Naprojektovaných je 16 ďalších tunelov

BRATISLAVA – V slovenskej diaľničnej sieti je naprojektovaných šestnásť tunelov. V prevádzke je jeden, na druhom sa pracuje, tretí začnú budovať o niekoľko týždňov. Ostatné sú v nedohľadne – vzhľadom na vysokú cenu výstavby na ministerstve dopravy

BRATISLAVA – V slovenskej diaľničnej sieti je naprojektovaných šestnásť tunelov. V prevádzke je jeden, na druhom sa pracuje, tretí začnú budovať o niekoľko týždňov. Ostatné sú v nedohľadne – vzhľadom na vysokú cenu výstavby na ministerstve dopravy aj na správe ciest zvažujú, ako postaviť čo najviac diaľnic bez tunelov.

Najbližšie by mali stavbári na budúci rok odovzdať 605-metrový tunel Horelica. Je súčasťou obchvatu Čadce na projektovanej diaľnici D3 smerom do Poľska.

Čoskoro sa začne pracovať na jeden a polkilometrovom tuneli Sitina, ktorý je vBratislave, a dokončia ho o štyri roky. Má pomôcť odľahčiť dopravu najmä na bratislavskej Patrónke a prispieť k utvoreniu aspoň čiastočného diaľničného obchvatu mesta.

Najdlhší projektovaný tunel Višňové, ktorý by mal mať 7480 metrov, možno napokon nebude. Prieskumná štôlňa je už síce vyrazená, ale výstavba je príliš drahá.

Prieskumná štôlňa je vyrazená aj na 2,3-kilometrovom tuneli Ovčiarsko. V najbližších rokoch sa však s výstavbou nepočíta, vchody do štôlní sú zasypané.

Stále nie je isté ani to, či bude stáť Korbeľka (5,7 kilometra).

Minulý týždeň vláda schválila aktualizáciu výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií. V nej sa uvažuje aj o výstavbe rýchlostnej cesty južnou trasou od Zvolena do Košíc, ale štát vynaloží na jej výstavbu len pätnásť percent z celkových výdavkov na diaľnice. Výstavbu by tu mali zaplatiť najmä zahraniční investori. Aj na tejto trase by sa pravdepodobne počítalo s tunelom popod sedlo Soroška, ktorý by mal asi na tri a pol kilometra.

Ak by Slovensko malo byť preťaté ešte jednou trasou – smerom od Miškolca na sever, aj tam by sa museli stavať menšie tunely.

(rf)

Funkčné tunely u násCestné

Branisko – 4895 metrov. Diaľničný tunel, ale zatiaľ jednorúrový, v najbližšom čase sa s druhou rúrou ani nepočíta.

Stratená – 320 metrov. Tunel v údolí Hnilca je v porovnaní s inými tunelmi najmä vo vyspelých krajinách maličký.

Železničné

Najdlhší, 4692-metrový železničný tunel je na trase medzi Banskou Bystricou a Diviakmi. Má asi šesťdesiat rokov. Všetky naše železničné tunely sú zastarané. Na Slovensku je 41,5 kilometra železničných tunelov, ale najmladší razili v prvej polovici šesťdesiatych rokov. Máme aj najstarší prevádzkyschopný tunel z bývalého Rakúsko-Uhorska. Je to železničný tunel pri Hlavnej stanici v Bratislave, sprevádzkovali ho v roku 1848.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
          2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
          3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
          4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
          9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
          10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
          1. Virtuálne sídlo v Bratislave
          2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
          3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
          4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
          5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
          6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
          7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
          8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 445
          2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
          3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
          4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 748
          5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 164
          6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
          7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 307
          8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 208
          9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 419
          10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 963

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

          Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

          Píše Petr Kocina

          Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

          Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

          PRIMÁR

          Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

          Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

          ČESKOSLOVENSKÍ LEGIONÁRI

          V zákopoch i na železnici. Legionári krstili republiku krvou

          Československí vojaci sa postarali aj o výnimočnú epizódu 1. svetovej vojny.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov