SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

DHL má záujem o rast nákladnej prepravy cez bratislavské letisko

Bratislava 26. augusta (TASR) - Expresný prepravca DHL International by privítal, pokiaľ by pre budúci rozvoj nákladnej prepravy na bratislavskom letisku ...

Bratislava 26. augusta (TASR) - Expresný prepravca DHL International by privítal, pokiaľ by pre budúci rozvoj nákladnej prepravy na bratislavskom letisku došlo k výstavbe nového cargo-terminálu. Pre významnejší rozmach nákladnej prepravy totiž takýto terminál Bratislave chýba a samotné DHL by malo záujem o prenajímanie jeho časti.

Informoval o tom generálny riaditeľ slovenského DHL International Laurenc Svitok, podľa ktorého do výstavby terminálu nemusí nutne investovať len prípadný nový majiteľ bratislavského letiska M. R. Štefánika, ale svoju úlohu tu môžu zohrať aj expresní prepravcovia pôsobiaci v jeho areáli. Zo strany DHL by však podľa neho nešlo o priamy kapitálový vstup do výstavba nového terminálu, ale ich firma by to mohla iba spolufinancovať ako nájomca. "Okrem toho len vlani sme na bratislavskom letisku otvorili vlastný terminál, ktorý by nám mohol stačiť na najbližších desať rokov," pokračoval L. Svitok.

Skryť Vypnúť reklamu

Riaditeľ ďalej naznačil, že Slovensko by mohlo v budúcnosti získať inú významnejšiu investíciu DHL, konkretizoval ju však nechcel. "V súčasnosti prebiehajú v rámci skupiny DHL rokovania o budúcom usporiadaní našej prepravnej siete. Vyhodnotením reálnych i potenciálnych prepravných tokov dostaneme odpoveď na otázku opodstatnenosti ďalších investícií DHL v regióne strednej Európy," informoval L. Svitok.

Výstavbou samotného nového terminálu môže podľa neho objem prepravovaného tovaru cez bratislavské letisko niekoľkonásobne vzrásť.

Prevádzkový riaditeľ letiska Juraj Mitka pritom hovorí, že tento rok prejde letiskom približne 10 000 ton tovaru a v roku 2006 by mohlo ísť už o 13 až 14 000 ton. Tendencie rastu sú podľa neho zjavné. Významnejší rast výkonov v oblasti nákladnej prepravy môže priniesť transformácia letiska. Ak budúci súkromný vlastník investuje do výstavby veľkokapacitného cargo-terminálu, v Bratislave budú môcť pristávať aj veľké nákladné lietadlá. O spoluprácu s bratislavským letiskom prejavilo záujem viedenské letisko i Austrian Airlines, spoločnosť Glenealy International z USA, ako aj Aeropuertos z Argentíny.

Skryť Vypnúť reklamu

V súčasnosti spracúva letisko prepravovaný tovar podľa J. Mitku takpovediac "na kolene", kým expresní prepravcovia finalizujú svoju nakládku a vykládku vo vlastných termináloch. Podiel expresných prepravcov na cargo výkonoch letiska dosahuje 10 až 15 %.

Celosvetový expresný prepravca DHL, ovládaný Deutsche Post World Net, zamestnáva vyše 170 000 pracovníkov. Jeho medzinárodná prepravná sieť spája viac ako 220 krajín a teritórií sveta.

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
          6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
          7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
          8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
          9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
          10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
          1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
          3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
          6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
          8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
          9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
          10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
          1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 834
          2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 304
          3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 616
          4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 136
          5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 043
          6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 287
          7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 507
          8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 615
          9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 318
          10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 984
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
          Dobré ráno

          Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

          Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

          NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

          Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

          Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

          Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
          KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

          Kotlebovci sa bijú o peniaze

          Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

          Peter Tkačenko

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.