SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Doprava v meste sa bude zhoršovať

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak ...


Jendým z kritických bodov mestskej dopravy je Patrónka. Situáciu by mala vyriešiť výstavba tunela Sitiny.

FOTO SME – PAVOL FUNTÁL

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak sa k tomu pridá havária či nehoda. Včera boli v hlavnom meste v rovnakom čase hneď dve. Jedna na Račianskej ulici a druhá na Novom moste. Hovorkyňa Policajného zboru Marta Bujňáková si myslí, že naše cesty nie sú stavané na také množstvo áut, aké sa tu pohybuje. „Aj mestská hromadná doprava funguje, ako funguje. Preto je samozrejmé, že ľudia na cestovanie využívajú radšej autá a v súvislosti s výstavbou nových projektov je v meste obmedzená rýchlosť,“ vymenovala príčiny nekonečných kolón.

Dopravný inžinier Radim Kubaljak verí, že definitívne zbavenie mesta dopravných zápch je len otázkou času. Teraz sa totiž buduje to, čo malo byť postavené už pred 20 rokmi. „Bratislava je jedno z posledných miest, ktoré nemá diaľničný obchvat,“ hovorí. Práve je vo výstavbe tunel Sitiny. Po predpokladaných štyroch rokoch by sa jeho význam mal výrazne prejaviť na motoristickej situácii. Odľahčená bude najmä Petržalka a Patrónka, ktoré autá vďaka novému tunelu celé obídu. „Tieto štyri roky však pôjde doprava dolu vodou, najmä v Mlynskej doline a na Patrónke sa budú zužovať cesty. Ale ak to obyvatelia prežijú, určite novú stavbu ocenia,“ dúfa Kubaljak.

Najväčšou slabinou však stále ostáva Prístavný most, ktorý je v súčasnosti bez šance na zlepšenie. „Čiastočne ho odľahčí most Košická, stále to však nebude bez problémov. Uvažovalo sa dokonca o troch jazdných pruhoch, ale táto možnosť asi nebude schválená,“ myslí si.

Zúfalej situácii na Račianskej ulici by pomohla severná tangenta, ktorá by sa mala začínať na križovatke pri zváračskom ústave a ústiť až na Pražskej ulici. Na tento projekt zatiaľ nie sú financie. Hudbou budúcnosti je aj plánovaný tunel pod Karpatmi, ktorý by umožnil obísť celé mesto. „Už teraz sú viditeľné pozitívne výsledky na Račianskej ulici, lebo vozidlá idúce z Pezinka využívajú nový obchvat okolo Zlatých pieskov. Všetko chce čas a peniaze,“ dodal na záver Radim Kubaljak.

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
          2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
          3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
          8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
          9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
          10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
          1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
          2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
          3. Hygge ako životný štýl
          4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
          5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
          7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
          10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 424
          2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 454
          3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 352
          4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 078
          5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 898
          6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 572
          7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 937
          8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 680
          9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 624
          10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 540
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

          Marček si odpykáva 25 rokov.

          12 h
          Na Slovensku už očkujú aj seniorov.

          Už sa môžu hlásiť ľudia nad 85 rokov.

          13 h
          Marcel Slávik

          Sulík naňho podal trestné oznámenie.

          15 h

          Filozofi, mystici a učenci sa o to stažili po tisícročia, ale na nezvratný dôkaz bolo treba počkať až do 21. storočia.

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.

          13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          30. máj