NAJPROBLEMATICKEJŠÍ JE PODĽA DUŠANA FAKTORA ÚSEK SVEREPEC-VRTIŽER, NA KTOROM SA NACHÁDZA OBCHVAT POVAŽSKEJ BYSTRICE

Diaľnici D1 Bratislava-Žilina chýbajú ešte štyri úseky

BRATISLAVA 13. apríla (SITA) - Na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Žilinou sa musia dobudovať ešte štyri úseky, pričom tri z nich by sa mali podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti ...

BRATISLAVA 13. apríla (SITA) - Na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Žilinou sa musia dobudovať ešte štyri úseky, pričom tri z nich by sa mali podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Dušana Faktora odovzdať do užívania do konca roka 2006. Problém vidí Faktor len pri 9,8-kilometrovom úseku Sverepec-Vrtižer, na ktorom sa nachádza obchvat Považskej Bystrice, kde začiatok výstavby brzdí odvolanie občianskych združení na Krajskom stavebnom úrade v Trenčíne. "Rozhodnutie stavebného úradu očakávame v týchto dňoch a po skončení zákonnej lehoty určenej na odvolanie by sa mohlo začať s prácami na stavbe," uviedol investičný riaditeľ NDS Peter Gandl. V akom štádiu výstavby však bude uvedený úsek koncom budúceho roka, je podľa Faktora Investičné náklady na výstavbu úseku predstavujú podľa výsledkov štátnej expertízy približne 8,518 mld. Sk

Zo zvyšných troch úsekov by sa mal ako prvý odovzdať do užívania úsek Ladce-Sverepec, ktorého dĺžka je 9 940 metrov. Do konca marca tohto roka predstavovala podľa informácií NDS vyfakturovaná suma 5,523 mld. Sk, pričom v rokoch 1998 až 2002 vykonávala stavebné práce firma Hydrostav, od polovice roka 2002 až do ukončenia výstavby, teda do konca tohto roka je zhotoviteľom spoločnosť Doprastav. Na jar budúceho roka by sa mal podľa Faktora spojazdniť úsek Vrtižer - Hričovské Podhradie v dĺžke 12 904 metrov. Vyfakturovaná suma od začiatku stavby v jeseni minulého roka až do konca tohtoročného marca predstavuje výšku 712,4 mil. Sk. "Koncom budúceho roka by sa mal začať využívať aj 6,8-kilometrový úsek Hričovské Podhradie - Žilina Strážov," skonštatoval Faktor. Podľa štátnej expertízy sú predpokladané náklady stavby vo výške 5,956 mld. Sk.

Generálny riaditeľ NDS pripomenul, že stavby jednotlivých úsekov diaľničného spojenia Bratislava-Žilina nie je možné urýchliť, pretože sa musí dodržiavať zákon. "Aj keď sa na základe uznesenia vlády výstavba tejto diaľnice urýchlila, pri výkupoch pozemkov či rôznych odvolaniach však nemôžeme obchádzať zákonné lehoty," podčiarkol Faktor. K urýchleniu celého procesu výstavby diaľnic by však podľa neho mohla prispieť zmena stavebného zákona, v ktorom by sa podľa NDS mali zmeniť body týkajúce sa územného a vyvlastňovacieho konania.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
          2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
          3. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
          4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
          5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
          6. Už viac ako 36 čerpacích staníc OMV je v novom šate
          7. Keď Slováci krotia morský vietor
          8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
          9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
          10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
          1. Už viac ako 36 čerpacích staníc OMV je v novom šate
          2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
          3. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
          4. Keď Slováci krotia morský vietor
          5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
          6. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
          7. Do we have "Sagans" in language education?
          8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
          9. Máte už program pre deti na túto sobotu?
          10. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
          1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 361
          2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 935
          3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 15 708
          4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 5 477
          5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 167
          6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 708
          7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 169
          8. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 114
          9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 464
          10. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center 1 896

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Univerzitná nemocnica ignoruje Pellegriniho. Súkromník v nej zarába státisíce

          Šéfka Mikrobiologického ústavu navrhla, ako nahradiť súkromníka.

          PODCAST DOBRÉ RÁNO

          Dobré ráno: McDonald's po desiatich rokoch mení ceny, na Slovensku láme rekordy

          Americkému reťazcu sa darí čoraz viac.

          SVET

          Zomrel oceňovaný americký spisovateľ Philip Roth

          Bol autorom románov ako Portnoyov komplex či Druhý život.

          KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

          Na východe je veselo. Len dokedy

          Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

          Neprehliadnite tiež

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.