Nultý okruh bude, otázkou je kedy a za čo

Plány na vybudovanie nultého okruhu čiže obchvatu Bratislavy, ktorý by prepojil Rakúsko s Maďarskom a tiež severozápad a východ mesta inou cestou ako jeho stredom, sú staré už takmer 30 rokov. Pre nedostatok finančných zdrojov ešte najmenej ďalších desať

rokov aj zostanú. Odhadované náklady na jeho výstavbu totiž predstavujú čiastku asi 80 miliárd korún. Najväčšiu položku by pritom pohltila výstavba 9,1-kilometrového tunela respektíve estakád cez Malé Karpaty.

Vládou schválený program výstavby diaľnic okrem diaľničného privádzača Stupava-juh s vybudovaním nultého okruhu Bratislavy nepočíta a kraj ani mesto takú čiastku k dispozícii nemajú, aj keby spojili prostriedky.

Napriek nedostatku finančných zdrojov sa s výstavbou nultého okruhu Bratislavy neprestalo počítať. Vzhľadom na rozsah projektu je však zrejmé, že sa bude dať zrealizovať len na etapy. Na ich plánoch sa stále pracuje. Prípravy je potrebné urýchliť. Výstavba okruhu, ktorý sa uzatvára na rakúskej strane napojením na viedenský rýchlostný okruh, je dôležitá z hľadiska nášho vstupu do únie a dopravného prepojenia metropolitného euroregiónu Viedeň – Bratislava v strede Európy.

Práve dôsledkom súčasnej nedostatočnej infraštruktúry – ako pred časom uviedol obchodný radca veľvyslanectva Rakúska Konstantin Bekos – sa ročne nezrealizuje až tretina možných obchodov medzi Rakúskom a Slovenskom.

Rakúska strana sa po rokoch váhania rozhodla pristúpiť k výstavbe diaľnice spájajúcej Viedeň s Bratislavou cez hraničný priechod Jarovce-Kittsee. Výstavba sa začne v júli 2004, dokončenie je naplánované na koniec roka 2006.

Zástupca Bratislavského samosprávneho kraja z odboru regionálneho rozvoja a územného plánovania Ján Kizek hovorí, že Rakúšania už vypracovali investičné projekty a požiadali o prostriedky z eurofondov aj na druhé, severné prepojenie – na výstavbu prístupovej cesty a mosta cez Moravu medzi Marcheggom a Devínskou Novou Vsou. Jeho pokračovaním bude na našej strane nultý okruh Bratislavy. „Ale na ich získanie je potrebné predložiť zrkadlový projekt aj z našej strany,“ hovorí Kizek. Podľa neho, ak nezačneme urýchlene v projektovej príprave a do konca budúceho roka nevypracujeme projekt variantnej štúdie aspoň časti prístupovej trasy cesty (časť nultého okruhu) od mosta cez rieku Moravu po štátnu cestu č. II/505, prídeme o finančné prostriedky, ktoré sme žiadali na projekt z eurofondov.

Podpredseda BSK Milan Vaškor dodáva, že Regionálna rozvojová agentúra Záhorie už v minulých dňoch vypracovala neinvestičný projekt na variantnú štúdiu uvedenej časti trasy cesty a požiadala Phare o grant na financovanie projektu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
          2. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
          3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
          4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
          5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
          6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
          7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
          8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
          9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
          10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
          1. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
          2. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
          3. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
          4. Functional spaces for creative dwellers
          5. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
          6. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
          7. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
          8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
          9. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
          10. Jedli ste už ružovú čokoládu?
          1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 19 956
          2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 443
          3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 202
          4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 9 343
          5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 528
          6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 8 167
          7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 018
          8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 5 945
          9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 584
          10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 765

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Prečo je dôležitý Ústavný súd?

          Dzurinda: Fico ma nevyrušuje, jeho kandidatúra na Ústavný súd áno

          Štyri dôvody Mikuláša Dzurindu, prečo mu prekáža Ficova kandidatúra.

          KULTÚRA

          Zomrela princezná so zlatou hviezdou Marie Kyselková

          Dostala niekoľko filmových rolí krátko po sebe a potom ponuky utíchli.

          Archívny rozhovor

          Kyselková v archívnom rozhovore: Divadlo opustila, aby mohla rodiť deti

          Patrí medzi obľúbené postavy Vianoc.

          AUTO

          Podobu nového Renaultu Clio a Peugeotu 208 prezradila náhoda

          Obe novinky sa oficiálne predstavia až na jar v Ženeve.

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.