Prestavba Predstaničného námestia

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor...

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor, aj funkčnosť kľúčových priestranstiev - najmä v širšom centre mesta. Jedným z významných projektov blízkej budúcnosti je prestavba Predstaničného námestia. Jeho priestor ohraničujú sprava Žabotová a Šancová ulica a z ľavej strany budova prvej stanice parnej železnice a Pražská ulica.

Predstaničné námestie je už dlhšiu dobu nevyhovujúce najmä z hľadiska dopravy, ale nezanedbateľné sú aj jeho nedostatky z architektonicko-urbanistického a reprezentačného hľadiska. Preto Magistrát mesta v spolupráci so Železnicami a s investorskou spoločnosťou IPR Slovakia vyhlásil v roku 2000 verejnú súťaž, ktorá mala vyriešiť zmenu koncepcie tohto priestoru zároveň s prestavbou budovy hlavnej železničnej haly. Spomedzi najlepších zúčastnených projektov vybral investor návrh ateliéru MARKROP. Realizácia projektu by mala byť uskutočnená v rozmedzí rokov 2005 až 2007.
Mnohí súhlasia s tým, že Predstaničné námestie je dopravným problémom, pristavaná vstupná hala Hlavnej stanice je z hľadiska estetického vyslovene núdzovým riešením a že priestor v okolí najväčšieho železničného uzla v hlavnom meste neponúka ani zďaleka také služby, ako by mal ponúkať. Aj tak má však zvolené riešenie mnohých oponentov a kritikov.

Ochranári napríklad poukazujú na to, že stavbe padne za obeť všetka súčasná zeleň v tejto oblasti - koncept ráta s výrubom okolo 800 stromov a desiatok metrov štvorcových kríkov. Tvrdia tiež, že zeleň nebude môcť byť v terajšej kvalite a množstve obnovená, pretože projekt ráta s rozsiahlymi podzemnými stavbami. Prekáža im aj to, že do aj tak preťaženého dopravného uzla sa stavbou a jej ďalším využitím privedie ďalšie množstvo áut.
Podľa občianskeho združenia Hestia, ktoré sa už dlhšiu dobu angažuje v otázkach výstavby na území Bratislavy, je jedným z problémov fakt, že v projekte chýba štúdia širších dopravných vzťahov a preto nie je jasné, ako bude dopravná situácia v tomto priestore po realizácii stavby vyzerať. (Podľa normy mal byť v rámci prípravy uskutočnený dopravný prieskum vo všetkých okolitých križovatkách v okolí vo všetkých pruhoch počas trvania siedmich dní.)
Hestia tiež upozorňuje na nutnosť precíznej prípravy a dodržania technologických postupov, pretože pri zásahoch do podložia by inak mohla byť ohrozená statika okolitých budov.

Aj ďalší kritici upozorňujú na to, že ten kto chce riešiť problém dopravy v tomto území, musí súčasne riešiť aj prestavbu križovatky na Račianskom mýte, a zvýšenie priepustnosti križovatky na Trnavskom mýte a Hodžovom námestí.
Najväčší odporcovia tohto projektu však tvrdia, že bratislavská Hlavná stanica je na nevhodnom mieste, pretože je zle dostupná nielen z mnohých mestských častí, ale aj z iných dopravných uzlov ako je hlavná autobusová stanica, či letisko. A že teda investície do rekonštrukcie Hlavnej stanice, sú investíciami do provizória.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
          2. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
          3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
          4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
          5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
          6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
          7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
          8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
          9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
          10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
          1. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
          2. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
          3. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
          4. Functional spaces for creative dwellers
          5. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
          6. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
          7. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
          8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
          9. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
          10. Jedli ste už ružovú čokoládu?
          1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 19 941
          2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 443
          3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 202
          4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 9 253
          5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 524
          6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 8 170
          7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 015
          8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 5 942
          9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 587
          10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 768

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Prečo je dôležitý Ústavný súd?

          Dzurinda: Fico ma nevyrušuje, jeho kandidatúra na Ústavný súd áno

          Štyri dôvody Mikuláša Dzurindu, prečo mu prekáža Ficova kandidatúra.

          KULTÚRA

          Zomrela princezná so zlatou hviezdou Marie Kyselková

          Dostala niekoľko filmových rolí krátko po sebe a potom ponuky utíchli.

          Archívny rozhovor

          Kyselková v archívnom rozhovore: Divadlo opustila, aby mohla rodiť deti

          Patrí medzi obľúbené postavy Vianoc.

          AUTO

          Podobu nového Renaultu Clio a Peugeotu 208 prezradila náhoda

          Obe novinky sa oficiálne predstavia až na jar v Ženeve.

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.