Realitné kancelárie ukazujú tváre

Fotografie realitných maklérov sa objavujú v inzerátoch, na webovských stránkach, preukazoch alebo vizitkách.

Sprostredkovatelia obchodov s nehnuteľnosťami vychádzajú z anonymity. Prečo? Reálna tvár človeka vnáša do sprostredkovania obchodov s nehnuteľnosťami ľudský rozmer, čo mnohí klienti vítajú.

Okrem psychologického faktoru ľahká identifikácia makléra a realitnej kancelárie, pre ktorú pracuje, môže mať praktický význam. Či už pre klienta alebo aj pre samotnú realitnú kanceláriu.

Móda aj sebaobrana

Trend zviditeľňovania tvárí realitných maklérov podľa riaditeľky bratislavskej firmy Bond reality Daniely Rážovej nespôsobila až tak situácia na trhu ako prichádzajúci západný štýl. "V Spojených štátoch amerických je bežnou praxou uverejňovanie tvárí realitných brokerov," hovorí Rážová. Spoločnosť Bond reality sa stala v personifikácii svojich maklérov na Slovensku prvou lastovičkou. Pôvodným motívom bolo, že sa realitná kancelária snažila prispôsobiť západnému trendu a spôsobu predaja nehnuteľností. Neskôr sa zverejňovanie maklérskych tvárí ukázalo ako účinný nástroj v situáciách, keď sa za agentov zavedenej kancelárie vydávali cudzí ľudia a na "požičané" meno firmy získávali cez inzeráty nových zákazníkov. Celý svoj tím realitná kancelária vystavila na webe a fotografie sú aj na vizitkách. Klient si môže skontrolovať, či maklér, ktorý sa mu predstavil ako pracovník Bondu naozaj pre túto firmu aj pracuje. Rovnaký systém zavádza aj Asociácia realitných maklérov.

Fotografia ako záväzok

Na portrétoch maklérov aj s kontaktmi a dopytom stavia svoju ponuku aj franšízingový realitný systém RE/MAX, ktorý na Slovensko prišiel začiatkom uplynulého roka zo Spojených štátov amerických. Obchod s realitami je podľa regionálneho riaditeľa RE/MAXu Richarda Churého predovšetkým otázka dôvery. "Nemáme problém prezentovať tváre našich maklérov. Chápeme to ako formu záväzku dodržať všetky princípy nášho etického kódexu," mieni Churý. Vo svete je pritom podľa neho bežnou praxou, že makléri investujú do propagácie samých seba, pričom používanie fotografií je v tejto veci absolútnou samozrejmosťou.

Vo veľkom štýle

Kampaň na používanie preukazov maklérov s kontaktnými údajmi a fotografiou rozbehla v lete Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska. Asociácia v nej spojila hneď tri veci naraz - preukaz identifikuje konkrétnych maklérov, kampaň propaguje členov asociácie a prezentuje skratku asociácie NARKS ako pečiatku kvality. Podľa generálneho sekretára asociácie Martina Lazíka, preukaz by mal zabezpečiť hlavne väčšiu čitateľnosť realitných maklérov. Asociácia odhaduje, že ich na trh vydá okolo šesťsto.

Pripravujú testy

V súčasnosti je medzi maklérmi rozdelených okolo dvoch stoviek preukazov. Doklad má ambíciu stať sa užitočnou vecou napríklad pri podpore profesionálnej úrovne maklérov a pri ich motivácii o ďalšie vzdelávanie.

V prvom kole prideľovania preukazov však za profesionálnu úroveň zodpovedajú majitelia jednotlivých realitných kancelárií, pretože sami určujú, kto z ich ľudí dostane preukaz.

Neskôr, po skončení štvorročnej platnosti, už bude musieť každý maklér zložiť písomný test, aby si platnosť preukazu obnovil.

Nateraz NARKS cez formulár potrebný na vydanie dokladu mapuje dosiahnuté vzdelanie makléra, absolvované kurzy a školenia, odbornú znalosť aj znalosť cudzích jazykov. Aby preukaz nebolo možné falšovať, na webovskej stránke asociácie si klient makléra môže jednoduchým vyhľadávacím systémom overiť, či na konkrétne meno makléra preukaz skutočne vydali, pre koho pracuje a ako vyzerá.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Najkrajšie americké národné parky
          2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
          3. Keď Slováci krotia morský vietor
          4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
          5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
          6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
          7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
          8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
          9. Vizuálny smog je problém
          10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
          1. Najkrajšie americké národné parky
          2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
          3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
          4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
          5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
          6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
          7. Keď Slováci krotia morský vietor
          8. Ochrana pred tropickou horúčavou
          9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
          10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
          1. Najkrajšie americké národné parky 11 047
          2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 782
          3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 9 838
          4. Vizuálny smog je problém 3 176
          5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 106
          6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 873
          7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 496
          8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 193
          9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 914
          10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 341

          Hlavné správy zo Sme.sk

          PÍŠE LUBOŠ PALATA

          Česko sa stalo základňou vietnamskej rozviedky

          Únos je len špičkou ľadovca.

          PLUS

          Portugalci sa dostali z drogového pekla radikálne

          Z užívateľov drog spravili ľudí so zdravotným problémom.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov