SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Doprava v meste sa bude zhoršovať

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak ...


Jendým z kritických bodov mestskej dopravy je Patrónka. Situáciu by mala vyriešiť výstavba tunela Sitiny.

FOTO SME – PAVOL FUNTÁL

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak sa k tomu pridá havária či nehoda. Včera boli v hlavnom meste v rovnakom čase hneď dve. Jedna na Račianskej ulici a druhá na Novom moste. Hovorkyňa Policajného zboru Marta Bujňáková si myslí, že naše cesty nie sú stavané na také množstvo áut, aké sa tu pohybuje. „Aj mestská hromadná doprava funguje, ako funguje. Preto je samozrejmé, že ľudia na cestovanie využívajú radšej autá a v súvislosti s výstavbou nových projektov je v meste obmedzená rýchlosť,“ vymenovala príčiny nekonečných kolón.

Dopravný inžinier Radim Kubaljak verí, že definitívne zbavenie mesta dopravných zápch je len otázkou času. Teraz sa totiž buduje to, čo malo byť postavené už pred 20 rokmi. „Bratislava je jedno z posledných miest, ktoré nemá diaľničný obchvat,“ hovorí. Práve je vo výstavbe tunel Sitiny. Po predpokladaných štyroch rokoch by sa jeho význam mal výrazne prejaviť na motoristickej situácii. Odľahčená bude najmä Petržalka a Patrónka, ktoré autá vďaka novému tunelu celé obídu. „Tieto štyri roky však pôjde doprava dolu vodou, najmä v Mlynskej doline a na Patrónke sa budú zužovať cesty. Ale ak to obyvatelia prežijú, určite novú stavbu ocenia,“ dúfa Kubaljak.

Najväčšou slabinou však stále ostáva Prístavný most, ktorý je v súčasnosti bez šance na zlepšenie. „Čiastočne ho odľahčí most Košická, stále to však nebude bez problémov. Uvažovalo sa dokonca o troch jazdných pruhoch, ale táto možnosť asi nebude schválená,“ myslí si.

Zúfalej situácii na Račianskej ulici by pomohla severná tangenta, ktorá by sa mala začínať na križovatke pri zváračskom ústave a ústiť až na Pražskej ulici. Na tento projekt zatiaľ nie sú financie. Hudbou budúcnosti je aj plánovaný tunel pod Karpatmi, ktorý by umožnil obísť celé mesto. „Už teraz sú viditeľné pozitívne výsledky na Račianskej ulici, lebo vozidlá idúce z Pezinka využívajú nový obchvat okolo Zlatých pieskov. Všetko chce čas a peniaze,“ dodal na záver Radim Kubaljak.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
          2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
          3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
          4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
          5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
          6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
          7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
          8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
          9. Nestarnú, ale dozrievajú
          10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
          1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
          2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
          3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
          4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
          5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
          6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
          7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
          8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
          9. Slováci sú chlebovým národom
          10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
          1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 997
          2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 594
          3. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 12 275
          4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 115
          5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 452
          6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 209
          7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 100
          8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 363
          9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 916
          10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 834

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

          Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

          Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí

          Threema potvrdzuje Kočnerov vplyv na novinárku

          Pri Kočnerovi sa opäť ukázala Ruttkayová.

          Marian Kočner a aplikácia Threema.
          Autorská strana Michala Havrana

          Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

          A potom sa pokúsil ním stať.

          Marian Kočner na súde.

          Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

          Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

          Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.