NAJPROBLEMATICKEJŠÍ JE PODĽA DUŠANA FAKTORA ÚSEK SVEREPEC-VRTIŽER, NA KTOROM SA NACHÁDZA OBCHVAT POVAŽSKEJ BYSTRICE

Diaľnici D1 Bratislava-Žilina chýbajú ešte štyri úseky

BRATISLAVA 13. apríla (SITA) - Na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Žilinou sa musia dobudovať ešte štyri úseky, pričom tri z nich by sa mali podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti ...

BRATISLAVA 13. apríla (SITA) - Na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Žilinou sa musia dobudovať ešte štyri úseky, pričom tri z nich by sa mali podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Dušana Faktora odovzdať do užívania do konca roka 2006. Problém vidí Faktor len pri 9,8-kilometrovom úseku Sverepec-Vrtižer, na ktorom sa nachádza obchvat Považskej Bystrice, kde začiatok výstavby brzdí odvolanie občianskych združení na Krajskom stavebnom úrade v Trenčíne. "Rozhodnutie stavebného úradu očakávame v týchto dňoch a po skončení zákonnej lehoty určenej na odvolanie by sa mohlo začať s prácami na stavbe," uviedol investičný riaditeľ NDS Peter Gandl. V akom štádiu výstavby však bude uvedený úsek koncom budúceho roka, je podľa Faktora Investičné náklady na výstavbu úseku predstavujú podľa výsledkov štátnej expertízy približne 8,518 mld. Sk

Zo zvyšných troch úsekov by sa mal ako prvý odovzdať do užívania úsek Ladce-Sverepec, ktorého dĺžka je 9 940 metrov. Do konca marca tohto roka predstavovala podľa informácií NDS vyfakturovaná suma 5,523 mld. Sk, pričom v rokoch 1998 až 2002 vykonávala stavebné práce firma Hydrostav, od polovice roka 2002 až do ukončenia výstavby, teda do konca tohto roka je zhotoviteľom spoločnosť Doprastav. Na jar budúceho roka by sa mal podľa Faktora spojazdniť úsek Vrtižer - Hričovské Podhradie v dĺžke 12 904 metrov. Vyfakturovaná suma od začiatku stavby v jeseni minulého roka až do konca tohtoročného marca predstavuje výšku 712,4 mil. Sk. "Koncom budúceho roka by sa mal začať využívať aj 6,8-kilometrový úsek Hričovské Podhradie - Žilina Strážov," skonštatoval Faktor. Podľa štátnej expertízy sú predpokladané náklady stavby vo výške 5,956 mld. Sk.

Generálny riaditeľ NDS pripomenul, že stavby jednotlivých úsekov diaľničného spojenia Bratislava-Žilina nie je možné urýchliť, pretože sa musí dodržiavať zákon. "Aj keď sa na základe uznesenia vlády výstavba tejto diaľnice urýchlila, pri výkupoch pozemkov či rôznych odvolaniach však nemôžeme obchádzať zákonné lehoty," podčiarkol Faktor. K urýchleniu celého procesu výstavby diaľnic by však podľa neho mohla prispieť zmena stavebného zákona, v ktorom by sa podľa NDS mali zmeniť body týkajúce sa územného a vyvlastňovacieho konania.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
          2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          3. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
          6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
          7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
          8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
          9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
          10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
          1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
          4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
          5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
          6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
          7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
          9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
          10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
          1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 645
          2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 370
          3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 111
          4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 034
          5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 721
          6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 043
          7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 738
          8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 024
          9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 2 122
          10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

          Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

          DOBRÉ RÁNO

          Dobré ráno: V RTVS môže byť ohrozené vysielanie správ

          Ľudia v spravodajstve končia, spor o verejnoprávnosť pokračuje.

          ČESKÝ ZÁPISNÍK

          Zbohom, Praha. Hľadá sa nová Krnáčová

          Primátorka prichádzala s nádejou na zmenu. Odchádza ponížená.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov