Bratislava 18. novembra (TASR) - Správa nehnuteľného majetku štátu ostane aj v roku 2006 v kompetencii už existujúcich inštitúcií. Ministerstvo financií (MF) SR totiž po zistení kompetenčných problémov rozhodlo, že centralizovanú správu štátneho majetku nezavedie. Návrh zákona o nadobúdaní a hospodárení s majetkom štátu, ktorý mal zaviesť centralizovanú správu štátneho majetku, pritom pochádzal práve z dielne rezortu financií.
Ako vyplýva z Návrhu na zrušenie niektorých úloh z uznesení vlády SR a z Plánov legislatívnych úloh vlády SR na roky 2003 a 2004, ktoré na medzirezortné pripomienkovanie predložilo MF SR, rozsah nehnuteľného majetku štátu mala od roku 2006 evidovať a optimalizovať Agentúra majetkových služieb, ktorú plánoval rezort financií zriadiť od 1. júla budúceho roka. Zriadenie agentúry si malo zo štátneho rozpočtu vyžiadať 30 miliónov Sk. "MF pri modelovaní činnosti tejto agentúry zistil problém v definovaní prechodu niektorých druhov agend, a tým súvisiaci presun zamestnancov krajských úradov na novovzniknutú organizáciu. Ide najmä o agendu "dočasnej správy" majetku, ktorý štát nadobudne dedením, v súdnom konaní alebo obdobným spôsobom. Pre krajské úrady je táto agenda relatívne nová. Od okresných úradov ju po ich zrušení prevzali len začiatkom tohto roka.
"Tvorba nového centralizovaného spôsobu spravovania nehnuteľného majetku štátu bez doriešenia vzájomných väzieb medzi existujúcimi subjektmi a novovzniknutou agentúrou nie je racionálna," uvádza sa v dokumente MF SR. V súčasnosti sa správou majetku zaoberá Správa zariadení Úradu vlády, Správa služieb diplomatickému zboru, a.s., Bratislava, ako aj iné špecializované organizácie jednotlivých rezortov. Rezort financií tak navrhuje zrušiť všetky úlohy súvisiace s predložením nového návrhu zákona o nadobúdaní a hospodárení s majetkom štátu.
Agentúra mala evidovať a optimalizovať rozsah nehnuteľného majetku štátu, ktorý je v správe ministerstiev, ďalších ústredných orgánov štátnej správy, v správe štátnych rozpočtových aj príspevkových organizácií, štátnych fondov a tiež v správe verejnoprávnych inštitúcií alebo iných právnických osôb, ktoré spravujú majetok štátu.
V kompetencii agentúry malo byť aj zabezpečenie predaja majetku štátu, alebo jeho prenájom. Mala právne zastupovať štát v sporoch týkajúcich sa budov a pozemkov patriacich štátu. Okrem týchto kompetencií mala zastupovať Slovenskú republiku v majetkových sporoch v konaní pred súdmi. Agentúra mala dočasne spravovať majetok štátu, ktorý nespravuje žiadny správca, teda majetok, ktorý štát nadobudne dedením, v súdnom konaní alebo iným spôsobom, pričom fungovať mala začať začiatkom roka 2006.