Podľa rezortu sa musí neodkladne opraviť 500 km ciest

BRATISLAVA 16. júla (SITA) - Takmer 30 % ciest na Slovensku v dĺžke 5 270 kilometrov je v stave, ktorý si vyžaduje neodkladnú opravu alebo súvislú údržbu. V samotnom roku 2002 stúpol počet kilometrov ciest v nevyhovujúcom stave o 150 km. Cyklickosť opráv

ciest pritom dlhodobo zaostáva kvôli nedostatku finančných prostriedkov. Ministerstvo dopravy preto navrhuje, aby sa v tomto roku zvýšili bežné výdavky na správu a údržbu ciest a diaľnic o 465 mil. Sk, na druhej strane sa o rovnakú čiastku znížia kapitálové výdavky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest. S prihliadnutím na havarijné stavy, povodňové škody a výstupy zo systému hospodárenia s vozovkami je totiž neodkladné vykonať opravy ciest v dĺžke 500 km.

Zníženie objemu financií podľa rezortu nebude mať dosah na začínanie diaľničných stavieb. Predkladané opatrenie je podľa rezortného ministerstva potrebné prerokovať vo vláde ešte v prvej polovici augusta, aby mohol začať obstarávací proces a aby sa opravy ukončili ešte v tomto roku. "Na udržanie prevádzkyschopného stavu cestnej siete je nevyhnutné, aby sa úseky ciest hodnotené ako nevyhovujúci stav zaradili do opravy a údržby ciest a diaľnic neodkladne a úseky hodnotené ako havarijný stav okamžite," uvádza ministerstvo dopravy.

Z ciest I. triedy v celkovej dĺžke 3 220 km je v nevyhovujúcom stave 768 km, t.j. takmer 24 %, pričom havarijný stav je podľa rezortu dopravy na úsekoch v dĺžke 69 km. Cesty II. triedy majú 3 828 km, z toho v nevyhovujúcom stave je viac ako 38 % z nich, čiže 1 382 km. Havarijný stav je na úsekoch v dĺžke 178 km. Z ciest III. triedy v dĺžke 10 332 km je v nevyhovujúcom stave 3 120 km a v havarijnom stave 478 km, čo je takmer 5 %. Havarijný stav charakterizuje nevyhovujúca únosnosť alebo rozpad povrchu a konštrukcie vozovky. "Situácia na cestách sa naďalej zhoršuje aj v dôsledku opakovaných povodní v predchádzajúcich rokoch a netypického priebehu zimného počasia počas tohtoročnej zimy," uzatvára rezort.

V tomto roku mali pôvodne smerovať na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest kapitálové výdavky v objeme 8,5 mld. Sk, na údržbu a opravy ciest a diaľnic bežné výdavky v sume 2,252 mld. Sk a na výstavbu cestnej siete kapitálové výdavky za 1,2 mld. Sk. Na stavebné opravy ciest, ktoré zahŕňajú obnovu krytu vozoviek nad 3 cm sa vyčlenilo len 262,9 mil. Sk, čo predpokladá opravu úsekov ciest v dĺžke 120 km. Na opravu vozoviek diaľnic a mostov sa vyčlenilo 155,5 mil. Sk. Od vzniku Slovenskej správy ciest v roku 1996 sa priemerne za jeden rok opravilo len 230 km ciest.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
          2. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
          3. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
          4. Hyundai i20 – Ideálny parťák
          5. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
          6. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
          7. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
          8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje
          9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
          10. Mesto pravidelne mešká s úhradou dotácií pre Partizán Bardejov
          1. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
          2. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
          3. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
          4. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
          5. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
          6. Hyundai i20 – Ideálny parťák
          7. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
          8. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
          9. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
          10. Registrácia ochrannej známky
          1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 380
          2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 689
          3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 328
          4. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 11 281
          5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 765
          6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 4 912
          7. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 471
          8. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 300
          9. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 082
          10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 1 862

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Peniaze na reformu školstva v rozpočte nevidno

          Školstvo je v rozpočte málo ambiciózne.

          AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

          Český diktátor je o krok bližšie

          Čechom akoby to bolo jedno.

          Stĺpček Petra Schutza

          Generácia okolo Škriniara by si zaslúžila rovnocenného Kozákovi

          Za odchodom Kozáka môže byť prchkosť.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov