Podľa rezortu sa musí neodkladne opraviť 500 km ciest

BRATISLAVA 16. júla (SITA) - Takmer 30 % ciest na Slovensku v dĺžke 5 270 kilometrov je v stave, ktorý si vyžaduje neodkladnú opravu alebo súvislú údržbu. V samotnom roku 2002 stúpol počet kilometrov ciest v nevyhovujúcom stave o 150 km. Cyklickosť opráv

ciest pritom dlhodobo zaostáva kvôli nedostatku finančných prostriedkov. Ministerstvo dopravy preto navrhuje, aby sa v tomto roku zvýšili bežné výdavky na správu a údržbu ciest a diaľnic o 465 mil. Sk, na druhej strane sa o rovnakú čiastku znížia kapitálové výdavky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest. S prihliadnutím na havarijné stavy, povodňové škody a výstupy zo systému hospodárenia s vozovkami je totiž neodkladné vykonať opravy ciest v dĺžke 500 km.

Zníženie objemu financií podľa rezortu nebude mať dosah na začínanie diaľničných stavieb. Predkladané opatrenie je podľa rezortného ministerstva potrebné prerokovať vo vláde ešte v prvej polovici augusta, aby mohol začať obstarávací proces a aby sa opravy ukončili ešte v tomto roku. "Na udržanie prevádzkyschopného stavu cestnej siete je nevyhnutné, aby sa úseky ciest hodnotené ako nevyhovujúci stav zaradili do opravy a údržby ciest a diaľnic neodkladne a úseky hodnotené ako havarijný stav okamžite," uvádza ministerstvo dopravy.

Z ciest I. triedy v celkovej dĺžke 3 220 km je v nevyhovujúcom stave 768 km, t.j. takmer 24 %, pričom havarijný stav je podľa rezortu dopravy na úsekoch v dĺžke 69 km. Cesty II. triedy majú 3 828 km, z toho v nevyhovujúcom stave je viac ako 38 % z nich, čiže 1 382 km. Havarijný stav je na úsekoch v dĺžke 178 km. Z ciest III. triedy v dĺžke 10 332 km je v nevyhovujúcom stave 3 120 km a v havarijnom stave 478 km, čo je takmer 5 %. Havarijný stav charakterizuje nevyhovujúca únosnosť alebo rozpad povrchu a konštrukcie vozovky. "Situácia na cestách sa naďalej zhoršuje aj v dôsledku opakovaných povodní v predchádzajúcich rokoch a netypického priebehu zimného počasia počas tohtoročnej zimy," uzatvára rezort.

V tomto roku mali pôvodne smerovať na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest kapitálové výdavky v objeme 8,5 mld. Sk, na údržbu a opravy ciest a diaľnic bežné výdavky v sume 2,252 mld. Sk a na výstavbu cestnej siete kapitálové výdavky za 1,2 mld. Sk. Na stavebné opravy ciest, ktoré zahŕňajú obnovu krytu vozoviek nad 3 cm sa vyčlenilo len 262,9 mil. Sk, čo predpokladá opravu úsekov ciest v dĺžke 120 km. Na opravu vozoviek diaľnic a mostov sa vyčlenilo 155,5 mil. Sk. Od vzniku Slovenskej správy ciest v roku 1996 sa priemerne za jeden rok opravilo len 230 km ciest.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. S dobrým pivom leto chutí
          2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
          1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          6. S dobrým pivom leto chutí
          7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
          10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
          1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 310
          2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 763
          3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 961
          4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 773
          5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 187
          6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 020
          7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 627
          8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 613
          9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 358
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 753

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

          Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

          Podcast Dobré ráno

          Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

          Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

          ŠPORT

          Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

          Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov