SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Doprava v meste sa bude zhoršovať

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak ...


Jendým z kritických bodov mestskej dopravy je Patrónka. Situáciu by mala vyriešiť výstavba tunela Sitiny.

FOTO SME – PAVOL FUNTÁL

Situácia na bratislavských cestách býva najkritickejšia v rannej dopravnej špičke. V meste sa tvoria rozsiahle kolóny áut, v ktorých môžu netrpezliví vodiči zostať zablokovaní aj dlhšie ako hodinu. Nedobrovoľne strávený čas v aute sa ešte prdĺži, ak sa k tomu pridá havária či nehoda. Včera boli v hlavnom meste v rovnakom čase hneď dve. Jedna na Račianskej ulici a druhá na Novom moste. Hovorkyňa Policajného zboru Marta Bujňáková si myslí, že naše cesty nie sú stavané na také množstvo áut, aké sa tu pohybuje. „Aj mestská hromadná doprava funguje, ako funguje. Preto je samozrejmé, že ľudia na cestovanie využívajú radšej autá a v súvislosti s výstavbou nových projektov je v meste obmedzená rýchlosť,“ vymenovala príčiny nekonečných kolón.

Dopravný inžinier Radim Kubaljak verí, že definitívne zbavenie mesta dopravných zápch je len otázkou času. Teraz sa totiž buduje to, čo malo byť postavené už pred 20 rokmi. „Bratislava je jedno z posledných miest, ktoré nemá diaľničný obchvat,“ hovorí. Práve je vo výstavbe tunel Sitiny. Po predpokladaných štyroch rokoch by sa jeho význam mal výrazne prejaviť na motoristickej situácii. Odľahčená bude najmä Petržalka a Patrónka, ktoré autá vďaka novému tunelu celé obídu. „Tieto štyri roky však pôjde doprava dolu vodou, najmä v Mlynskej doline a na Patrónke sa budú zužovať cesty. Ale ak to obyvatelia prežijú, určite novú stavbu ocenia,“ dúfa Kubaljak.

Najväčšou slabinou však stále ostáva Prístavný most, ktorý je v súčasnosti bez šance na zlepšenie. „Čiastočne ho odľahčí most Košická, stále to však nebude bez problémov. Uvažovalo sa dokonca o troch jazdných pruhoch, ale táto možnosť asi nebude schválená,“ myslí si.

Zúfalej situácii na Račianskej ulici by pomohla severná tangenta, ktorá by sa mala začínať na križovatke pri zváračskom ústave a ústiť až na Pražskej ulici. Na tento projekt zatiaľ nie sú financie. Hudbou budúcnosti je aj plánovaný tunel pod Karpatmi, ktorý by umožnil obísť celé mesto. „Už teraz sú viditeľné pozitívne výsledky na Račianskej ulici, lebo vozidlá idúce z Pezinka využívajú nový obchvat okolo Zlatých pieskov. Všetko chce čas a peniaze,“ dodal na záver Radim Kubaljak.

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
          2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
          3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
          4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
          5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
          6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
          7. Magazín SME Ženy už v predaji
          8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
          9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
          10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
          1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
          2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
          3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
          4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
          5. Magazín SME Ženy už v predaji
          6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
          7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
          8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
          9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
          10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
          1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 030
          2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 170
          3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 925
          4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 713
          5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 691
          6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 516
          7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 234
          8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
          9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 278
          10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 098
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

          Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

          Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
          Ilustračné foto.
          Píše Juraj Buzalka

          S tyčinkou v nose tvoríme históriu

          Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

          Ilustračné foto.
          Leonardo DiCaprio

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.