SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Hyundai sa podľa J. Mikolaja prekvapivo zaujímal skôr o diaľnicu ako o železnicu

Bratislava 23. októbra (TASR) - Jednoznačnou požiadavkou kórejského Hyundai na využitie lokality pri Žiline na výstavbu novej automobilky je zabezpečenie ...

Bratislava 23. októbra (TASR) - Jednoznačnou požiadavkou kórejského Hyundai na využitie lokality pri Žiline na výstavbu novej automobilky je zabezpečenie prístupu k diaľnici v krátkom čase.

"Mysleli sme si, že budú hovoriť o železnici, v rámci ktorej sa v lokalite pripravuje zriaďovacia stanica pre 100 koľají," konštatoval dnes poslanec a podpredseda Ľudovej únie (ĽÚ) Ján Mikolaj, ktorý sa zúčastnil na nedávnych rokovaniach so zástupcami automobilky Hyundai. Diaľnica podľa neho zrejme zapadá do logistiky kórejského investora. Vláda SR by preto podľa J. Mikolaja mala zrýchliť tempo výstavby diaľnic smerom na Žilinu a Košice a tiež uprednostniť čerpanie prostriedkov z Kohézneho fondu na túto trasu. Problémom je podľa J. Mikolaja malý objem prostriedkov na diaľnice v štátnom rozpočte na rok 2004, rozdelenie zdrojov z rozpočtu na diaľnice aj pre takzvaný južný ťah a iné cestné prepojenia, ako aj nízke využitie zdrojov z fondov EÚ.

Skryť Vypnúť reklamu

Štátny rozpočet SR na rok 2004 ráta s podporou výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií v sume 8,5 miliardy Sk. "Ide o rovnakú sumu ako v tomto roku, kvôli inflácii je to však medziročne asi o 9 % menej," upozornil J. Mikolaj. Vo vzťahu k rastu cien za posledné roky je suma na diaľnice v porovnaní s rokmi 1998 a 1999 len asi polovičná. Za neúspech považuje J. Mikolaj dohodnuté čerpanie zdrojov z európskych fondov v najbližších troch rokoch v ročnom objeme okolo 2,5 miliardy Sk, keď existoval priestor na prísun 5 až 6 miliárd Sk.

Vyčlenením 15 % z rozpočtu na diaľnice na južný ťah sa podľa neho predĺži čas na spojenie Bratislavy a Košíc. Za neefektívnu považuje podpredseda ĽÚ tiež výstavbu cestného prepojenia len pre osobné vozidlá medzi Oravou a Kysucami, na ktoré má ísť z rozpočtu 600 miliónov Sk. Stavba má pritom celkovo stáť až 1,8 miliardy Sk. "Ide o megalomanskú stavbu so 700 metrami mostov, ktorá nemá ekonomické opodstatnenie," zdôraznil J. Mikolaj. Podľa neho by bolo efektívne dané zdroje využiť napríklad na dostavbu diaľničného úseku smerom na Žilinu pri Sverepci.

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
          2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
          3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
          8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
          9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
          10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
          1. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
          2. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
          3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
          4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
          5. Hygge ako životný štýl
          6. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
          7. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          8. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
          9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 919
          2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 38 917
          3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 215
          4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 066
          5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 167
          6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 136
          7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 462
          8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 260
          9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 066
          10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 962
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Pozrite si najnovší prieskum preferencií politických strán.

          39m
          Minister vnútra SR Roman Mikulec, predseda vlády SR Igor Matovič a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí počas tlačového brífingu k vyhodnoteniu doterajších výsledkov celoplošného skríningu na ochorenie COVID-19.

          Na Slovensku prebieha plošné testovanie. PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 236-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 068 obetí.

          8 h
          AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

          Prečo ja? Pýta sa matematik po zásahu moci

          Azat Miftachov na súde.

          Nadaný matematik skončil ako trestanec. Vraj na výstrahu.

          19. jan
          Petra Vlhová reaguje po vypadnutí v super-G.

          Super-G vyhrala Gutová-Behramiová.

          6 h

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.

          13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          30. máj