Prestavba Predstaničného námestia

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor...

Mnoho bratislavských častí za posledné desaťročie zmenilo svoju tvár. Stavia sa prakticky všade, kam sa v hlavnom meste pohnete. Vznikli a stále vznikajú nové projekty, ktorých cieľom je zlepšiť výzor, aj funkčnosť kľúčových priestranstiev - najmä v širšom centre mesta. Jedným z významných projektov blízkej budúcnosti je prestavba Predstaničného námestia. Jeho priestor ohraničujú sprava Žabotová a Šancová ulica a z ľavej strany budova prvej stanice parnej železnice a Pražská ulica.

Predstaničné námestie je už dlhšiu dobu nevyhovujúce najmä z hľadiska dopravy, ale nezanedbateľné sú aj jeho nedostatky z architektonicko-urbanistického a reprezentačného hľadiska. Preto Magistrát mesta v spolupráci so Železnicami a s investorskou spoločnosťou IPR Slovakia vyhlásil v roku 2000 verejnú súťaž, ktorá mala vyriešiť zmenu koncepcie tohto priestoru zároveň s prestavbou budovy hlavnej železničnej haly. Spomedzi najlepších zúčastnených projektov vybral investor návrh ateliéru MARKROP. Realizácia projektu by mala byť uskutočnená v rozmedzí rokov 2005 až 2007.
Mnohí súhlasia s tým, že Predstaničné námestie je dopravným problémom, pristavaná vstupná hala Hlavnej stanice je z hľadiska estetického vyslovene núdzovým riešením a že priestor v okolí najväčšieho železničného uzla v hlavnom meste neponúka ani zďaleka také služby, ako by mal ponúkať. Aj tak má však zvolené riešenie mnohých oponentov a kritikov.

Ochranári napríklad poukazujú na to, že stavbe padne za obeť všetka súčasná zeleň v tejto oblasti - koncept ráta s výrubom okolo 800 stromov a desiatok metrov štvorcových kríkov. Tvrdia tiež, že zeleň nebude môcť byť v terajšej kvalite a množstve obnovená, pretože projekt ráta s rozsiahlymi podzemnými stavbami. Prekáža im aj to, že do aj tak preťaženého dopravného uzla sa stavbou a jej ďalším využitím privedie ďalšie množstvo áut.
Podľa občianskeho združenia Hestia, ktoré sa už dlhšiu dobu angažuje v otázkach výstavby na území Bratislavy, je jedným z problémov fakt, že v projekte chýba štúdia širších dopravných vzťahov a preto nie je jasné, ako bude dopravná situácia v tomto priestore po realizácii stavby vyzerať. (Podľa normy mal byť v rámci prípravy uskutočnený dopravný prieskum vo všetkých okolitých križovatkách v okolí vo všetkých pruhoch počas trvania siedmich dní.)
Hestia tiež upozorňuje na nutnosť precíznej prípravy a dodržania technologických postupov, pretože pri zásahoch do podložia by inak mohla byť ohrozená statika okolitých budov.

Aj ďalší kritici upozorňujú na to, že ten kto chce riešiť problém dopravy v tomto území, musí súčasne riešiť aj prestavbu križovatky na Račianskom mýte, a zvýšenie priepustnosti križovatky na Trnavskom mýte a Hodžovom námestí.
Najväčší odporcovia tohto projektu však tvrdia, že bratislavská Hlavná stanica je na nevhodnom mieste, pretože je zle dostupná nielen z mnohých mestských častí, ale aj z iných dopravných uzlov ako je hlavná autobusová stanica, či letisko. A že teda investície do rekonštrukcie Hlavnej stanice, sú investíciami do provizória.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ako na refinancovanie hypotéky
          2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
          3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
          4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
          5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
          6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
          7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
          8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
          9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
          10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
          1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
          2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
          3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
          4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
          5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
          6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
          7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
          8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
          9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
          10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
          1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 10 973
          2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 6 221
          3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 936
          4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 327
          5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 032
          6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 569
          7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 092
          8. Ako na refinancovanie hypotéky 979
          9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 913
          10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 750

          Hlavné správy zo Sme.sk

          SVET

          Historické fiaská aj rekordné úspechy. Česko má po voľbách víťazov i porazených

          V novom českom parlamente zasadne deväť strán. Nie všetky sú so svojim výsledkom spokojné.

          KOMENTÁRE

          Balada o zrade, alebo bez Babiša to nepôjde

          Andrej Babiš vyhral v premiérskom referende.

          SVET

          Deň, keď padla aj Praha

          Je zbytočné hovoriť o porážkach jednotlivých strán. V českých voľbách prehralo Česko.

          Neprehliadnite tiež

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.

          Stavebná produkcia medziročne klesla

          Oproti februáru 2016 sa celková stavebná produkcia znížila o 10,7 percenta.

          Príspevok na zateplenie domu bude možné opäť získať v druhej polovici roka

          Maximálna dotácia má stúpnuť zo 6500 na 8500 eur.