Doprava v meste sa bude zhoršovať

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak ...


Jendým z kritických bodov mestskej dopravy je Patrónka. Situáciu by mala vyriešiť výstavba tunela Sitiny.

FOTO SME – PAVOL FUNTÁL

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak sa k tomu pridá havária či nehoda. Včera boli v hlavnom meste v rovnakom čase hneď dve. Jedna na Račianskej ulici a druhá na Novom moste. Hovorkyňa Policajného zboru Marta Bujňáková si myslí, že naše cesty nie sú stavané na také množstvo áut, aké sa tu pohybuje. „Aj mestská hromadná doprava funguje, ako funguje. Preto je samozrejmé, že ľudia na cestovanie využívajú radšej autá a v súvislosti s výstavbou nových projektov je v meste obmedzená rýchlosť,“ vymenovala príčiny nekonečných kolón.

Dopravný inžinier Radim Kubaljak verí, že definitívne zbavenie mesta dopravných zápch je len otázkou času. Teraz sa totiž buduje to, čo malo byť postavené už pred 20 rokmi. „Bratislava je jedno z posledných miest, ktoré nemá diaľničný obchvat,“ hovorí. Práve je vo výstavbe tunel Sitiny. Po predpokladaných štyroch rokoch by sa jeho význam mal výrazne prejaviť na motoristickej situácii. Odľahčená bude najmä Petržalka a Patrónka, ktoré autá vďaka novému tunelu celé obídu. „Tieto štyri roky však pôjde doprava dolu vodou, najmä v Mlynskej doline a na Patrónke sa budú zužovať cesty. Ale ak to obyvatelia prežijú, určite novú stavbu ocenia,“ dúfa Kubaljak.

Najväčšou slabinou však stále ostáva Prístavný most, ktorý je v súčasnosti bez šance na zlepšenie. „Čiastočne ho odľahčí most Košická, stále to však nebude bez problémov. Uvažovalo sa dokonca o troch jazdných pruhoch, ale táto možnosť asi nebude schválená,“ myslí si.

Zúfalej situácii na Račianskej ulici by pomohla severná tangenta, ktorá by sa mala začínať na križovatke pri zváračskom ústave a ústiť až na Pražskej ulici. Na tento projekt zatiaľ nie sú financie. Hudbou budúcnosti je aj plánovaný tunel pod Karpatmi, ktorý by umožnil obísť celé mesto. „Už teraz sú viditeľné pozitívne výsledky na Račianskej ulici, lebo vozidlá idúce z Pezinka využívajú nový obchvat okolo Zlatých pieskov. Všetko chce čas a peniaze,“ dodal na záver Radim Kubaljak.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
          2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
          3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
          4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
          9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
          10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
          1. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
          2. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
          3. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
          4. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
          5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          9. Rozprávkové tankovanie
          10. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
          1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 14 958
          2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 940
          3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
          4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 328
          5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 650
          6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
          7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 608
          8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 919
          9. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 6 706
          10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 757

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Komentár Zuzany Kepplovej

          Jeden chodí v noci len, druhý na svitaní

          Tandem Pellegrini - Fico nešliape jedným smerom.

          ŠPORT

          Kozák hovoril o tlaku manažérov zo Žiliny. Bol som nepohodlný, tvrdí

          Bolo to nedôstojné, reagoval šéf Žiliny.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov