sk, na údržbu a opravy ciest a diaľnic bežné výdavky v sume 2,252 mld. Sk a na výstavbu cestnej siete kapitálové výdavky za 1,2 mld. Sk. Na stavebné opravy ciest, ktoré zahŕňajú obnovu krytu vozoviek nad 3 cm sa vyčlenilo len 262,9 mil. Sk, čo predpokladá opravu úsekov ciest v dĺžke 120 km. Na opravu vozoviek diaľnic a mostov sa vyčlenilo 155,5 mil. Sk. Od vzniku Slovenskej správy ciest v roku 1996 sa priemerne za jeden rok opravilo len 230 km ciest.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
          2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
          3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
          4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
          5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
          6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
          7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
          8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
          9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
          10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
          1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
          2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
          3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
          4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
          5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
          6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
          7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
          8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
          9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
          10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
          1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 982
          2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 815
          3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 097
          4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 006
          5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 160
          6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 714
          7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 666
          8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 661
          9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 416
          10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 409

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

          Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

          Komentár Petra Schutza

          Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

          V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

          Nadhľad Matie Lenickej

          Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

          Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

          EKONOMIKA

          Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

          Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

          Neprehliadnite tiež

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.

          Stavebná produkcia medziročne klesla

          Oproti februáru 2016 sa celková stavebná produkcia znížila o 10,7 percenta.

          Príspevok na zateplenie domu bude možné opäť získať v druhej polovici roka

          Maximálna dotácia má stúpnuť zo 6500 na 8500 eur.