Prestavba Predstaničného námestia

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor...

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor, aj funkčnosť kľúčových priestranstiev - najmä v širšom centre mesta. Jedným z významných projektov blízkej budúcnosti je prestavba Predstaničného námestia. Jeho priestor ohraničujú sprava Žabotová a Šancová ulica a z ľavej strany budova prvej stanice parnej železnice a Pražská ulica.

Predstaničné námestie je už dlhšiu dobu nevyhovujúce najmä z hľadiska dopravy, ale nezanedbateľné sú aj jeho nedostatky z architektonicko-urbanistického a reprezentačného hľadiska. Preto Magistrát mesta v spolupráci so Železnicami a s investorskou spoločnosťou IPR Slovakia vyhlásil v roku 2000 verejnú súťaž, ktorá mala vyriešiť zmenu koncepcie tohto priestoru zároveň s prestavbou budovy hlavnej železničnej haly. Spomedzi najlepších zúčastnených projektov vybral investor návrh ateliéru MARKROP. Realizácia projektu by mala byť uskutočnená v rozmedzí rokov 2005 až 2007.
Mnohí súhlasia s tým, že Predstaničné námestie je dopravným problémom, pristavaná vstupná hala Hlavnej stanice je z hľadiska estetického vyslovene núdzovým riešením a že priestor v okolí najväčšieho železničného uzla v hlavnom meste neponúka ani zďaleka také služby, ako by mal ponúkať. Aj tak má však zvolené riešenie mnohých oponentov a kritikov.

Ochranári napríklad poukazujú na to, že stavbe padne za obeť všetka súčasná zeleň v tejto oblasti - koncept ráta s výrubom okolo 800 stromov a desiatok metrov štvorcových kríkov. Tvrdia tiež, že zeleň nebude môcť byť v terajšej kvalite a množstve obnovená, pretože projekt ráta s rozsiahlymi podzemnými stavbami. Prekáža im aj to, že do aj tak preťaženého dopravného uzla sa stavbou a jej ďalším využitím privedie ďalšie množstvo áut.
Podľa občianskeho združenia Hestia, ktoré sa už dlhšiu dobu angažuje v otázkach výstavby na území Bratislavy, je jedným z problémov fakt, že v projekte chýba štúdia širších dopravných vzťahov a preto nie je jasné, ako bude dopravná situácia v tomto priestore po realizácii stavby vyzerať. (Podľa normy mal byť v rámci prípravy uskutočnený dopravný prieskum vo všetkých okolitých križovatkách v okolí vo všetkých pruhoch počas trvania siedmich dní.)
Hestia tiež upozorňuje na nutnosť precíznej prípravy a dodržania technologických postupov, pretože pri zásahoch do podložia by inak mohla byť ohrozená statika okolitých budov.

Aj ďalší kritici upozorňujú na to, že ten kto chce riešiť problém dopravy v tomto území, musí súčasne riešiť aj prestavbu križovatky na Račianskom mýte, a zvýšenie priepustnosti križovatky na Trnavskom mýte a Hodžovom námestí.
Najväčší odporcovia tohto projektu však tvrdia, že bratislavská Hlavná stanica je na nevhodnom mieste, pretože je zle dostupná nielen z mnohých mestských častí, ale aj z iných dopravných uzlov ako je hlavná autobusová stanica, či letisko. A že teda investície do rekonštrukcie Hlavnej stanice, sú investíciami do provizória.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
          5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
          6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
          7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
          8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
          9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
          10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
          1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
          4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
          5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
          6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
          7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
          9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
          10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
          1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 163
          2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 012
          3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 166
          4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 707
          5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 447
          6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 697
          7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 260
          8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 445
          9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 168
          10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 625

          Hlavné správy zo Sme.sk

          ŠPORT

          ONLINE: Kopcovitá etapa dáva šancu na únik, zatiaľ nikomu nevyšiel

          Prenos budete môcť sledovať online s nami.

          Autorská strana Michala Havrana

          Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

          Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

          AUTO

          Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

          Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov