Podľa rezortu sa musí neodkladne opraviť 500 km ciest

BRATISLAVA 16. júla (SITA) - Takmer 30 % ciest na Slovensku v dĺžke 5 270 kilometrov je v stave, ktorý si vyžaduje neodkladnú opravu alebo súvislú údržbu. V samotnom roku 2002 stúpol počet kilometrov ciest v nevyhovujúcom stave o 150 km. Cyklickosť opráv

ciest pritom dlhodobo zaostáva kvôli nedostatku finančných prostriedkov. Ministerstvo dopravy preto navrhuje, aby sa v tomto roku zvýšili bežné výdavky na správu a údržbu ciest a diaľnic o 465 mil. Sk, na druhej strane sa o rovnakú čiastku znížia kapitálové výdavky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest. S prihliadnutím na havarijné stavy, povodňové škody a výstupy zo systému hospodárenia s vozovkami je totiž neodkladné vykonať opravy ciest v dĺžke 500 km.

Zníženie objemu financií podľa rezortu nebude mať dosah na začínanie diaľničných stavieb. Predkladané opatrenie je podľa rezortného ministerstva potrebné prerokovať vo vláde ešte v prvej polovici augusta, aby mohol začať obstarávací proces a aby sa opravy ukončili ešte v tomto roku. "Na udržanie prevádzkyschopného stavu cestnej siete je nevyhnutné, aby sa úseky ciest hodnotené ako nevyhovujúci stav zaradili do opravy a údržby ciest a diaľnic neodkladne a úseky hodnotené ako havarijný stav okamžite," uvádza ministerstvo dopravy.

Z ciest I. triedy v celkovej dĺžke 3 220 km je v nevyhovujúcom stave 768 km, t.j. takmer 24 %, pričom havarijný stav je podľa rezortu dopravy na úsekoch v dĺžke 69 km. Cesty II. triedy majú 3 828 km, z toho v nevyhovujúcom stave je viac ako 38 % z nich, čiže 1 382 km. Havarijný stav je na úsekoch v dĺžke 178 km. Z ciest III. triedy v dĺžke 10 332 km je v nevyhovujúcom stave 3 120 km a v havarijnom stave 478 km, čo je takmer 5 %. Havarijný stav charakterizuje nevyhovujúca únosnosť alebo rozpad povrchu a konštrukcie vozovky. "Situácia na cestách sa naďalej zhoršuje aj v dôsledku opakovaných povodní v predchádzajúcich rokoch a netypického priebehu zimného počasia počas tohtoročnej zimy," uzatvára rezort.

V tomto roku mali pôvodne smerovať na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest kapitálové výdavky v objeme 8,5 mld. Sk, na údržbu a opravy ciest a diaľnic bežné výdavky v sume 2,252 mld. Sk a na výstavbu cestnej siete kapitálové výdavky za 1,2 mld. Sk. Na stavebné opravy ciest, ktoré zahŕňajú obnovu krytu vozoviek nad 3 cm sa vyčlenilo len 262,9 mil. Sk, čo predpokladá opravu úsekov ciest v dĺžke 120 km. Na opravu vozoviek diaľnic a mostov sa vyčlenilo 155,5 mil. Sk. Od vzniku Slovenskej správy ciest v roku 1996 sa priemerne za jeden rok opravilo len 230 km ciest.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Moskva alebo Petrohrad?
          2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
          3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
          4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
          5. Nový Jaguar XF Sportbrake
          6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
          7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
          8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
          9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
          10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
          1. Moskva alebo Petrohrad?
          2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
          3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
          4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
          5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
          6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
          7. Nový Jaguar XF Sportbrake
          8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
          9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
          10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
          1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 345
          2. Moskva alebo Petrohrad? 7 425
          3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 979
          4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 531
          5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 249
          6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
          7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 987
          8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 664
          9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 522
          10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 307

          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁRE

          Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

          Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

          DOMOV

          Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

          Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

          PLUS

          Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

          Dá sa žiť s ustavičným strachom?

          Neprehliadnite tiež

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.

          Stavebná produkcia medziročne klesla

          Oproti februáru 2016 sa celková stavebná produkcia znížila o 10,7 percenta.

          Príspevok na zateplenie domu bude možné opäť získať v druhej polovici roka

          Maximálna dotácia má stúpnuť zo 6500 na 8500 eur.