Doprava v meste sa bude zhoršovať

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak ...


Jendým z kritických bodov mestskej dopravy je Patrónka. Situáciu by mala vyriešiť výstavba tunela Sitiny.

FOTO SME – PAVOL FUNTÁL

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak sa k tomu pridá havária či nehoda. Včera boli v hlavnom meste v rovnakom čase hneď dve. Jedna na Račianskej ulici a druhá na Novom moste. Hovorkyňa Policajného zboru Marta Bujňáková si myslí, že naše cesty nie sú stavané na také množstvo áut, aké sa tu pohybuje. „Aj mestská hromadná doprava funguje, ako funguje. Preto je samozrejmé, že ľudia na cestovanie využívajú radšej autá a v súvislosti s výstavbou nových projektov je v meste obmedzená rýchlosť,“ vymenovala príčiny nekonečných kolón.

Dopravný inžinier Radim Kubaljak verí, že definitívne zbavenie mesta dopravných zápch je len otázkou času. Teraz sa totiž buduje to, čo malo byť postavené už pred 20 rokmi. „Bratislava je jedno z posledných miest, ktoré nemá diaľničný obchvat,“ hovorí. Práve je vo výstavbe tunel Sitiny. Po predpokladaných štyroch rokoch by sa jeho význam mal výrazne prejaviť na motoristickej situácii. Odľahčená bude najmä Petržalka a Patrónka, ktoré autá vďaka novému tunelu celé obídu. „Tieto štyri roky však pôjde doprava dolu vodou, najmä v Mlynskej doline a na Patrónke sa budú zužovať cesty. Ale ak to obyvatelia prežijú, určite novú stavbu ocenia,“ dúfa Kubaljak.

Najväčšou slabinou však stále ostáva Prístavný most, ktorý je v súčasnosti bez šance na zlepšenie. „Čiastočne ho odľahčí most Košická, stále to však nebude bez problémov. Uvažovalo sa dokonca o troch jazdných pruhoch, ale táto možnosť asi nebude schválená,“ myslí si.

Zúfalej situácii na Račianskej ulici by pomohla severná tangenta, ktorá by sa mala začínať na križovatke pri zváračskom ústave a ústiť až na Pražskej ulici. Na tento projekt zatiaľ nie sú financie. Hudbou budúcnosti je aj plánovaný tunel pod Karpatmi, ktorý by umožnil obísť celé mesto. „Už teraz sú viditeľné pozitívne výsledky na Račianskej ulici, lebo vozidlá idúce z Pezinka využívajú nový obchvat okolo Zlatých pieskov. Všetko chce čas a peniaze,“ dodal na záver Radim Kubaljak.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. S dobrým pivom leto chutí
          2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
          3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
          2. Create your own map in a new museum
          3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
          4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
          5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
          6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
          7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
          8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
          9. S dobrým pivom leto chutí
          10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 159
          2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 192
          3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 933
          4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 464
          5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 425
          6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 742
          7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 923
          8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 356
          9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 112
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 882

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Gajdoš podáva trestné oznámenie vo veci Slovenských brancov

          Minister chce, aby prokuratúra preskúmala činnosť organizácie.

          Autorská strana Matúša Krčmárika

          K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

          Po rokoch hovoríme stále to isté.

          PRIEVIDZA

          V Zemianskych Kostoľanoch sa zrazil vlak s nákladiakom

          Vo vlaku bolo takmer šesťdesiat cestujúcich.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov