Doprava v meste sa bude zhoršovať

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak ...


Jendým z kritických bodov mestskej dopravy je Patrónka. Situáciu by mala vyriešiť výstavba tunela Sitiny.

FOTO SME – PAVOL FUNTÁL

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak sa k tomu pridá havária či nehoda. Včera boli v hlavnom meste v rovnakom čase hneď dve. Jedna na Račianskej ulici a druhá na Novom moste. Hovorkyňa Policajného zboru Marta Bujňáková si myslí, že naše cesty nie sú stavané na také množstvo áut, aké sa tu pohybuje. „Aj mestská hromadná doprava funguje, ako funguje. Preto je samozrejmé, že ľudia na cestovanie využívajú radšej autá a v súvislosti s výstavbou nových projektov je v meste obmedzená rýchlosť,“ vymenovala príčiny nekonečných kolón.

Dopravný inžinier Radim Kubaljak verí, že definitívne zbavenie mesta dopravných zápch je len otázkou času. Teraz sa totiž buduje to, čo malo byť postavené už pred 20 rokmi. „Bratislava je jedno z posledných miest, ktoré nemá diaľničný obchvat,“ hovorí. Práve je vo výstavbe tunel Sitiny. Po predpokladaných štyroch rokoch by sa jeho význam mal výrazne prejaviť na motoristickej situácii. Odľahčená bude najmä Petržalka a Patrónka, ktoré autá vďaka novému tunelu celé obídu. „Tieto štyri roky však pôjde doprava dolu vodou, najmä v Mlynskej doline a na Patrónke sa budú zužovať cesty. Ale ak to obyvatelia prežijú, určite novú stavbu ocenia,“ dúfa Kubaljak.

Najväčšou slabinou však stále ostáva Prístavný most, ktorý je v súčasnosti bez šance na zlepšenie. „Čiastočne ho odľahčí most Košická, stále to však nebude bez problémov. Uvažovalo sa dokonca o troch jazdných pruhoch, ale táto možnosť asi nebude schválená,“ myslí si.

Zúfalej situácii na Račianskej ulici by pomohla severná tangenta, ktorá by sa mala začínať na križovatke pri zváračskom ústave a ústiť až na Pražskej ulici. Na tento projekt zatiaľ nie sú financie. Hudbou budúcnosti je aj plánovaný tunel pod Karpatmi, ktorý by umožnil obísť celé mesto. „Už teraz sú viditeľné pozitívne výsledky na Račianskej ulici, lebo vozidlá idúce z Pezinka využívajú nový obchvat okolo Zlatých pieskov. Všetko chce čas a peniaze,“ dodal na záver Radim Kubaljak.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Klima efekt bez klimatizácie
          2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
          3. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
          4. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
          5. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
          6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
          7. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
          8. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
          9. V Adlerovej na Furči sa začína stavať!
          10. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
          1. Zdravý životný štýl - dá sa v dnešnej dobe udržať?
          2. Klima efekt bez klimatizácie
          3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
          4. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
          5. METRO vyzbieralo takmer päť ton potravín pre ľudí v núdzi
          6. Zonácia stanovuje jasný režim obhospodarovania každého pozemku
          7. Ako vybrať správne sedaciu súpravu?
          8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
          9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
          10. 5. ročník akcie Za čistejšie Staré Mesto práve začína!
          1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 292
          2. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 18 650
          3. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 11 815
          4. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 11 057
          5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 9 813
          6. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 9 137
          7. Tento test pomohol viac ako 100 ľuďom znížiť vysoký krvný tlak 5 661
          8. 3 spôsoby, ako využiť GDPR vo váš prospech. 4 359
          9. Bývate v práci unavení? Možno spávate v zlom prostredí 3 537
          10. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 264

          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁRE

          Slovensko pripomína jeden veľký kontajner na odpad

          Niektorí si tu žijú ako prasce v žite. A niektorí len ako prasce.

          KOMENTÁRE

          Vlak obsadený smerákmi idúci do stanice Ničota zrýchlil

          Môže sa stať, že veľká občianska energia prítomná na námestiach vyprchá.

          KOMENTÁRE

          Na východ nás neunesú, ale môžeme tam zostať

          Naša kamenistá hruda je azda dobrým priestorom na vychádzky, ale geopoliticky je takmer bezcenná.

          Neprehliadnite tiež

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.