
Po prvýkrát v Bratislave pripravilo Staré Mesto systém zabezpečenia čistenia chodníkov počas zimnej údržby. Zľadovatené či zablatené chodníky, o ktoré sa nik nestará, sú už v Bratislave chronickým javom. Doteraz problémom bolo vždy nájsť zodpovednú osobu, za neudržiavanie chodníka zodpovedných taktiež nik nepokutoval. Nový systém by mal toto všetko zmeniť. „Je to pokus dať dohromady rozbitý systém čistenia chodníkov k priľahlým nehnuteľnostiam čo najrýchlejšou komunikáciou.
Prvou skúškou bude čistenie od jesenného lístia,“ zhodnotil Karol Pancza, vedúci úseku správnych činností na miestnom úrade. Miestny úrad zorganizoval stretnutie so správcovskými organizáciami. „Najväčším problém bolo dohodnúť sa, že budú zverejnené,“ zhodnotil stretnutie Panzca.
Staré Mesto tak v krátkom čase vo svojich novinách vydá zoznam správcovských organizácií s menami zodpovedných ľudí a s telefónnymi číslami. Správcovia v čase zimnej údržby (od 15. novembra do 28. februára) zriadia dispečerské strediská. Dodržiavanie čistoty budú okrem mestskej polície kontrolovať aj piati inšpektori čistoty. Majitelia rodinných domov, ktorí sú tiež zodpovední za udržiavanie chodníkov vedľa nehnuteľností, si budú môcť službu objednať. Aj tieto informácie by mali nájsť na miestnom úrade.
Na úrade bude v čase zimnej služby zriadený dispečing. V úradných hodinách tam budú môcť obyvatelia nahlásiť svoje zistenia, mimo úradných hodín na odkazovač. (dro)