SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Hyundai sa podľa J. Mikolaja prekvapivo zaujímal skôr o diaľnicu ako o železnicu

Bratislava 23. októbra (TASR) - Jednoznačnou požiadavkou kórejského Hyundai na využitie lokality pri Žiline na výstavbu novej automobilky je zabezpečenie ...

Bratislava 23. októbra (TASR) - Jednoznačnou požiadavkou kórejského Hyundai na využitie lokality pri Žiline na výstavbu novej automobilky je zabezpečenie prístupu k diaľnici v krátkom čase.

"Mysleli sme si, že budú hovoriť o železnici, v rámci ktorej sa v lokalite pripravuje zriaďovacia stanica pre 100 koľají," konštatoval dnes poslanec a podpredseda Ľudovej únie (ĽÚ) Ján Mikolaj, ktorý sa zúčastnil na nedávnych rokovaniach so zástupcami automobilky Hyundai. Diaľnica podľa neho zrejme zapadá do logistiky kórejského investora. Vláda SR by preto podľa J. Mikolaja mala zrýchliť tempo výstavby diaľnic smerom na Žilinu a Košice a tiež uprednostniť čerpanie prostriedkov z Kohézneho fondu na túto trasu. Problémom je podľa J. Mikolaja malý objem prostriedkov na diaľnice v štátnom rozpočte na rok 2004, rozdelenie zdrojov z rozpočtu na diaľnice aj pre takzvaný južný ťah a iné cestné prepojenia, ako aj nízke využitie zdrojov z fondov EÚ.

Skryť Vypnúť reklamu

Štátny rozpočet SR na rok 2004 ráta s podporou výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií v sume 8,5 miliardy Sk. "Ide o rovnakú sumu ako v tomto roku, kvôli inflácii je to však medziročne asi o 9 % menej," upozornil J. Mikolaj. Vo vzťahu k rastu cien za posledné roky je suma na diaľnice v porovnaní s rokmi 1998 a 1999 len asi polovičná. Za neúspech považuje J. Mikolaj dohodnuté čerpanie zdrojov z európskych fondov v najbližších troch rokoch v ročnom objeme okolo 2,5 miliardy Sk, keď existoval priestor na prísun 5 až 6 miliárd Sk.

Vyčlenením 15 % z rozpočtu na diaľnice na južný ťah sa podľa neho predĺži čas na spojenie Bratislavy a Košíc. Za neefektívnu považuje podpredseda ĽÚ tiež výstavbu cestného prepojenia len pre osobné vozidlá medzi Oravou a Kysucami, na ktoré má ísť z rozpočtu 600 miliónov Sk. Stavba má pritom celkovo stáť až 1,8 miliardy Sk. "Ide o megalomanskú stavbu so 700 metrami mostov, ktorá nemá ekonomické opodstatnenie," zdôraznil J. Mikolaj. Podľa neho by bolo efektívne dané zdroje využiť napríklad na dostavbu diaľničného úseku smerom na Žilinu pri Sverepci.

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
          2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
          3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
          4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
          5. Pomáhajte čítaním
          6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
          7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
          8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
          9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
          10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
          1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
          2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
          3. Pomáhajte čítaním
          4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
          5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
          6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
          7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
          8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
          9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
          10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
          1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 861
          2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 427
          3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 333
          4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 939
          5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 852
          6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 743
          7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 002
          8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 10 825
          9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 807
          10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 725
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

          Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

          Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

          Koronavírus: V štyroch nemocniciach Žilinského kraja sú covidové oddelenia plné (minúta po minúte)

          Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

          Ilustračná fotografia.
          Podcast Dobré Ráno.
          KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

          Čo vám zabudli povedať o testovaní

          Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

          Peter Tkačenko

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.