Prestavba Predstaničného námestia

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor...

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor, aj funkčnosť kľúčových priestranstiev - najmä v širšom centre mesta. Jedným z významných projektov blízkej budúcnosti je prestavba Predstaničného námestia. Jeho priestor ohraničujú sprava Žabotová a Šancová ulica a z ľavej strany budova prvej stanice parnej železnice a Pražská ulica.

Predstaničné námestie je už dlhšiu dobu nevyhovujúce najmä z hľadiska dopravy, ale nezanedbateľné sú aj jeho nedostatky z architektonicko-urbanistického a reprezentačného hľadiska. Preto Magistrát mesta v spolupráci so Železnicami a s investorskou spoločnosťou IPR Slovakia vyhlásil v roku 2000 verejnú súťaž, ktorá mala vyriešiť zmenu koncepcie tohto priestoru zároveň s prestavbou budovy hlavnej železničnej haly. Spomedzi najlepších zúčastnených projektov vybral investor návrh ateliéru MARKROP. Realizácia projektu by mala byť uskutočnená v rozmedzí rokov 2005 až 2007.
Mnohí súhlasia s tým, že Predstaničné námestie je dopravným problémom, pristavaná vstupná hala Hlavnej stanice je z hľadiska estetického vyslovene núdzovým riešením a že priestor v okolí najväčšieho železničného uzla v hlavnom meste neponúka ani zďaleka také služby, ako by mal ponúkať. Aj tak má však zvolené riešenie mnohých oponentov a kritikov.

Ochranári napríklad poukazujú na to, že stavbe padne za obeť všetka súčasná zeleň v tejto oblasti - koncept ráta s výrubom okolo 800 stromov a desiatok metrov štvorcových kríkov. Tvrdia tiež, že zeleň nebude môcť byť v terajšej kvalite a množstve obnovená, pretože projekt ráta s rozsiahlymi podzemnými stavbami. Prekáža im aj to, že do aj tak preťaženého dopravného uzla sa stavbou a jej ďalším využitím privedie ďalšie množstvo áut.
Podľa občianskeho združenia Hestia, ktoré sa už dlhšiu dobu angažuje v otázkach výstavby na území Bratislavy, je jedným z problémov fakt, že v projekte chýba štúdia širších dopravných vzťahov a preto nie je jasné, ako bude dopravná situácia v tomto priestore po realizácii stavby vyzerať. (Podľa normy mal byť v rámci prípravy uskutočnený dopravný prieskum vo všetkých okolitých križovatkách v okolí vo všetkých pruhoch počas trvania siedmich dní.)
Hestia tiež upozorňuje na nutnosť precíznej prípravy a dodržania technologických postupov, pretože pri zásahoch do podložia by inak mohla byť ohrozená statika okolitých budov.

Aj ďalší kritici upozorňujú na to, že ten kto chce riešiť problém dopravy v tomto území, musí súčasne riešiť aj prestavbu križovatky na Račianskom mýte, a zvýšenie priepustnosti križovatky na Trnavskom mýte a Hodžovom námestí.
Najväčší odporcovia tohto projektu však tvrdia, že bratislavská Hlavná stanica je na nevhodnom mieste, pretože je zle dostupná nielen z mnohých mestských častí, ale aj z iných dopravných uzlov ako je hlavná autobusová stanica, či letisko. A že teda investície do rekonštrukcie Hlavnej stanice, sú investíciami do provizória.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
          2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
          3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
          4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
          5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
          6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
          7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
          8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
          9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
          10. Najužitočnejšia appka
          1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
          2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
          3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
          4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
          5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
          6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
          7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
          8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
          9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
          10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
          1. Najužitočnejšia appka 17 423
          2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 063
          3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 996
          4. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 9 774
          5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 605
          6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 379
          7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 502
          8. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 4 499
          9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 683
          10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 528

          Hlavné správy zo Sme.sk

          AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

          Pravidlá duelu: keď ruský generál stratí glanc

          Šéf ruskej gardy vyzval Navaľného na súboj.

          Blog Radovana Bránika

          Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

          Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov