ľov štvrtého okresu, ktorí do centra využívajú ťah cez Patrónku. Pre nich je alteratívou rýchlodráha, ktorá využije existujúci sytsém koľajníc v meste. Plánuje ju zrealizovať Bratislavský samosprávny kraj, ktorý cez regionálnu spoločnosť prevádzkuje lokálku na Záhorí. „Prvou etapou bratislavskej rýchlodráhy bude trasa Devínska Nová ves - hlavná stanica,“ hovorí predseda dopravnej komisie kraja a zároveň predseda predstavenstva Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti Roman Filistein. „Cestujúci sa za pár minút dostane z okraja mesta do centra a vyhne sa dopravným zápcham.“
V druhej etape sa rýchlodráha rozšíri do Nového Mesta, Ružinova a Vrakune. Autobusy, ktoré dopravný podnik ušetrí, sa budú môcť použiť na zvážanie ľudí do železničných zastávok, v pláne je aj vznik nových.
Regionálna spoločnosť už podala žiadosť o začlenenie do Bratislavskej integrovanej dopravy ako štvrtý dopravca. Spustenie rýchlodráhy závisií v prvom rade od peňazí. BSK pripravil pre ministerstvo financií materiál, v ktorom ho žiada znížiť rozpočet pre konkurenčnú a drahšiu Železničnú spoločnosť. „Na lokálnej trati na Záhorí sme dokázali, že vieme prevádzkovať železničné spojenie o polovicu lacnejšie ako Železničná spoločnosť,“ dodal Filistein. Kraj ministerstvo žiada, aby z rozpočtu vyčlenilo čiastku pre bratislavskú rýchlodráhu a uzavrelo zmluvu o výkone s lacnejšou regionálnou spoločnosťou. Z tohto balíka by sa financovala aj prvá fáza bratislavskej rýchlodráhy.
Cena jednorázového cestovného lístka podľa Filisteina určite nepresiahne 16 korún, teda toľko, koľko dnes stojí 30-minútový cestovný lístok v MHD.