DHL má záujem o rast nákladnej prepravy cez bratislavské letisko

Bratislava 26. augusta (TASR) - Expresný prepravca DHL International by privítal, pokiaľ by pre budúci rozvoj nákladnej prepravy na bratislavskom letisku ...

Bratislava 26. augusta (TASR) - Expresný prepravca DHL International by privítal, pokiaľ by pre budúci rozvoj nákladnej prepravy na bratislavskom letisku došlo k výstavbe nového cargo-terminálu. Pre významnejší rozmach nákladnej prepravy totiž takýto terminál Bratislave chýba a samotné DHL by malo záujem o prenajímanie jeho časti.

Informoval o tom generálny riaditeľ slovenského DHL International Laurenc Svitok, podľa ktorého do výstavby terminálu nemusí nutne investovať len prípadný nový majiteľ bratislavského letiska M. R. Štefánika, ale svoju úlohu tu môžu zohrať aj expresní prepravcovia pôsobiaci v jeho areáli. Zo strany DHL by však podľa neho nešlo o priamy kapitálový vstup do výstavba nového terminálu, ale ich firma by to mohla iba spolufinancovať ako nájomca. "Okrem toho len vlani sme na bratislavskom letisku otvorili vlastný terminál, ktorý by nám mohol stačiť na najbližších desať rokov," pokračoval L. Svitok.

Riaditeľ ďalej naznačil, že Slovensko by mohlo v budúcnosti získať inú významnejšiu investíciu DHL, konkretizoval ju však nechcel. "V súčasnosti prebiehajú v rámci skupiny DHL rokovania o budúcom usporiadaní našej prepravnej siete. Vyhodnotením reálnych i potenciálnych prepravných tokov dostaneme odpoveď na otázku opodstatnenosti ďalších investícií DHL v regióne strednej Európy," informoval L. Svitok.

Výstavbou samotného nového terminálu môže podľa neho objem prepravovaného tovaru cez bratislavské letisko niekoľkonásobne vzrásť.

Prevádzkový riaditeľ letiska Juraj Mitka pritom hovorí, že tento rok prejde letiskom približne 10 000 ton tovaru a v roku 2006 by mohlo ísť už o 13 až 14 000 ton. Tendencie rastu sú podľa neho zjavné. Významnejší rast výkonov v oblasti nákladnej prepravy môže priniesť transformácia letiska. Ak budúci súkromný vlastník investuje do výstavby veľkokapacitného cargo-terminálu, v Bratislave budú môcť pristávať aj veľké nákladné lietadlá. O spoluprácu s bratislavským letiskom prejavilo záujem viedenské letisko i Austrian Airlines, spoločnosť Glenealy International z USA, ako aj Aeropuertos z Argentíny.

V súčasnosti spracúva letisko prepravovaný tovar podľa J. Mitku takpovediac "na kolene", kým expresní prepravcovia finalizujú svoju nakládku a vykládku vo vlastných termináloch. Podiel expresných prepravcov na cargo výkonoch letiska dosahuje 10 až 15 %.

Celosvetový expresný prepravca DHL, ovládaný Deutsche Post World Net, zamestnáva vyše 170 000 pracovníkov. Jeho medzinárodná prepravná sieť spája viac ako 220 krajín a teritórií sveta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. S dobrým pivom leto chutí
          2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
          1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          6. S dobrým pivom leto chutí
          7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
          10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
          1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 310
          2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 763
          3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 961
          4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 773
          5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 187
          6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 020
          7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 627
          8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 613
          9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 358
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 753

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

          Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

          Podcast Dobré ráno

          Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

          Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

          ŠPORT

          Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

          Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov