Naprojektovaných je 16 ďalších tunelov

BRATISLAVA – V slovenskej diaľničnej sieti je naprojektovaných šestnásť tunelov. V prevádzke je jeden, na druhom sa pracuje, tretí začnú budovať o niekoľko týždňov. Ostatné sú v nedohľadne – vzhľadom na vysokú cenu výstavby na ministerstve dopravy

BRATISLAVA – V slovenskej diaľničnej sieti je naprojektovaných šestnásť tunelov. V prevádzke je jeden, na druhom sa pracuje, tretí začnú budovať o niekoľko týždňov. Ostatné sú v nedohľadne – vzhľadom na vysokú cenu výstavby na ministerstve dopravy aj na správe ciest zvažujú, ako postaviť čo najviac diaľnic bez tunelov.

Najbližšie by mali stavbári na budúci rok odovzdať 605-metrový tunel Horelica. Je súčasťou obchvatu Čadce na projektovanej diaľnici D3 smerom do Poľska.

Čoskoro sa začne pracovať na jeden a polkilometrovom tuneli Sitina, ktorý je vBratislave, a dokončia ho o štyri roky. Má pomôcť odľahčiť dopravu najmä na bratislavskej Patrónke a prispieť k utvoreniu aspoň čiastočného diaľničného obchvatu mesta.

Najdlhší projektovaný tunel Višňové, ktorý by mal mať 7480 metrov, možno napokon nebude. Prieskumná štôlňa je už síce vyrazená, ale výstavba je príliš drahá.

Prieskumná štôlňa je vyrazená aj na 2,3-kilometrovom tuneli Ovčiarsko. V najbližších rokoch sa však s výstavbou nepočíta, vchody do štôlní sú zasypané.

Stále nie je isté ani to, či bude stáť Korbeľka (5,7 kilometra).

Minulý týždeň vláda schválila aktualizáciu výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií. V nej sa uvažuje aj o výstavbe rýchlostnej cesty južnou trasou od Zvolena do Košíc, ale štát vynaloží na jej výstavbu len pätnásť percent z celkových výdavkov na diaľnice. Výstavbu by tu mali zaplatiť najmä zahraniční investori. Aj na tejto trase by sa pravdepodobne počítalo s tunelom popod sedlo Soroška, ktorý by mal asi na tri a pol kilometra.

Ak by Slovensko malo byť preťaté ešte jednou trasou – smerom od Miškolca na sever, aj tam by sa museli stavať menšie tunely.

(rf)

Funkčné tunely u násCestné

Branisko – 4895 metrov. Diaľničný tunel, ale zatiaľ jednorúrový, v najbližšom čase sa s druhou rúrou ani nepočíta.

Stratená – 320 metrov. Tunel v údolí Hnilca je v porovnaní s inými tunelmi najmä vo vyspelých krajinách maličký.

Železničné

Najdlhší, 4692-metrový železničný tunel je na trase medzi Banskou Bystricou a Diviakmi. Má asi šesťdesiat rokov. Všetky naše železničné tunely sú zastarané. Na Slovensku je 41,5 kilometra železničných tunelov, ale najmladší razili v prvej polovici šesťdesiatych rokov. Máme aj najstarší prevádzkyschopný tunel z bývalého Rakúsko-Uhorska. Je to železničný tunel pri Hlavnej stanici v Bratislave, sprevádzkovali ho v roku 1848.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


Inzercia - Tlačové správy


  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Jadrové vŕtanie je zárukou rýchlosti, presnosti a bezprašnosti
  2. Tepelné hospodárstvo Moldava plánuje preinvestovať 600 tisíc eur
  3. Do you need to unwind after a stressful week at work?
  4. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  5. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  6. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  7. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  8. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  9. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  10. Kreditná karta – áno alebo nie
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 15 399
  2. Kreditná karta – áno alebo nie 8 047
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 008
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 780
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 726
  6. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 652
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 173
  8. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 128
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 457
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 873

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

Rusko a my - naozaj sme nepoučiteľní?

Čo by sme mali vedieť o Putinovom režime.

Neprehliadnite tiež

Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.