Komplex budov, ktorý má vzniknúť na Predstaničnom námestí pozostáva z dvoch administratívnych budov, obchodného centra a päťhviezdičkového hotela. Súčasťou riešenia priestoru má byť nové cestné prepojenie medzi Pražskou a Žabotovou ulicou a mimoúrovňové prepojenie medzi Žabotovou a Štefanovičovou ulicou. Električková trať má byť premiestnená tiež do podzemia. Nová staničná hala spolu so službami pre cestujúcich má byť zakomponovaná do priestoru presklennou kupolou. Do komplexu má byť zakomponované aj Múzeum dopravy, ktoré sídli v pôvodných historicky vzácnych železničných skladoch prvej bratislavskej železničnej parostrojnej stanice.
Rok po oslavách 150. výročia príchodu prvého parného vlaku na územie Slovenska bolo v roku 1999 otvorené v Bratislave Múzeum dopravy. Je v ňom mnoho zaujímavých a cenných exponátov - rušne, vozne a iná technika. Niektoré sú staré aj viac ako sto rokov. Na priľahlom koľajisku je napríklad vystavený parný rušeň 534.0471 a CP 600, akumulačný parný rušeň CN 40, nákladné aj osobné vozne z prvej polovice 20. storočia a parný pohotovostný žeriav.
V starom poštovom vozni je umiestnený malý model železnice a expozícia modelov.