NAJPROBLEMATICKEJŠÍ JE PODĽA DUŠANA FAKTORA ÚSEK SVEREPEC-VRTIŽER, NA KTOROM SA NACHÁDZA OBCHVAT POVAŽSKEJ BYSTRICE

Diaľnici D1 Bratislava-Žilina chýbajú ešte štyri úseky

BRATISLAVA 13. apríla (SITA) - Na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Žilinou sa musia dobudovať ešte štyri úseky, pričom tri z nich by sa mali podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti ...

BRATISLAVA 13. apríla (SITA) - Na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Žilinou sa musia dobudovať ešte štyri úseky, pričom tri z nich by sa mali podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Dušana Faktora odovzdať do užívania do konca roka 2006. Problém vidí Faktor len pri 9,8-kilometrovom úseku Sverepec-Vrtižer, na ktorom sa nachádza obchvat Považskej Bystrice, kde začiatok výstavby brzdí odvolanie občianskych združení na Krajskom stavebnom úrade v Trenčíne. "Rozhodnutie stavebného úradu očakávame v týchto dňoch a po skončení zákonnej lehoty určenej na odvolanie by sa mohlo začať s prácami na stavbe," uviedol investičný riaditeľ NDS Peter Gandl. V akom štádiu výstavby však bude uvedený úsek koncom budúceho roka, je podľa Faktora Investičné náklady na výstavbu úseku predstavujú podľa výsledkov štátnej expertízy približne 8,518 mld. Sk

Zo zvyšných troch úsekov by sa mal ako prvý odovzdať do užívania úsek Ladce-Sverepec, ktorého dĺžka je 9 940 metrov. Do konca marca tohto roka predstavovala podľa informácií NDS vyfakturovaná suma 5,523 mld. Sk, pričom v rokoch 1998 až 2002 vykonávala stavebné práce firma Hydrostav, od polovice roka 2002 až do ukončenia výstavby, teda do konca tohto roka je zhotoviteľom spoločnosť Doprastav. Na jar budúceho roka by sa mal podľa Faktora spojazdniť úsek Vrtižer - Hričovské Podhradie v dĺžke 12 904 metrov. Vyfakturovaná suma od začiatku stavby v jeseni minulého roka až do konca tohtoročného marca predstavuje výšku 712,4 mil. Sk. "Koncom budúceho roka by sa mal začať využívať aj 6,8-kilometrový úsek Hričovské Podhradie - Žilina Strážov," skonštatoval Faktor. Podľa štátnej expertízy sú predpokladané náklady stavby vo výške 5,956 mld. Sk.

Generálny riaditeľ NDS pripomenul, že stavby jednotlivých úsekov diaľničného spojenia Bratislava-Žilina nie je možné urýchliť, pretože sa musí dodržiavať zákon. "Aj keď sa na základe uznesenia vlády výstavba tejto diaľnice urýchlila, pri výkupoch pozemkov či rôznych odvolaniach však nemôžeme obchádzať zákonné lehoty," podčiarkol Faktor. K urýchleniu celého procesu výstavby diaľnic by však podľa neho mohla prispieť zmena stavebného zákona, v ktorom by sa podľa NDS mali zmeniť body týkajúce sa územného a vyvlastňovacieho konania.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
          2. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
          3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
          4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
          5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
          6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
          7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
          8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
          9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
          10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
          1. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
          2. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
          3. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
          4. Functional spaces for creative dwellers
          5. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
          6. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
          7. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
          8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
          9. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
          10. Jedli ste už ružovú čokoládu?
          1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 19 956
          2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 443
          3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 202
          4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 9 343
          5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 528
          6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 8 167
          7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 018
          8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 5 945
          9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 584
          10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 765

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Prečo je dôležitý Ústavný súd?

          Dzurinda: Fico ma nevyrušuje, jeho kandidatúra na Ústavný súd áno

          Štyri dôvody Mikuláša Dzurindu, prečo mu prekáža Ficova kandidatúra.

          KULTÚRA

          Zomrela princezná so zlatou hviezdou Marie Kyselková

          Dostala niekoľko filmových rolí krátko po sebe a potom ponuky utíchli.

          Archívny rozhovor

          Kyselková v archívnom rozhovore: Divadlo opustila, aby mohla rodiť deti

          Patrí medzi obľúbené postavy Vianoc.

          AUTO

          Podobu nového Renaultu Clio a Peugeotu 208 prezradila náhoda

          Obe novinky sa oficiálne predstavia až na jar v Ženeve.

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.