Prestavba Predstaničného námestia

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor...

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor, aj funkčnosť kľúčových priestranstiev - najmä v širšom centre mesta. Jedným z významných projektov blízkej budúcnosti je prestavba Predstaničného námestia. Jeho priestor ohraničujú sprava Žabotová a Šancová ulica a z ľavej strany budova prvej stanice parnej železnice a Pražská ulica.

Predstaničné námestie je už dlhšiu dobu nevyhovujúce najmä z hľadiska dopravy, ale nezanedbateľné sú aj jeho nedostatky z architektonicko-urbanistického a reprezentačného hľadiska. Preto Magistrát mesta v spolupráci so Železnicami a s investorskou spoločnosťou IPR Slovakia vyhlásil v roku 2000 verejnú súťaž, ktorá mala vyriešiť zmenu koncepcie tohto priestoru zároveň s prestavbou budovy hlavnej železničnej haly. Spomedzi najlepších zúčastnených projektov vybral investor návrh ateliéru MARKROP. Realizácia projektu by mala byť uskutočnená v rozmedzí rokov 2005 až 2007.
Mnohí súhlasia s tým, že Predstaničné námestie je dopravným problémom, pristavaná vstupná hala Hlavnej stanice je z hľadiska estetického vyslovene núdzovým riešením a že priestor v okolí najväčšieho železničného uzla v hlavnom meste neponúka ani zďaleka také služby, ako by mal ponúkať. Aj tak má však zvolené riešenie mnohých oponentov a kritikov.

Ochranári napríklad poukazujú na to, že stavbe padne za obeť všetka súčasná zeleň v tejto oblasti - koncept ráta s výrubom okolo 800 stromov a desiatok metrov štvorcových kríkov. Tvrdia tiež, že zeleň nebude môcť byť v terajšej kvalite a množstve obnovená, pretože projekt ráta s rozsiahlymi podzemnými stavbami. Prekáža im aj to, že do aj tak preťaženého dopravného uzla sa stavbou a jej ďalším využitím privedie ďalšie množstvo áut.
Podľa občianskeho združenia Hestia, ktoré sa už dlhšiu dobu angažuje v otázkach výstavby na území Bratislavy, je jedným z problémov fakt, že v projekte chýba štúdia širších dopravných vzťahov a preto nie je jasné, ako bude dopravná situácia v tomto priestore po realizácii stavby vyzerať. (Podľa normy mal byť v rámci prípravy uskutočnený dopravný prieskum vo všetkých okolitých križovatkách v okolí vo všetkých pruhoch počas trvania siedmich dní.)
Hestia tiež upozorňuje na nutnosť precíznej prípravy a dodržania technologických postupov, pretože pri zásahoch do podložia by inak mohla byť ohrozená statika okolitých budov.

Aj ďalší kritici upozorňujú na to, že ten kto chce riešiť problém dopravy v tomto území, musí súčasne riešiť aj prestavbu križovatky na Račianskom mýte, a zvýšenie priepustnosti križovatky na Trnavskom mýte a Hodžovom námestí.
Najväčší odporcovia tohto projektu však tvrdia, že bratislavská Hlavná stanica je na nevhodnom mieste, pretože je zle dostupná nielen z mnohých mestských častí, ale aj z iných dopravných uzlov ako je hlavná autobusová stanica, či letisko. A že teda investície do rekonštrukcie Hlavnej stanice, sú investíciami do provizória.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
          2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
          3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
          4. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
          5. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
          6. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
          7. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
          8. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
          9. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
          10. V Adlerovej na Furči sa začína stavať!
          1. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
          2. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
          3. Zdravý životný štýl - dá sa v dnešnej dobe udržať?
          4. Klima efekt bez klimatizácie
          5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
          6. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
          7. METRO vyzbieralo takmer päť ton potravín pre ľudí v núdzi
          8. Zonácia stanovuje jasný režim obhospodarovania každého pozemku
          9. Ako vybrať správne sedaciu súpravu?
          10. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
          1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 307
          2. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 18 573
          3. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 12 026
          4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 10 865
          5. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 10 562
          6. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 7 726
          7. Tento test pomohol viac ako 100 ľuďom znížiť vysoký krvný tlak 5 325
          8. 3 spôsoby, ako využiť GDPR vo váš prospech. 3 982
          9. Bývate v práci unavení? Možno spávate v zlom prostredí 3 291
          10. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 266

          Hlavné správy zo Sme.sk

          EKONOMIKA

          Koalícia chce ľuďom prispieť na dovolenky a pôžičky. Hovorí aj o vyšších platoch

          Sociálny balíček strán Smer, SNS a Most-Híd začína naberať reálne obrysy.

          KOMENTÁRE

          Za zvýšenie životnej úrovne v réžii koalície sa nedoplatíme

          Maďari dnes dlhujú polovicu záväzku priemerného Slováka.

          DOMOV

          Dobré ráno: Na Slovensku vyhrávajú leniví a zbabelí politici

          Ako si rozoberáme základy demokracie.

          KOMENTÁRE

          Vlak obsadený smerákmi idúci do stanice Ničota zrýchlil

          Môže sa stať, že veľká občianska energia prítomná na námestiach vyprchá.

          Neprehliadnite tiež

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.