rokov aj zostanú. Odhadované náklady na jeho výstavbu totiž predstavujú čiastku asi 80 miliárd korún. Najväčšiu položku by pritom pohltila výstavba 9,1-kilometrového tunela respektíve estakád cez Malé Karpaty.
Vládou schválený program výstavby diaľnic okrem diaľničného privádzača Stupava-juh s vybudovaním nultého okruhu Bratislavy nepočíta a kraj ani mesto takú čiastku k dispozícii nemajú, aj keby spojili prostriedky.
Napriek nedostatku finančných zdrojov sa s výstavbou nultého okruhu Bratislavy neprestalo počítať. Vzhľadom na rozsah projektu je však zrejmé, že sa bude dať zrealizovať len na etapy. Na ich plánoch sa stále pracuje. Prípravy je potrebné urýchliť. Výstavba okruhu, ktorý sa uzatvára na rakúskej strane napojením na viedenský rýchlostný okruh, je dôležitá z hľadiska nášho vstupu do únie a dopravného prepojenia metropolitného euroregiónu Viedeň – Bratislava v strede Európy.
Práve dôsledkom súčasnej nedostatočnej infraštruktúry – ako pred časom uviedol obchodný radca veľvyslanectva Rakúska Konstantin Bekos – sa ročne nezrealizuje až tretina možných obchodov medzi Rakúskom a Slovenskom.
Rakúska strana sa po rokoch váhania rozhodla pristúpiť k výstavbe diaľnice spájajúcej Viedeň s Bratislavou cez hraničný priechod Jarovce-Kittsee. Výstavba sa začne v júli 2004, dokončenie je naplánované na koniec roka 2006.
Zástupca Bratislavského samosprávneho kraja z odboru regionálneho rozvoja a územného plánovania Ján Kizek hovorí, že Rakúšania už vypracovali investičné projekty a požiadali o prostriedky z eurofondov aj na druhé, severné prepojenie – na výstavbu prístupovej cesty a mosta cez Moravu medzi Marcheggom a Devínskou Novou Vsou. Jeho pokračovaním bude na našej strane nultý okruh Bratislavy. „Ale na ich získanie je potrebné predložiť zrkadlový projekt aj z našej strany,“ hovorí Kizek. Podľa neho, ak nezačneme urýchlene v projektovej príprave a do konca budúceho roka nevypracujeme projekt variantnej štúdie aspoň časti prístupovej trasy cesty (časť nultého okruhu) od mosta cez rieku Moravu po štátnu cestu č. II/505, prídeme o finančné prostriedky, ktoré sme žiadali na projekt z eurofondov.
Podpredseda BSK Milan Vaškor dodáva, že Regionálna rozvojová agentúra Záhorie už v minulých dňoch vypracovala neinvestičný projekt na variantnú štúdiu uvedenej časti trasy cesty a požiadala Phare o grant na financovanie projektu.