Vláda totiž dostala spoločnú žiadosť magistrátu hlavného mesta a ministra dopravy, aby v súvislosti s projektom premostenia Dunaja "rozhodla o zvýšení štátnej dotácie na toto dielo v r. 2005 o sumu 679,56 mil. Sk". Predkladacia správa to zdôvodňuje tak, že stavba mala prebiehať od júna 2002 do júna 2004 a investičné náklady boli vyčíslené na toto obdobie. Keďže sa začatie stavby posunulo, "medzitým sa ceny stavebných prác významne zvýšili a spôsobili podstatný nárast nákladov diela". Otázka znie, či časový posun stavby mohol zvýšiť jej náklady o trištvrte miliardy.
Faktom je, že rozpočet z roku 2001 nemohol predpokladať, že sa sadzba DPH zvýši najskôr na 14 a potom na 19 percent. Zvýšenie nákladov o 277,62 milióna je preto akceptovateľné. Menej akceptovateľná je druhá položka, ktorú magistrát a minister Prokopovič uvádzajú pod označením "cenové zmeny v dôsledku časového posunu stavby". Ide o sumu 401,93 milióna Sk, čo je príliš veľa. Keď prvá Dzurindova vláda rozhodovala o projekte piateho mosta, pamätala aj na infláciu. Vo vládnom materiáli z 15. marca 2001 je veta: "Premietnutie cenovej inflácie do ceny projektu znamená rast ceny realizácie z 2,906 mld Sk v cenách z r. 1999 na 3,60 mld Sk v cenách r. 2000 - 2003." Za tým nasleduje poznámka, že táto prognóza "neobsahuje možné cenové skoky vyvolané mimoriadnymi udalosťami hospodárskej alebo politickej povahy". Napriek tomu, že od roku 2001 sa na Slovensku nič mimoriadne nestalo, cena projektu vzrástla mimoriadne. V žiadosti magistrátu a ministra o zvýšenie štátnej dotácie sa totiž uvádza: "Za celé obdobie realizácie diela sa cena projektu takto zvýši, oproti obdobiu jeho začatia, o 20,8 percenta." Ak sa po spustení projektu cena zvýši o pätinu, sú len dve možnosti: buď ho vláda silno podhodnotila, alebo investor veľmi nadhodnotil. Otáčanie mosta bola pekná show, ale 402 miliónov ako vstupné je príliš vysoké.