SME
Utorok, 22. október, 2019 | Meniny má Sergej

Diskusia na www.bratislava.sme.sk - Doprava v meste

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie ...


Ľubickí Rómovia, ktorí pred tromi týždňami žiadali prezidenta a vládu, aby im pomohli riešiť ich bytovú situáciu, táboria znovu už štvrtý deň v parku pred Úradom vlády. Nevyhovuje im totiž riešenie navrhnuté splnomocnenkyňou vlády pre rómsku problematiku Klárou Orgovánovou. Tvrdia, že do Ľubice, kde im ponúkli najprv ubytovanie v unimobunkách a kde majú neskôr dostať štyri byty, sa už nevrátia, pretože sa boja úžerníkov. „Keby sme sa tam vrátili, tí druhí by nás zabili,“ povedala mladá žena, ktorá prišla aj s dvoma malými deťmi. Keď dostali Rómovia, ktorí dočasne bývali u príbuzných v Dobšinej, rodičovské príspevky, rozhodli sa prísť znovu do Bratislavy a žiadať úrady, aby im našli ubytovanie niekde inde. (tasr)

FOTO SME - PAVOL MAJER

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie na nábreží od PKO po Nový most. (TRNKA)

Treba konečne urobiť to, čo je bežné v iných veľkých mestách - tvrdo obmedzovať autičkárov, nákladnú dopravu a preferovať MHD. A to aj za cenu, že autičkári budú stáť v zápche aj tri hodiny. Mesto by malo budovať zvláštne pruhy pre autobusy MHD. Stred mesta by mal byť vyhradený iba pre MHD a Starý most tiež. (PETER STAFAN)

A čo tak bicykle? Každé väčšie mesto v Európe mimo ČR a SR má kvalitné chodníky pre cyklistov, ktoré sa reálne dajú využívať a ľudia to aj robia. Netvrdím, že by to všetko vyriešilo, ale rozhodne by to pomohlo a nebolo by to zďaleka také nákladné a nereálne ako metro.

(R. JANČA)

Bratislava nutne potrebuje metro. (KITE)

Metro klasického „strihu“ sa rentuje až od veľkosti mesta okolo 1 mil obyvateľov. MHD je biedna, takže treba uvažovať skôr týmto smerom. Zlepšenie MHD, pokojný štýl jazdy, viac ohľaduplosti a zrazu by bolo všetko inak.

(JÁN KALA)

V Bratislave chýbali komunikácie diaľničného typu, riešiace tranzitnú dopravu, ktorá do mesta vôbec nepatrí. Výstavba sa vcelku pohla, ale ide stále hrozne pomaly. Ďalším problémom je aj doprava v strede mesta, kde je preferencia rýchleho prejazdu riešená minimálne a každých 20 metrov je nejaká odbočka, križovatka a podobne. Praha má mnohé štvrte riešené ako neprejazdné zóny, kde sa dá na pár miestach vliezť a na pár miestach vyliezť a zvyšok ulíc ústiaci na hlavné cesty je odrezaný. Tak sa bude dať jednoduchšie riešiť preferencia MHD, najmä električky. Až potom bude jasné, čo sa naozaj upcháva, kde, prečo a akým spôsobom je naozaj treba posilniť prejazdnosť. Pretože to už dávno nie je len o MHD pre Petržalku a ostatné štvrte. Je to o hromade ľudí, ktorí sa sťahujú z Bratislavy do okolitých dedín. Bratislava síce chce riešiť nosný dopravný systém, ale zdá sa mi, že ľudia, čo o tom rozhodujú, ani netušia, o čom rozhodujú. Bez koncepcie napojenia na región! V Bratislave o doprave, bohužiaľ, rozhodujú diletanti a kým to bude tak, nepomôžu ani biliónové investície. (MAT)

          Inzercia - Tlačové správy

          1. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
          2. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
          3. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
          4. Koľko ovocia a zeleniny potrebujú deti? Mnohí rodičia to nevedia
          5. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
          6. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
          7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
          8. Zamestnanci sú pre BILLA dôležitým pilierom, pridaj sa k nim
          9. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
          10. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
          1. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
          2. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
          3. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
          4. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
          5. Koľko ovocia a zeleniny potrebujú deti? Mnohí rodičia to nevedia
          6. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
          7. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
          8. Levanduľa pre zamestnancov
          9. Zamestnanci sú pre BILLA dôležitým pilierom, pridaj sa k nim
          10. Kvalitné Vianočné osvetlenie
          1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 17 253
          2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 16 738
          3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 15 509
          4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 10 887
          5. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 8 980
          6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 8 793
          7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 6 582
          8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 6 091
          9. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy 5 635
          10. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 5 572

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Na Lindtnerov vzťah s Kočnerom sa pozrie aj Súdna rada

          Debata o sudcovskej etike je podvyživená, upozorňuje Pavol Žilinčík.

          Dávid Lindtner.
          Dobré ráno

          Dobré ráno: Predĺžené moratórium je farizejský návrh

          S predĺženým moratóriom prišla trojica koaličných poslancov

          Podcast Dobré Ráno
          Marian Kočner na súde v kauze falšovania zmeniek TV Markíza a kancelársky dvojvežiek a kongresové centrum Technopol v Bratislave.
          Komentár Zuzany Kepplovej

          Takto to chcú zaľudia

          Užijeme si menej zahovárania, viac diskusie o programových rozdieloch.

          Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.