Slovensko by malo využiť možnosti v cestovnom ruchu

BRATISLAVA 6. septembra (SITA) - Nevýhodou Bratislavy, na rozdiel od ostatných regiónov Slovenska pri čerpaní prostriedkov z európskych štrukturálnych fondov, je výška hrubého domáceho produktu (HDP) presahujúca 75 percent. "Bratislava sa tak dostala až d

o druhej kategórie, čo znamená, že sú pred ňou uprednostnené ostatné regióny," uviedol pre agentúru SITA primátor hlavného mesta Andrej Ďurkovský. Ako pripomenul, úlohou Bratislavy je spolupracovať s ďalšími regiónmi, napríklad v oblasti turizmu. "Vytvoríme ponukový list pre cestovné kancelárie nielen v Bratislave, ale budeme sa usilovať posunúť turistov aj do ďalších oblastí Slovenska," poznamenal. Ako zdôraznil, príjmy z cestovného ruchu by mohli tvoriť až sedem percent HDP, čo považuje za obrovskú výhodu, ktorú ešte Slovensko nevyužilo.

V Bratislave je podľa primátora, rovnako ako v ostatných slovenských sídlach, potrebné investovať do infraštruktúry, predovšetkým do dopravnej siete a verejnej dopravy. Za dôležitú otázku označil bývanie. Pripomenul, že v Bratislave sa stavajú byty vo veľkom rozsahu, predovšetkým však v privátnom sektore. Snahou vedenia hlavného mesta je vytvoriť projekt orientovaný na výstavbu nájomných bytov, ale súčasne aj projekt, ktorý bude orientovaný na byty určené do osobného vlastníctva. "Účelom nie je tvorba zisku mesta, ale stabilizácia predovšetkým mladých kádrov, ktoré odchádzajú do iných miest a do zahraničia, lebo nemajú v Bratislave možnosti na bývanie," dodal Ďurkovský.

Trenčín, podľa jeho primátora Juraja Lišku, potrebuje najviac kanalizáciu. Zároveň je presvedčený, že ich mesto vytvára dobré predpoklady na čerpanie financií z európskych štrukturálnych fondov. Ako informoval, minulý týždeň schválili východiská rozpočtu Trenčína, v ktorom sú zadefinované aj prostriedky spojené s rozvojovými projektmi mesta. Nitriansky primátor Ferdinand Vitek upozornil na problém, že samosprávne kraje, ktoré by sa mali spolu so štátom podieľať na príprave procesu a spracovaní dokumentov pre európske štruktúry, nie sú ešte natoľko etablované, aby mohli kvalitne plniť svoje úlohy. Pripomenul, že v procedúre poskytovania pomoci zo štrukturálnych fondov sú mestá spravidla iba prijímateľmi a orientujú sa teda len na prípravu konkrétnych projektov. Myslí si tiež, že informovanosť a prístup štátnej správy k tejto oblasti nie sú najlepšie.

Primátor Košíc Zdenko Trebuľa vidí najväčší problém Slovenska v nerovnomernom rozvoji regiónov, východná časť sa podľa neho dosť ťažko presadzuje. Situácii v Košiciach by pomohlo dobudovanie kvalitnej infraštruktúry. "Investorov, ktorí by aj mali záujem do regiónu prísť, totiž súčasný stav často odrádza," poznamenal. Najväčšou snahou košickej samosprávy je v súčasnosti napojiť sa na maďarskú diaľnicu Košice - Milhosť - Tonyosnémeti - Miskolc. Rovnaký názor má aj banskobystrický primátor Ján Králik, podľa ktorého mesto pre svoj rozvoj potrebuje najmä cestu diaľničného typu z Nitry do Zvolena a ďalej na Lučenec. Pripravené majú ďalšie dva veľké projekty - severný obchvat mesta, ktorý rozvíja urbanisticky nezastavané plochy Banskej Bystrice a projekt protipovodňovej ochrany vo forme tunela pod Urpínom. Ten by mal odviesť tisícročné vody, ktoré mesto vážne ohrozujú. Ako Králik dodal, tieto dva projekty si vyžiadajú zhruba osemmiliardové náklady, vzhľadom na ich pripravenosť je však možné predpokladať, že majú šancu dostať sa aspoň do projektovej fázy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. S dobrým pivom leto chutí
          2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
          3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
          2. Create your own map in a new museum
          3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
          4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          9. S dobrým pivom leto chutí
          10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 207
          2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 406
          3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 364
          4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 703
          5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 158
          6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 565
          7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 998
          8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 264
          9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 990
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 949

          Hlavné správy zo Sme.sk

          AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

          Tri mýty o brexite

          Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

          Píše Vladimír Bednár

          Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

          Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov