Naprojektovaných je 16 ďalších tunelov

BRATISLAVA – V slovenskej diaľničnej sieti je naprojektovaných šestnásť tunelov. V prevádzke je jeden, na druhom sa pracuje, tretí začnú budovať o niekoľko týždňov. Ostatné sú v nedohľadne – vzhľadom na vysokú cenu výstavby na ministerstve dopravy

BRATISLAVA – V slovenskej diaľničnej sieti je naprojektovaných šestnásť tunelov. V prevádzke je jeden, na druhom sa pracuje, tretí začnú budovať o niekoľko týždňov. Ostatné sú v nedohľadne – vzhľadom na vysokú cenu výstavby na ministerstve dopravy aj na správe ciest zvažujú, ako postaviť čo najviac diaľnic bez tunelov.

Najbližšie by mali stavbári na budúci rok odovzdať 605-metrový tunel Horelica. Je súčasťou obchvatu Čadce na projektovanej diaľnici D3 smerom do Poľska.

Čoskoro sa začne pracovať na jeden a polkilometrovom tuneli Sitina, ktorý je vBratislave, a dokončia ho o štyri roky. Má pomôcť odľahčiť dopravu najmä na bratislavskej Patrónke a prispieť k utvoreniu aspoň čiastočného diaľničného obchvatu mesta.

Najdlhší projektovaný tunel Višňové, ktorý by mal mať 7480 metrov, možno napokon nebude. Prieskumná štôlňa je už síce vyrazená, ale výstavba je príliš drahá.

Prieskumná štôlňa je vyrazená aj na 2,3-kilometrovom tuneli Ovčiarsko. V najbližších rokoch sa však s výstavbou nepočíta, vchody do štôlní sú zasypané.

Stále nie je isté ani to, či bude stáť Korbeľka (5,7 kilometra).

Minulý týždeň vláda schválila aktualizáciu výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií. V nej sa uvažuje aj o výstavbe rýchlostnej cesty južnou trasou od Zvolena do Košíc, ale štát vynaloží na jej výstavbu len pätnásť percent z celkových výdavkov na diaľnice. Výstavbu by tu mali zaplatiť najmä zahraniční investori. Aj na tejto trase by sa pravdepodobne počítalo s tunelom popod sedlo Soroška, ktorý by mal asi na tri a pol kilometra.

Ak by Slovensko malo byť preťaté ešte jednou trasou – smerom od Miškolca na sever, aj tam by sa museli stavať menšie tunely.

(rf)

Funkčné tunely u násCestné

Branisko – 4895 metrov. Diaľničný tunel, ale zatiaľ jednorúrový, v najbližšom čase sa s druhou rúrou ani nepočíta.

Stratená – 320 metrov. Tunel v údolí Hnilca je v porovnaní s inými tunelmi najmä vo vyspelých krajinách maličký.

Železničné

Najdlhší, 4692-metrový železničný tunel je na trase medzi Banskou Bystricou a Diviakmi. Má asi šesťdesiat rokov. Všetky naše železničné tunely sú zastarané. Na Slovensku je 41,5 kilometra železničných tunelov, ale najmladší razili v prvej polovici šesťdesiatych rokov. Máme aj najstarší prevádzkyschopný tunel z bývalého Rakúsko-Uhorska. Je to železničný tunel pri Hlavnej stanici v Bratislave, sprevádzkovali ho v roku 1848.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
          2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
          3. Najkrajšie americké národné parky
          4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
          5. Keď Slováci krotia morský vietor
          6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
          7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
          8. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
          9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
          10. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
          1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
          2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
          3. Najkrajšie americké národné parky
          4. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
          5. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
          6. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
          7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
          8. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
          9. Keď Slováci krotia morský vietor
          10. Ochrana pred tropickou horúčavou
          1. Najkrajšie americké národné parky 14 994
          2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 010
          3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 926
          4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 506
          5. Vizuálny smog je problém 2 941
          6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 892
          7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 726
          8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 709
          9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 279
          10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 172

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Okupácia 1968

          Minúta po minúte 1968: Československo okupujú. Vyhlásili úplnú pohotovosť

          Okupáciu sledujeme minútu po minúte.

          DOBRÉ RÁNO

          Dobré ráno: Prečo v 1968 nedovolili, aby sme mali slobodu

          Prečo prišli tanky a ako to vyzeralo.

          Komentár šéfredaktorky

          Tanky obnažili podstatu režimu

          Komunistickým lídrom nešlo o ideológiu. Išlo len o moc.

          OKUPÁCIA 1968

          Okupácia 1968: Cez hranice sme prenášali periny (spomína Tóth)

          Za posledné peniaze kúpil žene kožuch a topánky.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov