SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Realitné kancelárie ukazujú tváre

Fotografie realitných maklérov sa objavujú v inzerátoch, na webovských stránkach, preukazoch alebo vizitkách.

Sprostredkovatelia obchodov s nehnuteľnosťami vychádzajú z anonymity. Prečo? Reálna tvár človeka vnáša do sprostredkovania obchodov s nehnuteľnosťami ľudský rozmer, čo mnohí klienti vítajú.

Okrem psychologického faktoru ľahká identifikácia makléra a realitnej kancelárie, pre ktorú pracuje, môže mať praktický význam. Či už pre klienta alebo aj pre samotnú realitnú kanceláriu.

Móda aj sebaobrana

Trend zviditeľňovania tvárí realitných maklérov podľa riaditeľky bratislavskej firmy Bond reality Daniely Rážovej nespôsobila až tak situácia na trhu ako prichádzajúci západný štýl. "V Spojených štátoch amerických je bežnou praxou uverejňovanie tvárí realitných brokerov," hovorí Rážová. Spoločnosť Bond reality sa stala v personifikácii svojich maklérov na Slovensku prvou lastovičkou. Pôvodným motívom bolo, že sa realitná kancelária snažila prispôsobiť západnému trendu a spôsobu predaja nehnuteľností. Neskôr sa zverejňovanie maklérskych tvárí ukázalo ako účinný nástroj v situáciách, keď sa za agentov zavedenej kancelárie vydávali cudzí ľudia a na "požičané" meno firmy získávali cez inzeráty nových zákazníkov. Celý svoj tím realitná kancelária vystavila na webe a fotografie sú aj na vizitkách. Klient si môže skontrolovať, či maklér, ktorý sa mu predstavil ako pracovník Bondu naozaj pre túto firmu aj pracuje. Rovnaký systém zavádza aj Asociácia realitných maklérov.

Skryť Vypnúť reklamu

Fotografia ako záväzok

Na portrétoch maklérov aj s kontaktmi a dopytom stavia svoju ponuku aj franšízingový realitný systém RE/MAX, ktorý na Slovensko prišiel začiatkom uplynulého roka zo Spojených štátov amerických. Obchod s realitami je podľa regionálneho riaditeľa RE/MAXu Richarda Churého predovšetkým otázka dôvery. "Nemáme problém prezentovať tváre našich maklérov. Chápeme to ako formu záväzku dodržať všetky princípy nášho etického kódexu," mieni Churý. Vo svete je pritom podľa neho bežnou praxou, že makléri investujú do propagácie samých seba, pričom používanie fotografií je v tejto veci absolútnou samozrejmosťou.

Vo veľkom štýle

Kampaň na používanie preukazov maklérov s kontaktnými údajmi a fotografiou rozbehla v lete Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska. Asociácia v nej spojila hneď tri veci naraz - preukaz identifikuje konkrétnych maklérov, kampaň propaguje členov asociácie a prezentuje skratku asociácie NARKS ako pečiatku kvality. Podľa generálneho sekretára asociácie Martina Lazíka, preukaz by mal zabezpečiť hlavne väčšiu čitateľnosť realitných maklérov. Asociácia odhaduje, že ich na trh vydá okolo šesťsto.

Skryť Vypnúť reklamu

Pripravujú testy

V súčasnosti je medzi maklérmi rozdelených okolo dvoch stoviek preukazov. Doklad má ambíciu stať sa užitočnou vecou napríklad pri podpore profesionálnej úrovne maklérov a pri ich motivácii o ďalšie vzdelávanie.

V prvom kole prideľovania preukazov však za profesionálnu úroveň zodpovedajú majitelia jednotlivých realitných kancelárií, pretože sami určujú, kto z ich ľudí dostane preukaz.

Neskôr, po skončení štvorročnej platnosti, už bude musieť každý maklér zložiť písomný test, aby si platnosť preukazu obnovil.

Nateraz NARKS cez formulár potrebný na vydanie dokladu mapuje dosiahnuté vzdelanie makléra, absolvované kurzy a školenia, odbornú znalosť aj znalosť cudzích jazykov. Aby preukaz nebolo možné falšovať, na webovskej stránke asociácie si klient makléra môže jednoduchým vyhľadávacím systémom overiť, či na konkrétne meno makléra preukaz skutočne vydali, pre koho pracuje a ako vyzerá.

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
          6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
          7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
          8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
          9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
          10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
          1. Hygge ako životný štýl
          2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
          3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
          5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
          8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
          10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
          1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 237
          2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 973
          3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 731
          4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 174
          5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 059
          6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 570
          7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 894
          8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 832
          9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 533
          10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 693
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Marcel Slávik

          Minister hospodárstva naňho podal trestné oznámenie.

          2 h
          Joe Biden.

          Pozrite si prehľad dnešného dňa.

          1 h
          Ilustračná fotografia.

          Testovanie sa koná od 18. do 26. januára.

          3 h
          KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

          Valec OĽaNO ide ďalej

          Peter Tkačenko

          Niekto zabudol, že terajšia vláda je zajtrajšia opozícia.

          4 h

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.

          13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          30. máj