SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Diskusia na www.bratislava.sme.sk - Doprava v meste

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie ...


Ľubickí Rómovia, ktorí pred tromi týždňami žiadali prezidenta a vládu, aby im pomohli riešiť ich bytovú situáciu, táboria znovu už štvrtý deň v parku pred Úradom vlády. Nevyhovuje im totiž riešenie navrhnuté splnomocnenkyňou vlády pre rómsku problematiku Klárou Orgovánovou. Tvrdia, že do Ľubice, kde im ponúkli najprv ubytovanie v unimobunkách a kde majú neskôr dostať štyri byty, sa už nevrátia, pretože sa boja úžerníkov. „Keby sme sa tam vrátili, tí druhí by nás zabili,“ povedala mladá žena, ktorá prišla aj s dvoma malými deťmi. Keď dostali Rómovia, ktorí dočasne bývali u príbuzných v Dobšinej, rodičovské príspevky, rozhodli sa prísť znovu do Bratislavy a žiadať úrady, aby im našli ubytovanie niekde inde. (tasr)

FOTO SME - PAVOL MAJER

Most Košická mohol byť od začiatku navrhnutý ako minimálne trojpruhová komunikácia. Ak ho postavia ako dvojpruhový, je len otázkou času, kedy budú na ňom také isté zápchy ako na Prístavnom. Tiež by sa konečne mohlo rozhodnúť o rozšírení komunikácie na nábreží od PKO po Nový most. (TRNKA)

Treba konečne urobiť to, čo je bežné v iných veľkých mestách - tvrdo obmedzovať autičkárov, nákladnú dopravu a preferovať MHD. A to aj za cenu, že autičkári budú stáť v zápche aj tri hodiny. Mesto by malo budovať zvláštne pruhy pre autobusy MHD. Stred mesta by mal byť vyhradený iba pre MHD a Starý most tiež. (PETER STAFAN)

A čo tak bicykle? Každé väčšie mesto v Európe mimo ČR a SR má kvalitné chodníky pre cyklistov, ktoré sa reálne dajú využívať a ľudia to aj robia. Netvrdím, že by to všetko vyriešilo, ale rozhodne by to pomohlo a nebolo by to zďaleka také nákladné a nereálne ako metro.

(R. JANČA)

Bratislava nutne potrebuje metro. (KITE)

Metro klasického „strihu“ sa rentuje až od veľkosti mesta okolo 1 mil obyvateľov. MHD je biedna, takže treba uvažovať skôr týmto smerom. Zlepšenie MHD, pokojný štýl jazdy, viac ohľaduplosti a zrazu by bolo všetko inak.

(JÁN KALA)

V Bratislave chýbali komunikácie diaľničného typu, riešiace tranzitnú dopravu, ktorá do mesta vôbec nepatrí. Výstavba sa vcelku pohla, ale ide stále hrozne pomaly. Ďalším problémom je aj doprava v strede mesta, kde je preferencia rýchleho prejazdu riešená minimálne a každých 20 metrov je nejaká odbočka, križovatka a podobne. Praha má mnohé štvrte riešené ako neprejazdné zóny, kde sa dá na pár miestach vliezť a na pár miestach vyliezť a zvyšok ulíc ústiaci na hlavné cesty je odrezaný. Tak sa bude dať jednoduchšie riešiť preferencia MHD, najmä električky. Až potom bude jasné, čo sa naozaj upcháva, kde, prečo a akým spôsobom je naozaj treba posilniť prejazdnosť. Pretože to už dávno nie je len o MHD pre Petržalku a ostatné štvrte. Je to o hromade ľudí, ktorí sa sťahujú z Bratislavy do okolitých dedín. Bratislava síce chce riešiť nosný dopravný systém, ale zdá sa mi, že ľudia, čo o tom rozhodujú, ani netušia, o čom rozhodujú. Bez koncepcie napojenia na región! V Bratislave o doprave, bohužiaľ, rozhodujú diletanti a kým to bude tak, nepomôžu ani biliónové investície. (MAT)

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
          2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
          3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
          4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
          5. Pomáhajte čítaním
          6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
          7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
          8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
          9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
          10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
          1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
          2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
          3. Pomáhajte čítaním
          4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
          5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
          6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
          7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
          8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
          9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
          10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
          1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 684
          2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 394
          3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 283
          4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 913
          5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 858
          6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 762
          7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 400
          8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
          9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 806
          10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 810
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

          Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

          Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

          Koronavírus: V štyroch nemocniciach Žilinského kraja sú covidové oddelenia plné (minúta po minúte)

          Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

          Ilustračná fotografia.
          Podcast Dobré Ráno.
          KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

          Čo vám zabudli povedať o testovaní

          Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

          Peter Tkačenko

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.