SME
Pondelok, 26. september, 2022 | Meniny má Edita

Diskusia na www.bratislava.sme.sk - Doprava v meste

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie ...


Ľubickí Rómovia, ktorí pred tromi týždňami žiadali prezidenta a vládu, aby im pomohli riešiť ich bytovú situáciu, táboria znovu už štvrtý deň v parku pred Úradom vlády. Nevyhovuje im totiž riešenie navrhnuté splnomocnenkyňou vlády pre rómsku problematiku Klárou Orgovánovou. Tvrdia, že do Ľubice, kde im ponúkli najprv ubytovanie v unimobunkách a kde majú neskôr dostať štyri byty, sa už nevrátia, pretože sa boja úžerníkov. „Keby sme sa tam vrátili, tí druhí by nás zabili,“ povedala mladá žena, ktorá prišla aj s dvoma malými deťmi. Keď dostali Rómovia, ktorí dočasne bývali u príbuzných v Dobšinej, rodičovské príspevky, rozhodli sa prísť znovu do Bratislavy a žiadať úrady, aby im našli ubytovanie niekde inde. (tasr)

FOTO SME - PAVOL MAJER

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie na nábreží od PKO po Nový most. (TRNKA)

Treba konečne urobiť to, čo je bežné v iných veľkých mestách - tvrdo obmedzovať autičkárov, nákladnú dopravu a preferovať MHD. A to aj za cenu, že autičkári budú stáť v zápche aj tri hodiny. Mesto by malo budovať zvláštne pruhy pre autobusy MHD. Stred mesta by mal byť vyhradený iba pre MHD a Starý most tiež. (PETER STAFAN)

A čo tak bicykle? Každé väčšie mesto v Európe mimo ČR a SR má kvalitné chodníky pre cyklistov, ktoré sa reálne dajú využívať a ľudia to aj robia. Netvrdím, že by to všetko vyriešilo, ale rozhodne by to pomohlo a nebolo by to zďaleka také nákladné a nereálne ako metro.

(R. JANČA)

Bratislava nutne potrebuje metro. (KITE)

Metro klasického „strihu“ sa rentuje až od veľkosti mesta okolo 1 mil obyvateľov. MHD je biedna, takže treba uvažovať skôr týmto smerom. Zlepšenie MHD, pokojný štýl jazdy, viac ohľaduplosti a zrazu by bolo všetko inak.

(JÁN KALA)

V Bratislave chýbali komunikácie diaľničného typu, riešiace tranzitnú dopravu, ktorá do mesta vôbec nepatrí. Výstavba sa vcelku pohla, ale ide stále hrozne pomaly. Ďalším problémom je aj doprava v strede mesta, kde je preferencia rýchleho prejazdu riešená minimálne a každých 20 metrov je nejaká odbočka, križovatka a podobne. Praha má mnohé štvrte riešené ako neprejazdné zóny, kde sa dá na pár miestach vliezť a na pár miestach vyliezť a zvyšok ulíc ústiaci na hlavné cesty je odrezaný. Tak sa bude dať jednoduchšie riešiť preferencia MHD, najmä električky. Až potom bude jasné, čo sa naozaj upcháva, kde, prečo a akým spôsobom je naozaj treba posilniť prejazdnosť. Pretože to už dávno nie je len o MHD pre Petržalku a ostatné štvrte. Je to o hromade ľudí, ktorí sa sťahujú z Bratislavy do okolitých dedín. Bratislava síce chce riešiť nosný dopravný systém, ale zdá sa mi, že ľudia, čo o tom rozhodujú, ani netušia, o čom rozhodujú. Bez koncepcie napojenia na región! V Bratislave o doprave, bohužiaľ, rozhodujú diletanti a kým to bude tak, nepomôžu ani biliónové investície. (MAT)

SkryťVypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike
          2. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
          3. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
          4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
          5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
          6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
          7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
          8. Sledujte príjem živín u starých rodičov
          1. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
          2. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
          3. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
          4. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
          5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
          6. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
          7. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
          8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
          1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 480
          2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 337
          3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 840
          4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 445
          5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 243
          6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 293
          7. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 753
          8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 1 523
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.


          a 1 ďalší 10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.


          SITA 13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.


          SITA 30. máj

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.


          22. nov

          Blogy SME

          1. Andrej Csino: Prax Dr. Schamana 17 / Mier
          2. Ľubomír Belák: Slovensko vyhlásilo vojnu? Komu?
          3. Jozef Bednár: Prečo súčasný riaditeľ TANAPu neuvádza vo svojom životopise všetko úplne a pravdivo?
          4. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Najvýhodnejšou formou pre rodinný holding je s.r.o. alebo a.s. (3. časť)
          5. Miroslav Daniš: Mráz prichádza z Kremľa (a u nás zo Súmračnej) - II
          6. Café Európa: Správa o stave Európskej únie 2022
          7. Pavel Macko: Ako von z energetickej krízy?
          8. Monika Chovanová: Adaptácia dieťaťa na škôlku
          1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 191
          2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 448
          3. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 262
          4. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 5 479
          5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 195
          6. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 566
          7. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 4 231
          8. Ján Valchár: Denacifikované kormorány a úspešná ruská protidefenzíva 3 429
          1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
          2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
          3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
          4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
          5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
          6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
          7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
          8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
          SkryťZatvoriť reklamu