SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Do roku 2006 by malo v SR pribudnúť 35 kilometrov diaľnic

BRATISLAVA 22. októbra (SITA) - Do roku 2006 by malo na Slovensku pribudnúť 35 kilometrov diaľnic. Ako vyplýva z harmonogramu vypracovaného Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT), v roku 2006 by tak malo mať Slovensko vybudovanú diaľničnú

sieť v dĺžke 347 kilometrov. V tomto roku by mal mať rezort dopravy k dispozícii 9,592 mld. Sk, v budúcom roku 8,9 mld. Sk, v roku 2005 by to malo byť 10,478 mld. Sk a v roku 2006 by mal rezort dopravy dostať 11,374 mld. Sk. Zdrojmi výdavkov budú v rozhodujúcej miere emisie štátnych cenných papierov a úvery od bankových inštitúcií. Výdavky v roku 2003 sa navýšia o podiel z fondu ISPA vo výške 329 mil. Sk na spolufinancovanie projektu diaľnice D1 v Bratislave, úsek Viedenská cesta - Prístavný most, od roku 2004 o prostriedky z Kohézneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja. Podľa MDPT existuje predpoklad, že od roku 2006 sa podarí aktívne zapojiť do výstavby diaľnic súkromný kapitál.

Skryť Vypnúť reklamu

Výsledky štúdií alternatívneho financovania podľa MDPT naznačujú, že zapojenie súkromného kapitálu do výstavby diaľnic je možnou alternatívou, napríklad pri stratégií predaja koncesie na spoplatnenie jestvujúcich úsekov diaľnic. MDPT a Slovenská správa ciest budú tieto možnosti ešte adresnejšie študovať v spolupráci so zahraničnými poradcami. V sieti rýchlostných ciest, dvojpruhových a štvorpruhových, sa očakáva prírastok 31,8 kilometrov, čo predstavuje v roku 2006 celkom 107 kilometrov rýchlostných ciest. Rozostavanosť stavieb diaľnic a rýchlostných ciest očakáva MDPT v závere roku 2006 v dĺžke približne 120 kilometrov.

MDPT sa pri napĺňaní harmonogramu obáva nenaplnenia finančných zdrojov, najmä z fondov Európskej únie. Otázne totiž ostáva koľko stavieb sa podarí pripraviť na spolufinancovanie a koľko ich bude akceptovaných, ale tiež nezapojenie súkromného kapitálu v očakávanom roku 2006 a v plánovanom objeme. Neisté je taktiež rozhodnutie o spoplatnení diaľnice a rýchlostných ciest pre nákladné vozidlá nad 12 ton formou elektronického mýta do roku 2006. Problémy môže priniesť aj náročnosť investorskej a projektovej prípravy stavieb najmä z pohľadu majetkovoprávneho vysporiadania medzi štátom a súkromnými vlastníkmi, čo v praxi spôsobuje odsun plánovaných termínov začatia niektorých stavieb.

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
          6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
          7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
          8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
          9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
          10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
          1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
          3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
          6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
          8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
          9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
          10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
          1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 940
          2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 441
          3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 684
          4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 200
          5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 114
          6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 313
          7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 569
          8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 685
          9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 382
          10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 973
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
          Dobré ráno

          Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

          Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

          NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

          Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

          Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

          Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
          KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

          Kotlebovci sa bijú o peniaze

          Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

          Peter Tkačenko

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.