Prestavba Predstaničného námestia

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor...

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor, aj funkčnosť kľúčových priestranstiev - najmä v širšom centre mesta. Jedným z významných projektov blízkej budúcnosti je prestavba Predstaničného námestia. Jeho priestor ohraničujú sprava Žabotová a Šancová ulica a z ľavej strany budova prvej stanice parnej železnice a Pražská ulica.

Predstaničné námestie je už dlhšiu dobu nevyhovujúce najmä z hľadiska dopravy, ale nezanedbateľné sú aj jeho nedostatky z architektonicko-urbanistického a reprezentačného hľadiska. Preto Magistrát mesta v spolupráci so Železnicami a s investorskou spoločnosťou IPR Slovakia vyhlásil v roku 2000 verejnú súťaž, ktorá mala vyriešiť zmenu koncepcie tohto priestoru zároveň s prestavbou budovy hlavnej železničnej haly. Spomedzi najlepších zúčastnených projektov vybral investor návrh ateliéru MARKROP. Realizácia projektu by mala byť uskutočnená v rozmedzí rokov 2005 až 2007.
Mnohí súhlasia s tým, že Predstaničné námestie je dopravným problémom, pristavaná vstupná hala Hlavnej stanice je z hľadiska estetického vyslovene núdzovým riešením a že priestor v okolí najväčšieho železničného uzla v hlavnom meste neponúka ani zďaleka také služby, ako by mal ponúkať. Aj tak má však zvolené riešenie mnohých oponentov a kritikov.

Ochranári napríklad poukazujú na to, že stavbe padne za obeť všetka súčasná zeleň v tejto oblasti - koncept ráta s výrubom okolo 800 stromov a desiatok metrov štvorcových kríkov. Tvrdia tiež, že zeleň nebude môcť byť v terajšej kvalite a množstve obnovená, pretože projekt ráta s rozsiahlymi podzemnými stavbami. Prekáža im aj to, že do aj tak preťaženého dopravného uzla sa stavbou a jej ďalším využitím privedie ďalšie množstvo áut.
Podľa občianskeho združenia Hestia, ktoré sa už dlhšiu dobu angažuje v otázkach výstavby na území Bratislavy, je jedným z problémov fakt, že v projekte chýba štúdia širších dopravných vzťahov a preto nie je jasné, ako bude dopravná situácia v tomto priestore po realizácii stavby vyzerať. (Podľa normy mal byť v rámci prípravy uskutočnený dopravný prieskum vo všetkých okolitých križovatkách v okolí vo všetkých pruhoch počas trvania siedmich dní.)
Hestia tiež upozorňuje na nutnosť precíznej prípravy a dodržania technologických postupov, pretože pri zásahoch do podložia by inak mohla byť ohrozená statika okolitých budov.

Aj ďalší kritici upozorňujú na to, že ten kto chce riešiť problém dopravy v tomto území, musí súčasne riešiť aj prestavbu križovatky na Račianskom mýte, a zvýšenie priepustnosti križovatky na Trnavskom mýte a Hodžovom námestí.
Najväčší odporcovia tohto projektu však tvrdia, že bratislavská Hlavná stanica je na nevhodnom mieste, pretože je zle dostupná nielen z mnohých mestských častí, ale aj z iných dopravných uzlov ako je hlavná autobusová stanica, či letisko. A že teda investície do rekonštrukcie Hlavnej stanice, sú investíciami do provizória.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
          2. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
          3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
          4. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
          5. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
          6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
          7. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
          8. Platíte si poistenie domova zbytočne?
          9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
          10. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
          1. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
          2. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
          3. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
          4. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
          5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
          6. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
          7. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
          8. Ekonomická diplomacia Indonézie
          9. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
          10. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
          1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 33 944
          2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 25 890
          3. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 17 801
          4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 17 774
          5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 6 545
          6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 6 317
          7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 4 937
          8. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 4 230
          9. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 022
          10. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 3 463

          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁRE

          Rok zmien: Kaliňák, Vaľová aj Kočner. Padali symboly moci

          Aké boli najzásadnejšie udalosti od vraždy Jána Kuciaka.

          DOMOV

          Exminister Kaliňák: Ja som si svoje urobil

          Kaliňák hovorí, že už je na politickom dôchodku.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov