Diskusia na www.bratislava.sme.sk - Doprava v meste

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie ...


Ľubickí Rómovia, ktorí pred tromi týždňami žiadali prezidenta a vládu, aby im pomohli riešiť ich bytovú situáciu, táboria znovu už štvrtý deň v parku pred Úradom vlády. Nevyhovuje im totiž riešenie navrhnuté splnomocnenkyňou vlády pre rómsku problematiku Klárou Orgovánovou. Tvrdia, že do Ľubice, kde im ponúkli najprv ubytovanie v unimobunkách a kde majú neskôr dostať štyri byty, sa už nevrátia, pretože sa boja úžerníkov. „Keby sme sa tam vrátili, tí druhí by nás zabili,“ povedala mladá žena, ktorá prišla aj s dvoma malými deťmi. Keď dostali Rómovia, ktorí dočasne bývali u príbuzných v Dobšinej, rodičovské príspevky, rozhodli sa prísť znovu do Bratislavy a žiadať úrady, aby im našli ubytovanie niekde inde. (tasr)

FOTO SME - PAVOL MAJER

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie na nábreží od PKO po Nový most. (TRNKA)

Treba konečne urobiť to, čo je bežné v iných veľkých mestách - tvrdo obmedzovať autičkárov, nákladnú dopravu a preferovať MHD. A to aj za cenu, že autičkári budú stáť v zápche aj tri hodiny. Mesto by malo budovať zvláštne pruhy pre autobusy MHD. Stred mesta by mal byť vyhradený iba pre MHD a Starý most tiež. (PETER STAFAN)

A čo tak bicykle? Každé väčšie mesto v Európe mimo ČR a SR má kvalitné chodníky pre cyklistov, ktoré sa reálne dajú využívať a ľudia to aj robia. Netvrdím, že by to všetko vyriešilo, ale rozhodne by to pomohlo a nebolo by to zďaleka také nákladné a nereálne ako metro.

(R. JANČA)

Bratislava nutne potrebuje metro. (KITE)

Metro klasického „strihu“ sa rentuje až od veľkosti mesta okolo 1 mil obyvateľov. MHD je biedna, takže treba uvažovať skôr týmto smerom. Zlepšenie MHD, pokojný štýl jazdy, viac ohľaduplosti a zrazu by bolo všetko inak.

(JÁN KALA)

V Bratislave chýbali komunikácie diaľničného typu, riešiace tranzitnú dopravu, ktorá do mesta vôbec nepatrí. Výstavba sa vcelku pohla, ale ide stále hrozne pomaly. Ďalším problémom je aj doprava v strede mesta, kde je preferencia rýchleho prejazdu riešená minimálne a každých 20 metrov je nejaká odbočka, križovatka a podobne. Praha má mnohé štvrte riešené ako neprejazdné zóny, kde sa dá na pár miestach vliezť a na pár miestach vyliezť a zvyšok ulíc ústiaci na hlavné cesty je odrezaný. Tak sa bude dať jednoduchšie riešiť preferencia MHD, najmä električky. Až potom bude jasné, čo sa naozaj upcháva, kde, prečo a akým spôsobom je naozaj treba posilniť prejazdnosť. Pretože to už dávno nie je len o MHD pre Petržalku a ostatné štvrte. Je to o hromade ľudí, ktorí sa sťahujú z Bratislavy do okolitých dedín. Bratislava síce chce riešiť nosný dopravný systém, ale zdá sa mi, že ľudia, čo o tom rozhodujú, ani netušia, o čom rozhodujú. Bez koncepcie napojenia na región! V Bratislave o doprave, bohužiaľ, rozhodujú diletanti a kým to bude tak, nepomôžu ani biliónové investície. (MAT)


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  2. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  5. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  8. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  10. Leto nekončí!
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 222
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 043
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 945
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 782
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 497
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 424
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 256
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 247
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 170
  10. Leto nekončí! 835

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko inú možnosť ako jadro Únie nemá, Fico to vie

Krajiny bez eura budú strácať vplyv, Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

DOMOV

Plavčan urobil nezvyčajnú vec. Oznámil Kiskovi, kedy končí

Fico naťahovanie času nekomentoval.

Neprehliadnite tiež

V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.

Stavebná produkcia medziročne klesla

Oproti februáru 2016 sa celková stavebná produkcia znížila o 10,7 percenta.

Príspevok na zateplenie domu bude možné opäť získať v druhej polovici roka

Maximálna dotácia má stúpnuť zo 6500 na 8500 eur.