Naprojektovaných je 16 ďalších tunelov

BRATISLAVA – V slovenskej diaľničnej sieti je naprojektovaných šestnásť tunelov. V prevádzke je jeden, na druhom sa pracuje, tretí začnú budovať o niekoľko týždňov. Ostatné sú v nedohľadne – vzhľadom na vysokú cenu výstavby na ministerstve dopravy

BRATISLAVA – V slovenskej diaľničnej sieti je naprojektovaných šestnásť tunelov. V prevádzke je jeden, na druhom sa pracuje, tretí začnú budovať o niekoľko týždňov. Ostatné sú v nedohľadne – vzhľadom na vysokú cenu výstavby na ministerstve dopravy aj na správe ciest zvažujú, ako postaviť čo najviac diaľnic bez tunelov.

Najbližšie by mali stavbári na budúci rok odovzdať 605-metrový tunel Horelica. Je súčasťou obchvatu Čadce na projektovanej diaľnici D3 smerom do Poľska.

Čoskoro sa začne pracovať na jeden a polkilometrovom tuneli Sitina, ktorý je vBratislave, a dokončia ho o štyri roky. Má pomôcť odľahčiť dopravu najmä na bratislavskej Patrónke a prispieť k utvoreniu aspoň čiastočného diaľničného obchvatu mesta.

Najdlhší projektovaný tunel Višňové, ktorý by mal mať 7480 metrov, možno napokon nebude. Prieskumná štôlňa je už síce vyrazená, ale výstavba je príliš drahá.

Prieskumná štôlňa je vyrazená aj na 2,3-kilometrovom tuneli Ovčiarsko. V najbližších rokoch sa však s výstavbou nepočíta, vchody do štôlní sú zasypané.

Stále nie je isté ani to, či bude stáť Korbeľka (5,7 kilometra).

Minulý týždeň vláda schválila aktualizáciu výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií. V nej sa uvažuje aj o výstavbe rýchlostnej cesty južnou trasou od Zvolena do Košíc, ale štát vynaloží na jej výstavbu len pätnásť percent z celkových výdavkov na diaľnice. Výstavbu by tu mali zaplatiť najmä zahraniční investori. Aj na tejto trase by sa pravdepodobne počítalo s tunelom popod sedlo Soroška, ktorý by mal asi na tri a pol kilometra.

Ak by Slovensko malo byť preťaté ešte jednou trasou – smerom od Miškolca na sever, aj tam by sa museli stavať menšie tunely.

(rf)

Funkčné tunely u násCestné

Branisko – 4895 metrov. Diaľničný tunel, ale zatiaľ jednorúrový, v najbližšom čase sa s druhou rúrou ani nepočíta.

Stratená – 320 metrov. Tunel v údolí Hnilca je v porovnaní s inými tunelmi najmä vo vyspelých krajinách maličký.

Železničné

Najdlhší, 4692-metrový železničný tunel je na trase medzi Banskou Bystricou a Diviakmi. Má asi šesťdesiat rokov. Všetky naše železničné tunely sú zastarané. Na Slovensku je 41,5 kilometra železničných tunelov, ale najmladší razili v prvej polovici šesťdesiatych rokov. Máme aj najstarší prevádzkyschopný tunel z bývalého Rakúsko-Uhorska. Je to železničný tunel pri Hlavnej stanici v Bratislave, sprevádzkovali ho v roku 1848.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
          2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
          3. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
          4. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
          5. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
          6. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
          7. Jedli ste už ružovú čokoládu?
          8. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
          9. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
          10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
          1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
          2. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
          3. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
          4. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
          5. Functional spaces for creative dwellers
          6. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
          7. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
          8. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
          9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
          10. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
          1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 20 590
          2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 773
          3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 064
          4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 12 547
          5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 796
          6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 7 756
          7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 258
          8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 210
          9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 228
          10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 480

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Dobré ráno

          Dobré ráno: Zabije trikrát viac Slovákov ako autonehody

          Ako funguje očkovanie a prečo sú antivakcinačné hnutia.

          Komentár Zuzany Kepplovej

          Prečo si Tóth myslí, že nepochybil

          Podľa Kočnerovho informátora žiadny verejný záujem neexistuje.

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.