Nultý okruh bude, otázkou je kedy a za čo

Plány na vybudovanie nultého okruhu čiže obchvatu Bratislavy, ktorý by prepojil Rakúsko s Maďarskom a tiež severozápad a východ mesta inou cestou ako jeho stredom, sú staré už takmer 30 rokov. Pre nedostatok finančných zdrojov ešte najmenej ďalších desať

rokov aj zostanú. Odhadované náklady na jeho výstavbu totiž predstavujú čiastku asi 80 miliárd korún. Najväčšiu položku by pritom pohltila výstavba 9,1-kilometrového tunela respektíve estakád cez Malé Karpaty.

Vládou schválený program výstavby diaľnic okrem diaľničného privádzača Stupava-juh s vybudovaním nultého okruhu Bratislavy nepočíta a kraj ani mesto takú čiastku k dispozícii nemajú, aj keby spojili prostriedky.

Napriek nedostatku finančných zdrojov sa s výstavbou nultého okruhu Bratislavy neprestalo počítať. Vzhľadom na rozsah projektu je však zrejmé, že sa bude dať zrealizovať len na etapy. Na ich plánoch sa stále pracuje. Prípravy je potrebné urýchliť. Výstavba okruhu, ktorý sa uzatvára na rakúskej strane napojením na viedenský rýchlostný okruh, je dôležitá z hľadiska nášho vstupu do únie a dopravného prepojenia metropolitného euroregiónu Viedeň – Bratislava v strede Európy.

Práve dôsledkom súčasnej nedostatočnej infraštruktúry – ako pred časom uviedol obchodný radca veľvyslanectva Rakúska Konstantin Bekos – sa ročne nezrealizuje až tretina možných obchodov medzi Rakúskom a Slovenskom.

Rakúska strana sa po rokoch váhania rozhodla pristúpiť k výstavbe diaľnice spájajúcej Viedeň s Bratislavou cez hraničný priechod Jarovce-Kittsee. Výstavba sa začne v júli 2004, dokončenie je naplánované na koniec roka 2006.

Zástupca Bratislavského samosprávneho kraja z odboru regionálneho rozvoja a územného plánovania Ján Kizek hovorí, že Rakúšania už vypracovali investičné projekty a požiadali o prostriedky z eurofondov aj na druhé, severné prepojenie – na výstavbu prístupovej cesty a mosta cez Moravu medzi Marcheggom a Devínskou Novou Vsou. Jeho pokračovaním bude na našej strane nultý okruh Bratislavy. „Ale na ich získanie je potrebné predložiť zrkadlový projekt aj z našej strany,“ hovorí Kizek. Podľa neho, ak nezačneme urýchlene v projektovej príprave a do konca budúceho roka nevypracujeme projekt variantnej štúdie aspoň časti prístupovej trasy cesty (časť nultého okruhu) od mosta cez rieku Moravu po štátnu cestu č. II/505, prídeme o finančné prostriedky, ktoré sme žiadali na projekt z eurofondov.

Podpredseda BSK Milan Vaškor dodáva, že Regionálna rozvojová agentúra Záhorie už v minulých dňoch vypracovala neinvestičný projekt na variantnú štúdiu uvedenej časti trasy cesty a požiadala Phare o grant na financovanie projektu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
          2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
          3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
          4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
          9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
          10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
          1. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
          2. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
          3. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
          4. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
          5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          9. Rozprávkové tankovanie
          10. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
          1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 14 958
          2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 940
          3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
          4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 328
          5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 650
          6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
          7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 608
          8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 919
          9. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 6 706
          10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 757

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Komentár Zuzany Kepplovej

          Jeden chodí v noci len, druhý na svitaní

          Tandem Pellegrini - Fico nešliape jedným smerom.

          ŠPORT

          Kozák hovoril o tlaku manažérov zo Žiliny. Bol som nepohodlný, tvrdí

          Bolo to nedôstojné, reagoval šéf Žiliny.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov