Prestavba Predstaničného námestia

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor...

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor, aj funkčnosť kľúčových priestranstiev - najmä v širšom centre mesta. Jedným z významných projektov blízkej budúcnosti je prestavba Predstaničného námestia. Jeho priestor ohraničujú sprava Žabotová a Šancová ulica a z ľavej strany budova prvej stanice parnej železnice a Pražská ulica.

Predstaničné námestie je už dlhšiu dobu nevyhovujúce najmä z hľadiska dopravy, ale nezanedbateľné sú aj jeho nedostatky z architektonicko-urbanistického a reprezentačného hľadiska. Preto Magistrát mesta v spolupráci so Železnicami a s investorskou spoločnosťou IPR Slovakia vyhlásil v roku 2000 verejnú súťaž, ktorá mala vyriešiť zmenu koncepcie tohto priestoru zároveň s prestavbou budovy hlavnej železničnej haly. Spomedzi najlepších zúčastnených projektov vybral investor návrh ateliéru MARKROP. Realizácia projektu by mala byť uskutočnená v rozmedzí rokov 2005 až 2007.
Mnohí súhlasia s tým, že Predstaničné námestie je dopravným problémom, pristavaná vstupná hala Hlavnej stanice je z hľadiska estetického vyslovene núdzovým riešením a že priestor v okolí najväčšieho železničného uzla v hlavnom meste neponúka ani zďaleka také služby, ako by mal ponúkať. Aj tak má však zvolené riešenie mnohých oponentov a kritikov.

Ochranári napríklad poukazujú na to, že stavbe padne za obeť všetka súčasná zeleň v tejto oblasti - koncept ráta s výrubom okolo 800 stromov a desiatok metrov štvorcových kríkov. Tvrdia tiež, že zeleň nebude môcť byť v terajšej kvalite a množstve obnovená, pretože projekt ráta s rozsiahlymi podzemnými stavbami. Prekáža im aj to, že do aj tak preťaženého dopravného uzla sa stavbou a jej ďalším využitím privedie ďalšie množstvo áut.
Podľa občianskeho združenia Hestia, ktoré sa už dlhšiu dobu angažuje v otázkach výstavby na území Bratislavy, je jedným z problémov fakt, že v projekte chýba štúdia širších dopravných vzťahov a preto nie je jasné, ako bude dopravná situácia v tomto priestore po realizácii stavby vyzerať. (Podľa normy mal byť v rámci prípravy uskutočnený dopravný prieskum vo všetkých okolitých križovatkách v okolí vo všetkých pruhoch počas trvania siedmich dní.)
Hestia tiež upozorňuje na nutnosť precíznej prípravy a dodržania technologických postupov, pretože pri zásahoch do podložia by inak mohla byť ohrozená statika okolitých budov.

Aj ďalší kritici upozorňujú na to, že ten kto chce riešiť problém dopravy v tomto území, musí súčasne riešiť aj prestavbu križovatky na Račianskom mýte, a zvýšenie priepustnosti križovatky na Trnavskom mýte a Hodžovom námestí.
Najväčší odporcovia tohto projektu však tvrdia, že bratislavská Hlavná stanica je na nevhodnom mieste, pretože je zle dostupná nielen z mnohých mestských častí, ale aj z iných dopravných uzlov ako je hlavná autobusová stanica, či letisko. A že teda investície do rekonštrukcie Hlavnej stanice, sú investíciami do provizória.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Naučme sa správne dochucovať ryby
          2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
          3. Od septembra opäť po starom
          4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
          5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
          6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
          7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
          8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
          9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
          10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
          1. Naučme sa správne dochucovať ryby
          2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
          3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
          4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
          5. Od septembra opäť po starom
          6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
          7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
          8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
          9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
          10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
          1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 877
          2. Od septembra opäť po starom 6 156
          3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 788
          4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 424
          5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 731
          6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 693
          7. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 212
          8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 195
          9. Ako sme jazdili v socializme 1 092
          10. Leto nekončí! 1 077

          Hlavné správy zo Sme.sk

          EKONOMIKA

          Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

          Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

          DOMOV

          Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

          Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala.

          ŠPORT

          Neapol hrá ako Real. Hamšíkovi sa vernosť môže oplatiť

          Ľudia sa rozprávajú len o zápase, tvrdí Hamšík.

          KOMENTÁRE

          Fico môže stratiť viac než Danko

          V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

          Neprehliadnite tiež

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.

          Stavebná produkcia medziročne klesla

          Oproti februáru 2016 sa celková stavebná produkcia znížila o 10,7 percenta.

          Príspevok na zateplenie domu bude možné opäť získať v druhej polovici roka

          Maximálna dotácia má stúpnuť zo 6500 na 8500 eur.