Železničiari jamu predajú za vyše sto miliónov

BRATISLAVA – Železničiarsku jamu pod hlavnou stanicou v Bratislave, nad ktorou malo byť nové polmiliardové sídlo Železničnej spoločnosti a zopár bytov Železníc SR, pravdepodobne kúpi firma Reding za vyše sto miliónov korún. Reding je firma, ktorá b


FOTO – ARCHÍV SME

BRATISLAVA – Železničiarsku jamu pod hlavnou stanicou v Bratislave, nad ktorou malo byť nové polmiliardové sídlo Železničnej spoločnosti a zopár bytov Železníc SR, pravdepodobne kúpi firma Reding za vyše sto miliónov korún. Reding je firma, ktorá budovu stavia.

„Pôvodne bolo záujemcov trinásť, z nich si päť vyžiadalo podrobnejšie projekty. Ponuky poslali dve firmy,“ povedal hovorca Železníc SR Ján Keresteš. „Firma Reding prejavila najväčší záujem. Ešte musia byť splnené isté podmienky – najmä musí záujemca preukázať, že má peniaze. Predaj musí schváliť akcionár železníc, čiže ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií, a potom ešte vláda,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský.

Minulý týždeň pripravovali zmluvy a dnes bude Reding oficiálne odporučený ako kupec. Podľa oboch hovorcov bude cena určite nad sto miliónov, ale zverejnia ju až po schválení vládou.

Firma Reding má na železniciach množstvo zákaziek. Pri jazde vlakom po hlavných tratiach najčastejšie vidieť pri stavbách napísaného ako dodávateľa stavebných prác práve túto firmu. V posledných rokoch získala zákazky na niektorých stavbách v rámci modernizácie hlavných koridorov, obnovovala aj historickú budovu, stavala sídlo, ktoré je teraz na predaj. Pri športových súťažiach organizovaných železnicami býva sponzorom. Šéf Redingu pochádza zo železničiarskej dynastie, má na železniciach slušné kontakty.

Vyhĺbenie trinásťmetrovej jamy a vybudovanie štyroch podzemných podlaží stálo Železničnú spoločnosť 65,7 milióna a Železnice SR 21,3 milióna. Obe železničné firmy si stanovili, že predajom stavby musia prinajmenšom pokryť investované prostriedky, cenu pozemku a DPH. Pôvodne malo byť nad jamou vyhĺbenou neďaleko centra Bratislavy sto bytov pre železničiarov. Neskôr sa stavenisko stalo terčom kritiky médií, pretože nad ňou mala vyrásť štrnásťposchodová budova pre vedenie Železničnej spoločnosti (za 400 miliónov), byty pre Železnice SR (za 100 miliónov) a podzemné garáže.

Informácie, že zadlžení železničiari si stavajú polmiliardovú budovu, sa objavili v denníku SME v čase, keď sa rozhodovalo o rušení osobnej dopravy na regionálnych tratiach. Minister dopravy železničiarom zakázal pokračovať vo výstavbe.

Minulý týždeň vláda rozhodla, že prevezme dlhy železníc vo výške 21 miliárd korún. Podmienkou je obmedzenie akýchkoľvek investícií a záväzok, že železnice nebudú produkovať žiadnu stratu. Peniaze by mali ísť len na riešenie havarijných situácií.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
          2. Rozprávkové tankovanie
          3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
          4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
          9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
          10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
          1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          5. Rozprávkové tankovanie
          6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
          7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
          8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
          9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
          10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
          1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 20 645
          2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 918
          3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 425
          4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
          5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 322
          6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
          7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
          8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 748
          9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
          10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 546

          Hlavné správy zo Sme.sk

          EKONOMIKA

          Privatbanka bola pre Kočnera kľúčová, bola pri Bonaparte aj pri Technopole

          Obchodoval aj s ďalšími, od Tatra banky kúpil pohľadávky.

          Podcast Dobré ráno

          Dobré ráno: Kočnerova minulosť nenecháva veľa pochybností

          Čo majú spoločné Kočnerove kauzy?

          Komentár Zuzany Kepplovej

          Bez základnej spravodlivosti politický život len predstierame

          Zažívame nebezpečné časy, keď sa priam objedáme prísľubmi spravodlivosti.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov