P. Rusko považuje návštevu Kórey za záchranu v hodine dvanástej

BRATISLAVA 13. októbra (SITA) - Rokovania so zástupcami juhokórejskej automobilky Hyundai boli podľa ministra hospodárstva Pavla Ruska "záchranou v hodine dvanástej". Podľa ministra bolo dôležitým faktorom udržania šancí na zisk tejto investície v hodnote

viac ako 1,5 mld. USD začatie komunikácie s vrcholovým manažmentom automobilky. Rusko podľa vlastných slov absolvoval v Kórei šesť stretnutí, najdôležitejším bolo rokovanie s viceprezidentom Hyundaiu Kim Dong Jinom, ktorý je najvyšším výkonným funkcionárom spoločnosti.

Ako minister dodal, až v priebehu diskusie so slovenskou delegáciou sa Dong Jin rozhodol, že v piatok osobne navštívi Slovensko a prezrie si lokalitu v blízkosti Žiliny o rozlohe 250 hektárov. "Predstavitelia Hyundaiu letia podľa mojich informácií do Frankfurtu, následne si prezrú lokality v Českej republike, odkiaľ prídu k nám," dodal. Ako ďalej uviedol, zástupcovia automobilky sa zaujímali aj o ponúkané investičné stimuly. Podľa Ruska sa však v tejto súvislosti nepýtali na daňové prázdniny, ale na pomoc pri rekvalifikácii a tvorbe nových pracovných miest, ako aj o podporu pri kúpe hmotného a nehmotného investičného majetku.

"Radi by sme ponúkli investorom aj lokality na východe krajiny," uviedol minister. Ako však dodal, nie je možné získať veľkého investora pre tieto lokality, ak jednou z jeho otázok je, kde končí sieť diaľníc. Preto je podľa neho potrebné vybudovať infraštruktúru, ak chceme mať šancu zaplniť aj lokality na východe krajiny. Investícia Hyundaiu však podľa ministra nezahŕňa iba výstavbu závodu, ale aj rozvoj všetkých nadväzujúcich odvetví. Minister počas pracovnej cesty rokoval napríklad aj so zástupcami dcérskej spoločnosti Hyundaiu, ktorá má na starosti logistické zabezpečenie produkcie automobilky. Podľa Ruska táto spoločnosť buduje v blízkosti každého závodu vlastné veľké logistické centrum.

Nespokojnosť vyjadril minister hospodárstva s prácou Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) pri získavaní investície. "Informácie o potenciálnych lokalitách na výstavbu závodu, ako aj makroekonomickej situácií u nás sa nedostávali ku kľúčovým osobám v Hyundai," dodal. Rusko sa počas stretnutia s predstaviteľmi automobilky napríklad dozvedel, že Slovensko je vnímané ako agrárna krajina, naopak Česká republika ako priemyselná. "Akým spôsobom potom fungovala prezentácia našej krajiny a akú šancu by sme mali, keby sme to nenapravili?," dodal. Rusko ďalej uviedol, že má informácie, podľa ktorých agentúry z iných krajín rokovali s automobilkou na omnoho lepšej úrovni, ako SARIO. Minister tiež nepovažuje za potrebné, aby agentúra vypracovávalo ďalšie materiály o prezentácií Slovenska, do ktorých sa aj napriek schváleniu nikto nepozrie. "Mali by tam byť ľudia, ktorí vedia aj reálne niečo robiť," dodal.

Slovensko však minulotýždňovou návštevou Kórey podľa ministra hospodárstva spravilo všetko, čo bolo v súčasnosti v jeho silách pre získanie investície automobilky. V prípade, že závod u nás Hyundai nepostaví, nebude to podľa Ruska v dôsledku nedostatočného lobbingu, ale kvôli objektívnym výhodám iných lokalít. Ako ďalej uviedol minister, definitívne rozhodnutie o umiestnení závodu automobilky padne v prvom polroku 2004.


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 946
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 837
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 007
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 897
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 438
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 211
  7. Kam do tepla v januári? 2 200
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 987
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 872
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 128

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa nestane celkovým víťazom Tour Down Under, piatu etapu vyhral Porte

Slovenský cyklista ostal lídrom bodovacej súťaže.

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

Neprehliadnite tiež

V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.