Realitné kancelárie ukazujú tváre

Fotografie realitných maklérov sa objavujú v inzerátoch, na webovských stránkach, preukazoch alebo vizitkách.

Sprostredkovatelia obchodov s nehnuteľnosťami vychádzajú z anonymity. Prečo? Reálna tvár človeka vnáša do sprostredkovania obchodov s nehnuteľnosťami ľudský rozmer, čo mnohí klienti vítajú.

Okrem psychologického faktoru ľahká identifikácia makléra a realitnej kancelárie, pre ktorú pracuje, môže mať praktický význam. Či už pre klienta alebo aj pre samotnú realitnú kanceláriu.

Móda aj sebaobrana

Trend zviditeľňovania tvárí realitných maklérov podľa riaditeľky bratislavskej firmy Bond reality Daniely Rážovej nespôsobila až tak situácia na trhu ako prichádzajúci západný štýl. "V Spojených štátoch amerických je bežnou praxou uverejňovanie tvárí realitných brokerov," hovorí Rážová. Spoločnosť Bond reality sa stala v personifikácii svojich maklérov na Slovensku prvou lastovičkou. Pôvodným motívom bolo, že sa realitná kancelária snažila prispôsobiť západnému trendu a spôsobu predaja nehnuteľností. Neskôr sa zverejňovanie maklérskych tvárí ukázalo ako účinný nástroj v situáciách, keď sa za agentov zavedenej kancelárie vydávali cudzí ľudia a na "požičané" meno firmy získávali cez inzeráty nových zákazníkov. Celý svoj tím realitná kancelária vystavila na webe a fotografie sú aj na vizitkách. Klient si môže skontrolovať, či maklér, ktorý sa mu predstavil ako pracovník Bondu naozaj pre túto firmu aj pracuje. Rovnaký systém zavádza aj Asociácia realitných maklérov.

Fotografia ako záväzok

Na portrétoch maklérov aj s kontaktmi a dopytom stavia svoju ponuku aj franšízingový realitný systém RE/MAX, ktorý na Slovensko prišiel začiatkom uplynulého roka zo Spojených štátov amerických. Obchod s realitami je podľa regionálneho riaditeľa RE/MAXu Richarda Churého predovšetkým otázka dôvery. "Nemáme problém prezentovať tváre našich maklérov. Chápeme to ako formu záväzku dodržať všetky princípy nášho etického kódexu," mieni Churý. Vo svete je pritom podľa neho bežnou praxou, že makléri investujú do propagácie samých seba, pričom používanie fotografií je v tejto veci absolútnou samozrejmosťou.

Vo veľkom štýle

Kampaň na používanie preukazov maklérov s kontaktnými údajmi a fotografiou rozbehla v lete Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska. Asociácia v nej spojila hneď tri veci naraz - preukaz identifikuje konkrétnych maklérov, kampaň propaguje členov asociácie a prezentuje skratku asociácie NARKS ako pečiatku kvality. Podľa generálneho sekretára asociácie Martina Lazíka, preukaz by mal zabezpečiť hlavne väčšiu čitateľnosť realitných maklérov. Asociácia odhaduje, že ich na trh vydá okolo šesťsto.

Pripravujú testy

V súčasnosti je medzi maklérmi rozdelených okolo dvoch stoviek preukazov. Doklad má ambíciu stať sa užitočnou vecou napríklad pri podpore profesionálnej úrovne maklérov a pri ich motivácii o ďalšie vzdelávanie.

V prvom kole prideľovania preukazov však za profesionálnu úroveň zodpovedajú majitelia jednotlivých realitných kancelárií, pretože sami určujú, kto z ich ľudí dostane preukaz.

Neskôr, po skončení štvorročnej platnosti, už bude musieť každý maklér zložiť písomný test, aby si platnosť preukazu obnovil.

Nateraz NARKS cez formulár potrebný na vydanie dokladu mapuje dosiahnuté vzdelanie makléra, absolvované kurzy a školenia, odbornú znalosť aj znalosť cudzích jazykov. Aby preukaz nebolo možné falšovať, na webovskej stránke asociácie si klient makléra môže jednoduchým vyhľadávacím systémom overiť, či na konkrétne meno makléra preukaz skutočne vydali, pre koho pracuje a ako vyzerá.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Moskva alebo Petrohrad?
          2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
          3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
          4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
          5. Nový Jaguar XF Sportbrake
          6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
          7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
          8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
          9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
          10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
          1. Moskva alebo Petrohrad?
          2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
          3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
          4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
          5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
          6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
          7. Nový Jaguar XF Sportbrake
          8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
          9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
          10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
          1. Moskva alebo Petrohrad? 11 170
          2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 260
          3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
          4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 047
          5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 802
          6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
          7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 353
          8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
          9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
          10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 605

          Hlavné správy zo Sme.sk

          SPIŠ KORZÁR

          Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

          Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

          TECH

          Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

          Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

          ŠPORT

          Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

          Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

          Neprehliadnite tiež

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.

          Stavebná produkcia medziročne klesla

          Oproti februáru 2016 sa celková stavebná produkcia znížila o 10,7 percenta.

          Príspevok na zateplenie domu bude možné opäť získať v druhej polovici roka

          Maximálna dotácia má stúpnuť zo 6500 na 8500 eur.