Realitné kancelárie ukazujú tváre

Fotografie realitných maklérov sa objavujú v inzerátoch, na webovských stránkach, preukazoch alebo vizitkách.

Sprostredkovatelia obchodov s nehnuteľnosťami vychádzajú z anonymity. Prečo? Reálna tvár človeka vnáša do sprostredkovania obchodov s nehnuteľnosťami ľudský rozmer, čo mnohí klienti vítajú.

Okrem psychologického faktoru ľahká identifikácia makléra a realitnej kancelárie, pre ktorú pracuje, môže mať praktický význam. Či už pre klienta alebo aj pre samotnú realitnú kanceláriu.

Móda aj sebaobrana

Trend zviditeľňovania tvárí realitných maklérov podľa riaditeľky bratislavskej firmy Bond reality Daniely Rážovej nespôsobila až tak situácia na trhu ako prichádzajúci západný štýl. "V Spojených štátoch amerických je bežnou praxou uverejňovanie tvárí realitných brokerov," hovorí Rážová. Spoločnosť Bond reality sa stala v personifikácii svojich maklérov na Slovensku prvou lastovičkou. Pôvodným motívom bolo, že sa realitná kancelária snažila prispôsobiť západnému trendu a spôsobu predaja nehnuteľností. Neskôr sa zverejňovanie maklérskych tvárí ukázalo ako účinný nástroj v situáciách, keď sa za agentov zavedenej kancelárie vydávali cudzí ľudia a na "požičané" meno firmy získávali cez inzeráty nových zákazníkov. Celý svoj tím realitná kancelária vystavila na webe a fotografie sú aj na vizitkách. Klient si môže skontrolovať, či maklér, ktorý sa mu predstavil ako pracovník Bondu naozaj pre túto firmu aj pracuje. Rovnaký systém zavádza aj Asociácia realitných maklérov.

Fotografia ako záväzok

Na portrétoch maklérov aj s kontaktmi a dopytom stavia svoju ponuku aj franšízingový realitný systém RE/MAX, ktorý na Slovensko prišiel začiatkom uplynulého roka zo Spojených štátov amerických. Obchod s realitami je podľa regionálneho riaditeľa RE/MAXu Richarda Churého predovšetkým otázka dôvery. "Nemáme problém prezentovať tváre našich maklérov. Chápeme to ako formu záväzku dodržať všetky princípy nášho etického kódexu," mieni Churý. Vo svete je pritom podľa neho bežnou praxou, že makléri investujú do propagácie samých seba, pričom používanie fotografií je v tejto veci absolútnou samozrejmosťou.

Vo veľkom štýle

Kampaň na používanie preukazov maklérov s kontaktnými údajmi a fotografiou rozbehla v lete Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska. Asociácia v nej spojila hneď tri veci naraz - preukaz identifikuje konkrétnych maklérov, kampaň propaguje členov asociácie a prezentuje skratku asociácie NARKS ako pečiatku kvality. Podľa generálneho sekretára asociácie Martina Lazíka, preukaz by mal zabezpečiť hlavne väčšiu čitateľnosť realitných maklérov. Asociácia odhaduje, že ich na trh vydá okolo šesťsto.

Pripravujú testy

V súčasnosti je medzi maklérmi rozdelených okolo dvoch stoviek preukazov. Doklad má ambíciu stať sa užitočnou vecou napríklad pri podpore profesionálnej úrovne maklérov a pri ich motivácii o ďalšie vzdelávanie.

V prvom kole prideľovania preukazov však za profesionálnu úroveň zodpovedajú majitelia jednotlivých realitných kancelárií, pretože sami určujú, kto z ich ľudí dostane preukaz.

Neskôr, po skončení štvorročnej platnosti, už bude musieť každý maklér zložiť písomný test, aby si platnosť preukazu obnovil.

Nateraz NARKS cez formulár potrebný na vydanie dokladu mapuje dosiahnuté vzdelanie makléra, absolvované kurzy a školenia, odbornú znalosť aj znalosť cudzích jazykov. Aby preukaz nebolo možné falšovať, na webovskej stránke asociácie si klient makléra môže jednoduchým vyhľadávacím systémom overiť, či na konkrétne meno makléra preukaz skutočne vydali, pre koho pracuje a ako vyzerá.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
          2. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
          3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
          4. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
          5. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
          6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
          7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
          8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
          9. Keď Slováci krotia morský vietor
          10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
          1. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
          2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
          3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
          4. Všetko, čo rodiny milujú
          5. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
          6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
          7. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
          8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
          9. Keď Slováci krotia morský vietor
          10. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
          1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 347
          2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 239
          3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 11 815
          4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 9 195
          5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 4 795
          6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 4 619
          7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 371
          8. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 3 453
          9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 2 530
          10. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 2 344

          Hlavné správy zo Sme.sk

          EKONOMIKA

          Nová ochrana osobných údajov umožní, aby na vás internet zabudol

          Osobné údaje sú veľkou témou nielen pre firmy, ale aj pre ľudí.

          STĹPČEK PETRA SCHUTZA

          Európska komisia vrhla granát, ktorý mení situáciu

          Zbytočná administratíva bude zrejme údelom mnohých firiem.

          DOMOV

          Opozícia neuspela, ministerka Matečná zostáva vo funkcii

          Za vyslovenie nedôvery hlasovalo len 60 poslancov zo 134 prítomných.

          Neprehliadnite tiež

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.