
ky s nápojom saké. Ich obsah potom rozsypali a rozliali po celom ústí budúceho tunela. Pritom sa niekoľkokrát uklonili a na záver pred oltárikom dva razy pľasli dlaňami.
Generálny riaditeľ pre výstavbu Masami Ičikawa pripomenul, že touto tradičnou prosbou bohyne o ochranu pred úrazmi začínajú všetky stavby, ktoré realizujú nielen v Japonsku, ale v celej Ázii a v poslednom období i v Európe. V tomto roku napríklad realizujú 45 tunelov, ktorých celková dĺžka je 75 kilometrov.
Japonská firma Taisei spolu so švédskou spoločnosťou Skanska sa stala víťazom medzinárodného tendra na dokončenie južného obchvatu mesta, ktorého súčasťou je aj tunel popod zoologickú záhradu.
Subdodávateľom razičských prác je spoločnosť Banské stavby, ktorá už razila tunel Branisko, ako aj podobné diela v Nemecku, Rakúsku, Sýrii, Spojených arabských emirátoch a v Slovinsku.
Tunel Sitiny bude pozostávať z dvoch tunelových rúr s dvojprúdovou prevádzkou. Ich dĺžka bude približne 1400 metrov. Z toho približne 250 metrov vyhĺbia tunelári povrchovým spôsobom a zvyšok vyrazia klasickou metódou za pomoci vrtnotrhacích prác.
Podľa slov hlavného vedúceho stavby Vladimíra Kodríka ich čaká mimoriadne tvrdá hornina granodiorit.
Geologický prieskum však ukázal, že je značne rozrušená, čo môže pri razení priniesť rôzne prekvapenia. Vzhľadom na malú hmotnosť nadložia okolo 50 metrov neočakávajú zlé hydrogeologické podmienky, problémy môže narobiť iba väčšie množstvo dažďovej vody.
Termín ukončenia razičských prác je 1. septembra 2006. (tasr)