Nultý okruh bude, otázkou je kedy a za čo

Plány na vybudovanie nultého okruhu čiže obchvatu Bratislavy, ktorý by prepojil Rakúsko s Maďarskom a tiež severozápad a východ mesta inou cestou ako jeho stredom, sú staré už takmer 30 rokov. Pre nedostatok finančných zdrojov ešte najmenej ďalších desať

rokov aj zostanú. Odhadované náklady na jeho výstavbu totiž predstavujú čiastku asi 80 miliárd korún. Najväčšiu položku by pritom pohltila výstavba 9,1-kilometrového tunela respektíve estakád cez Malé Karpaty.

Vládou schválený program výstavby diaľnic okrem diaľničného privádzača Stupava-juh s vybudovaním nultého okruhu Bratislavy nepočíta a kraj ani mesto takú čiastku k dispozícii nemajú, aj keby spojili prostriedky.

Napriek nedostatku finančných zdrojov sa s výstavbou nultého okruhu Bratislavy neprestalo počítať. Vzhľadom na rozsah projektu je však zrejmé, že sa bude dať zrealizovať len na etapy. Na ich plánoch sa stále pracuje. Prípravy je potrebné urýchliť. Výstavba okruhu, ktorý sa uzatvára na rakúskej strane napojením na viedenský rýchlostný okruh, je dôležitá z hľadiska nášho vstupu do únie a dopravného prepojenia metropolitného euroregiónu Viedeň – Bratislava v strede Európy.

Práve dôsledkom súčasnej nedostatočnej infraštruktúry – ako pred časom uviedol obchodný radca veľvyslanectva Rakúska Konstantin Bekos – sa ročne nezrealizuje až tretina možných obchodov medzi Rakúskom a Slovenskom.

Rakúska strana sa po rokoch váhania rozhodla pristúpiť k výstavbe diaľnice spájajúcej Viedeň s Bratislavou cez hraničný priechod Jarovce-Kittsee. Výstavba sa začne v júli 2004, dokončenie je naplánované na koniec roka 2006.

Zástupca Bratislavského samosprávneho kraja z odboru regionálneho rozvoja a územného plánovania Ján Kizek hovorí, že Rakúšania už vypracovali investičné projekty a požiadali o prostriedky z eurofondov aj na druhé, severné prepojenie – na výstavbu prístupovej cesty a mosta cez Moravu medzi Marcheggom a Devínskou Novou Vsou. Jeho pokračovaním bude na našej strane nultý okruh Bratislavy. „Ale na ich získanie je potrebné predložiť zrkadlový projekt aj z našej strany,“ hovorí Kizek. Podľa neho, ak nezačneme urýchlene v projektovej príprave a do konca budúceho roka nevypracujeme projekt variantnej štúdie aspoň časti prístupovej trasy cesty (časť nultého okruhu) od mosta cez rieku Moravu po štátnu cestu č. II/505, prídeme o finančné prostriedky, ktoré sme žiadali na projekt z eurofondov.

Podpredseda BSK Milan Vaškor dodáva, že Regionálna rozvojová agentúra Záhorie už v minulých dňoch vypracovala neinvestičný projekt na variantnú štúdiu uvedenej časti trasy cesty a požiadala Phare o grant na financovanie projektu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. S dobrým pivom leto chutí
          2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
          3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
          2. Create your own map in a new museum
          3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
          4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          9. S dobrým pivom leto chutí
          10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 159
          2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 192
          3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 933
          4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 464
          5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 425
          6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 742
          7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 923
          8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 356
          9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 112
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 882

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Gajdoš podáva trestné oznámenie vo veci Slovenských brancov

          Minister chce, aby prokuratúra preskúmala činnosť organizácie.

          Autorská strana Matúša Krčmárika

          K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

          Po rokoch hovoríme stále to isté.

          PRIEVIDZA

          V Zemianskych Kostoľanoch sa zrazil vlak s nákladiakom

          Vo vlaku bolo takmer šesťdesiat cestujúcich.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov