Na nové hypermarkety ešte miesta dosť

Soravia sa po nástupe reťazcov vyľudnila

Prvé veľké obchodné centrum s názvom Soravia otvorili v roku 1998. Po vybudovaní ďalších obchodných stredísk návštevnosť klesla, ale konateľ spoločnosti Soravia Invest Thomas Seikmann to považuje za prirodzené: „Najnovšie znamená vždy aj najatraktívnejšie.“ Soravia dnes mení koncepciu. „Našou snahou je ponúknuť zákazníkovi niečo iné,“ vraví Seikmann. Má sa začať s výstavbou objektu Soravia Palace. Už dnes sa tu stavia hypermarket Tesco, ktorý by mal byť najväčším v strednej Európe.

Polus City Center si stále drží zákazníkov

V roku 2000 otvorili obchodné centrum Polus City Center. Marketingový riaditeľ Polusu Radovan Okrucký hovorí, že dôležitá je najmä skladba obchodov, aby mohli osloviť čo najširšiu skupinu zákazníkov. Na prilákanie ľudí do Polusu robia rôzne súťaže a marketingové akcie. Potom je však už len na predajcoch, ako sa dokážu postarať o zákazníka.

Okrucký nepovažuje polohu obchodu za podstatnú. „Obchodník si musí vedieť odpovedať na otázky, čo, komu a ako ponúknuť. Ak si to správne definuje, je jedno, kde obchod má.“

Obchody v centre Bratislavy čakajú na návrat ľudí

Riaditeľka Obchodných domov Dunaj Helena Turjanová si nemyslí, že by tradičné obchodné domy speli k zániku. Odlev zákazníkov z centra mesta považuje len za dočasný a potvrdzujú to aj skúsenosti v susedných štátov. „Zákazníci sa postupne vracajú, pretože obchodný dom v centre vždy zostane špecifickým miestom na nákupy a má aj svoju tradíciu,“ tvrdí. Zákazníkov sa usilujú získať späť výberom dobrých obchodných partnerov, zabehanými značkami, cenovou politikou, a najmä budovaním imidžu obchodného domu.

Carrefour: Máme svojich stálych zákazníkov

Hovorkyňa spoločnosti Carrefour Jana Havlíčková tvrdí, že odlev zákazníkov nepocítili ani po nedávnom otvorení nového hypermarketu Kaufland. Tam podľa nej chodí nakupovať iný typ ľudí. (pcs)

Košice

Obchodné reťazce musia v Košiciach tvrdo bojovať o každého zákazníka. Obyvatelia viac ako štvrťmiliónového mesta a okolia si môžu vybrať medzi hypermarketmi Tesco, Carrefour, Kaufland, Hypernova či Metro.

Prvý hypermarket v Košiciach otvorilo v novembri 1999 Tesco. Tržby vtedy lámali rekordy. V apríli 2001 pribudlo Metro Cash and Carry, v auguste otvorili obchodné centrum Cassovia, v ktorom je Carrefour, a v novembri veľkopredajňu Kaufland. V máji 2002 malo premiéru centrum Optima s Hypernovou.

„Otvorením nových centier sme zaznamenali jednoznačný pokles záujmu. Je to pochopiteľné, zákazníci sa rozptýlili, ľudia majú možnosť výberu. V poslednom čase sledujeme návrat zákazníkov. Je to dobré,“ povedala manažérka Hypermarketu Tesco, ktorá nechcela byť menovaná.

V Metre sme vedenie nezastihli a ostatní pracovníci majú mlčať. „Orientujeme sa na podnikateľov. Počet našich klientov stále stúpa,“ tvrdí manažér. Väčšinu dňa poloprázdne parkovisko tomu nenasvedčuje.

Pri otvorení Carrefouru v auguste 2001 bol v centre Cassovia obrovský záujem kupujúcich. Ako dlho to Košičanom vydržalo? „Obráťte sa, prosím, na našu hovorkyňu v Prahe. Ona vám poskytne všetky informácie,“ odkázali z vedenia firmy.

V Kauflande tiež môže o informáciách pre médiá rozhodovať jedine pražská centrála. Prísne embargo na informácie je aj v Optime: „Pani riaditeľka je mimo Košíc, len ona je oprávnená informovať novinárov.“ (sen)

Žilina

V Žiline začali rásť super a hypermarkety od leta 2001, keď postavili Kaufland. O pár mesiacov otvorili Tesco, na jar 2002 Carrefour. V apríli tohto roku otvorili elektrodom NAY a neskôr Metro Cash & Carry. Baumax stavajú.

Žilinčania sú spokojní s bohatým výberom. Istá skupina chodí do Kauflandu, ktorý je zrejme najlacnejší. Ďalší zasa uprednostnia vyšší komfort v Carrefoure, tu sú zasa príliš na seba natlačené parkovacie miesta. Tesco je podľa Žilinčanov niečo medzi tým.

O vplyve konkurencie na návštevnosť jednotlivé vedenia nechceli hovoriť. Riaditeľ Tesca nás odporučil na hovorkyňu v bratislavskej centrále, v Kauflande nám dali dokonca kontakt až do Prahy, rovnako ako Carrefour.

Ladislav Žember, riaditeľ Metro Cash & Carry Žilina si myslí, že k veľkému presunu zákazníkov nedochádza. „Našimi cieľovými zákazníkmi sú podnikatelia a firmy. V tom je najväčší rozdiel medzi nami a hypermarketmi, ktoré sú zamerané na koncového spotrebiteľa.“

Obchodné reťazce majú aj kritikov, ktorí hovoria o úpadku tradičných malých obchodíkov v meste.

Obyvatelia panelákov na sídlisku Solinky, ktoré sú len cez cestu od Metra, sa zasa obávajú vysokej hlučnosti a hustej premávky. Výstavba Carrefouru pred časom vyvolala vlnu nespokojnosti kvôli tomu, že pôvodne na tom mieste mal byť vybudovaný športový areál.

Tešia sa, naopak, realitní makléri, podľa ktorých sa príchod reťazcov prejavil aj vo zvýšenom dopyte po bytoch. (aha)


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
          2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
          3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
          4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
          5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
          6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
          7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
          8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
          9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
          10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
          1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
          2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
          3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
          4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
          5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
          6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
          7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
          8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
          9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
          10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
          1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 029
          2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 527
          3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 709
          4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 331
          5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 728
          6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 650
          7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 384
          8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 942
          9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 930
          10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 822

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

          Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

          ŠPORT

          Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

          Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

          SVET

          Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

          Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria 20 rokov.

          SVET

          Silné zemetrasenie v centrálnej časti Mexika má už 149 obetí

          Tisíce ľudí utekali ulicami, padali aj budovy.

          Neprehliadnite tiež

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.

          Stavebná produkcia medziročne klesla

          Oproti februáru 2016 sa celková stavebná produkcia znížila o 10,7 percenta.

          Príspevok na zateplenie domu bude možné opäť získať v druhej polovici roka

          Maximálna dotácia má stúpnuť zo 6500 na 8500 eur.