SME
Streda, 24. apríl , 2019

Diskusia na www.bratislava.sme.sk - Doprava v meste

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie ...


Ľubickí Rómovia, ktorí pred tromi týždňami žiadali prezidenta a vládu, aby im pomohli riešiť ich bytovú situáciu, táboria znovu už štvrtý deň v parku pred Úradom vlády. Nevyhovuje im totiž riešenie navrhnuté splnomocnenkyňou vlády pre rómsku problematiku Klárou Orgovánovou. Tvrdia, že do Ľubice, kde im ponúkli najprv ubytovanie v unimobunkách a kde majú neskôr dostať štyri byty, sa už nevrátia, pretože sa boja úžerníkov. „Keby sme sa tam vrátili, tí druhí by nás zabili,“ povedala mladá žena, ktorá prišla aj s dvoma malými deťmi. Keď dostali Rómovia, ktorí dočasne bývali u príbuzných v Dobšinej, rodičovské príspevky, rozhodli sa prísť znovu do Bratislavy a žiadať úrady, aby im našli ubytovanie niekde inde. (tasr)

FOTO SME - PAVOL MAJER

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie na nábreží od PKO po Nový most. (TRNKA)

Treba konečne urobiť to, čo je bežné v iných veľkých mestách - tvrdo obmedzovať autičkárov, nákladnú dopravu a preferovať MHD. A to aj za cenu, že autičkári budú stáť v zápche aj tri hodiny. Mesto by malo budovať zvláštne pruhy pre autobusy MHD. Stred mesta by mal byť vyhradený iba pre MHD a Starý most tiež. (PETER STAFAN)

A čo tak bicykle? Každé väčšie mesto v Európe mimo ČR a SR má kvalitné chodníky pre cyklistov, ktoré sa reálne dajú využívať a ľudia to aj robia. Netvrdím, že by to všetko vyriešilo, ale rozhodne by to pomohlo a nebolo by to zďaleka také nákladné a nereálne ako metro.

(R. JANČA)

Bratislava nutne potrebuje metro. (KITE)

Metro klasického „strihu“ sa rentuje až od veľkosti mesta okolo 1 mil obyvateľov. MHD je biedna, takže treba uvažovať skôr týmto smerom. Zlepšenie MHD, pokojný štýl jazdy, viac ohľaduplosti a zrazu by bolo všetko inak.

(JÁN KALA)

V Bratislave chýbali komunikácie diaľničného typu, riešiace tranzitnú dopravu, ktorá do mesta vôbec nepatrí. Výstavba sa vcelku pohla, ale ide stále hrozne pomaly. Ďalším problémom je aj doprava v strede mesta, kde je preferencia rýchleho prejazdu riešená minimálne a každých 20 metrov je nejaká odbočka, križovatka a podobne. Praha má mnohé štvrte riešené ako neprejazdné zóny, kde sa dá na pár miestach vliezť a na pár miestach vyliezť a zvyšok ulíc ústiaci na hlavné cesty je odrezaný. Tak sa bude dať jednoduchšie riešiť preferencia MHD, najmä električky. Až potom bude jasné, čo sa naozaj upcháva, kde, prečo a akým spôsobom je naozaj treba posilniť prejazdnosť. Pretože to už dávno nie je len o MHD pre Petržalku a ostatné štvrte. Je to o hromade ľudí, ktorí sa sťahujú z Bratislavy do okolitých dedín. Bratislava síce chce riešiť nosný dopravný systém, ale zdá sa mi, že ľudia, čo o tom rozhodujú, ani netušia, o čom rozhodujú. Bez koncepcie napojenia na región! V Bratislave o doprave, bohužiaľ, rozhodujú diletanti a kým to bude tak, nepomôžu ani biliónové investície. (MAT)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
          2. Od mája sa mení definícia kilogramu
          3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
          4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
          5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
          6. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
          7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
          8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
          9. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
          10. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
          1. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
          2. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
          3. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
          4. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
          5. Od mája sa mení definícia kilogramu
          6. Spready a poplatky pri obchodovaní
          7. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
          8. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
          9. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
          10. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody
          1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 727
          2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 239
          3. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 097
          4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 957
          5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 4 603
          6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 529
          7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 226
          8. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 4 014
          9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 676
          10. Od mája sa mení definícia kilogramu 2 553

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

          Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

          Volodymyr Zelenskyj.

          Vodohospodári ukázali pokazené vnútornosti vzácneho jazera

          Zistili sme, prečo zostal tajch pod Štiavnicou bez vody.

          Dolnohodrušské jazero musia pre poškodené potrubia úplne vypustiť.
          Peter Sagan.
          DNES PÍŠE MATIA LENICKÁ

          Veľká noc ako sviatky sadizmu

          Už len obliecť ženy do latexu.

          Matia Lenická

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.