SSC stratí kompetencie nad cestami II. a III. triedy už v roku 2004

Bratislava 3. septembra (TASR) - Transformácia Slovenskej správy ciest (SSC) prebehne v dvoch etapách. Jej projekt dnes schválila vláda SR.

V prvej fáze prevedie SSC k 1. januáru budúceho roka cesty II. a III. triedy do vlastníctva samosprávnych krajov. V druhej etape datovanej k 1. januára 2005 respektíve 2006 vznikne diaľničná spoločnosť, ktorá na seba preberie správu, údržbu a rozvoj diaľnic a rýchlostných ciest.

Po 1. januári 2004 ostane v gescii SSC správa diaľnic (302 km), rýchlostných ciest (130 km) a ciest I. triedy (3 271 km). SSC stratí dosah nad cestnou infraštruktúrou II. a III. triedy v rozsahu 14 008 km. V kompetencii SSC a jej štyroch vnútorných organizačných jednotiek ostane naďalej aj investorská príprava a výstavba.

Druhá fáza transformácie štátnej príspevkovej organizácie predpokladá založenie diaľničnej spoločnosti. Okrem správy a rozvoja diaľnic a rýchlostných ciest bude mať na starosti výber a správu poplatkov za používanie infraštruktúry. Založenie diaľničnej spoločnosti súvisí s pripravovaným jednotným systémom spoplatňovania a financovania dopravnej infraštruktúry v rámci Európskej únie (EÚ). Vznikne vyňatím majetku SSC. Druhá etapa transformácie tak zúži pôsobnosť SSC len na cesty I. triedy. V predmete jej činnosti ostane naďalej zabezpečenie cestnej databanky na celú cestnú sieť SR.

Kým prvá etapa transformácie prinesie len prerozdelenie výdavkov na správu ciest medzi kapitolami ministerstva dopravy a samosprávnych krajov, druhá etapa zníži príjmy štátneho rozpočtu o príjmy z predaja diaľničných známok.

Činnosti spojené s údržbou ciest vykonáva v SR v súčasnosti 36 stredísk správy a údržby ciest. Z nich vo vlastníctve štátu a správe SSC ostane po I. i II. etape transformácie 6, ktoré zabezpečia údržbu rýchlostných ciest. V prípade ostatných "je možné akceptovať také riešenie, že strediská respektíve ich výkonná časť v údržbe prejdú ucelene do vlastníctva samosprávnych krajov a tieto budú udržiavať na komerčnej báze aj cesty I. triedy," uvádza sa v zmienenom materiály.

Transformácia SSC vyplynula zo zákona o prechode niektorých pôsobností z orgánov štátnej správy na obce a VÚC. Jej cieľom je racionalizácia štruktúry SSC, zefektívnenie správy ciest a ich rozvoj na princípe spoplatnenia užívateľov v súlade so systémom EÚ.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. S dobrým pivom leto chutí
          2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
          3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
          2. Create your own map in a new museum
          3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
          4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          9. S dobrým pivom leto chutí
          10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 207
          2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 406
          3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 364
          4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 703
          5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 158
          6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 565
          7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 998
          8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 264
          9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 990
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 949

          Hlavné správy zo Sme.sk

          AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

          Tri mýty o brexite

          Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

          Píše Vladimír Bednár

          Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

          Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov