Diskusia na www.bratislava.sme.sk - Doprava v meste

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie ...


Ľubickí Rómovia, ktorí pred tromi týždňami žiadali prezidenta a vládu, aby im pomohli riešiť ich bytovú situáciu, táboria znovu už štvrtý deň v parku pred Úradom vlády. Nevyhovuje im totiž riešenie navrhnuté splnomocnenkyňou vlády pre rómsku problematiku Klárou Orgovánovou. Tvrdia, že do Ľubice, kde im ponúkli najprv ubytovanie v unimobunkách a kde majú neskôr dostať štyri byty, sa už nevrátia, pretože sa boja úžerníkov. „Keby sme sa tam vrátili, tí druhí by nás zabili,“ povedala mladá žena, ktorá prišla aj s dvoma malými deťmi. Keď dostali Rómovia, ktorí dočasne bývali u príbuzných v Dobšinej, rodičovské príspevky, rozhodli sa prísť znovu do Bratislavy a žiadať úrady, aby im našli ubytovanie niekde inde. (tasr)

FOTO SME - PAVOL MAJER

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie na nábreží od PKO po Nový most. (TRNKA)

Treba konečne urobiť to, čo je bežné v iných veľkých mestách - tvrdo obmedzovať autičkárov, nákladnú dopravu a preferovať MHD. A to aj za cenu, že autičkári budú stáť v zápche aj tri hodiny. Mesto by malo budovať zvláštne pruhy pre autobusy MHD. Stred mesta by mal byť vyhradený iba pre MHD a Starý most tiež. (PETER STAFAN)

A čo tak bicykle? Každé väčšie mesto v Európe mimo ČR a SR má kvalitné chodníky pre cyklistov, ktoré sa reálne dajú využívať a ľudia to aj robia. Netvrdím, že by to všetko vyriešilo, ale rozhodne by to pomohlo a nebolo by to zďaleka také nákladné a nereálne ako metro.

(R. JANČA)

Bratislava nutne potrebuje metro. (KITE)

Metro klasického „strihu“ sa rentuje až od veľkosti mesta okolo 1 mil obyvateľov. MHD je biedna, takže treba uvažovať skôr týmto smerom. Zlepšenie MHD, pokojný štýl jazdy, viac ohľaduplosti a zrazu by bolo všetko inak.

(JÁN KALA)

V Bratislave chýbali komunikácie diaľničného typu, riešiace tranzitnú dopravu, ktorá do mesta vôbec nepatrí. Výstavba sa vcelku pohla, ale ide stále hrozne pomaly. Ďalším problémom je aj doprava v strede mesta, kde je preferencia rýchleho prejazdu riešená minimálne a každých 20 metrov je nejaká odbočka, križovatka a podobne. Praha má mnohé štvrte riešené ako neprejazdné zóny, kde sa dá na pár miestach vliezť a na pár miestach vyliezť a zvyšok ulíc ústiaci na hlavné cesty je odrezaný. Tak sa bude dať jednoduchšie riešiť preferencia MHD, najmä električky. Až potom bude jasné, čo sa naozaj upcháva, kde, prečo a akým spôsobom je naozaj treba posilniť prejazdnosť. Pretože to už dávno nie je len o MHD pre Petržalku a ostatné štvrte. Je to o hromade ľudí, ktorí sa sťahujú z Bratislavy do okolitých dedín. Bratislava síce chce riešiť nosný dopravný systém, ale zdá sa mi, že ľudia, čo o tom rozhodujú, ani netušia, o čom rozhodujú. Bez koncepcie napojenia na región! V Bratislave o doprave, bohužiaľ, rozhodujú diletanti a kým to bude tak, nepomôžu ani biliónové investície. (MAT)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
          2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
          3. Rozprávkové tankovanie
          4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
          9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
          10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
          1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          5. Rozprávkové tankovanie
          6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
          7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
          8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
          9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
          10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
          1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 20 645
          2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 918
          3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 425
          4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
          5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 322
          6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
          7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
          8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 748
          9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
          10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 546

          Hlavné správy zo Sme.sk

          EKONOMIKA

          Privatbanka bola pre Kočnera kľúčová, bola pri Bonaparte aj pri Technopole

          Obchodoval aj s ďalšími, od Tatra banky kúpil pohľadávky.

          Podcast Dobré ráno

          Dobré ráno: Kočnerova minulosť nenecháva veľa pochybností

          Čo majú spoločné Kočnerove kauzy?

          Komentár Zuzany Kepplovej

          Bez základnej spravodlivosti politický život len predstierame

          Zažívame nebezpečné časy, keď sa priam objedáme prísľubmi spravodlivosti.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov