SME
Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Realitné kancelárie ukazujú tváre

Fotografie realitných maklérov sa objavujú v inzerátoch, na webovských stránkach, preukazoch alebo vizitkách.

Sprostredkovatelia obchodov s nehnuteľnosťami vychádzajú z anonymity. Prečo? Reálna tvár človeka vnáša do sprostredkovania obchodov s nehnuteľnosťami ľudský rozmer, čo mnohí klienti vítajú.

Okrem psychologického faktoru ľahká identifikácia makléra a realitnej kancelárie, pre ktorú pracuje, môže mať praktický význam. Či už pre klienta alebo aj pre samotnú realitnú kanceláriu.

Móda aj sebaobrana

Trend zviditeľňovania tvárí realitných maklérov podľa riaditeľky bratislavskej firmy Bond reality Daniely Rážovej nespôsobila až tak situácia na trhu ako prichádzajúci západný štýl. "V Spojených štátoch amerických je bežnou praxou uverejňovanie tvárí realitných brokerov," hovorí Rážová. Spoločnosť Bond reality sa stala v personifikácii svojich maklérov na Slovensku prvou lastovičkou. Pôvodným motívom bolo, že sa realitná kancelária snažila prispôsobiť západnému trendu a spôsobu predaja nehnuteľností. Neskôr sa zverejňovanie maklérskych tvárí ukázalo ako účinný nástroj v situáciách, keď sa za agentov zavedenej kancelárie vydávali cudzí ľudia a na "požičané" meno firmy získávali cez inzeráty nových zákazníkov. Celý svoj tím realitná kancelária vystavila na webe a fotografie sú aj na vizitkách. Klient si môže skontrolovať, či maklér, ktorý sa mu predstavil ako pracovník Bondu naozaj pre túto firmu aj pracuje. Rovnaký systém zavádza aj Asociácia realitných maklérov.

Fotografia ako záväzok

Na portrétoch maklérov aj s kontaktmi a dopytom stavia svoju ponuku aj franšízingový realitný systém RE/MAX, ktorý na Slovensko prišiel začiatkom uplynulého roka zo Spojených štátov amerických. Obchod s realitami je podľa regionálneho riaditeľa RE/MAXu Richarda Churého predovšetkým otázka dôvery. "Nemáme problém prezentovať tváre našich maklérov. Chápeme to ako formu záväzku dodržať všetky princípy nášho etického kódexu," mieni Churý. Vo svete je pritom podľa neho bežnou praxou, že makléri investujú do propagácie samých seba, pričom používanie fotografií je v tejto veci absolútnou samozrejmosťou.

Vo veľkom štýle

Kampaň na používanie preukazov maklérov s kontaktnými údajmi a fotografiou rozbehla v lete Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska. Asociácia v nej spojila hneď tri veci naraz - preukaz identifikuje konkrétnych maklérov, kampaň propaguje členov asociácie a prezentuje skratku asociácie NARKS ako pečiatku kvality. Podľa generálneho sekretára asociácie Martina Lazíka, preukaz by mal zabezpečiť hlavne väčšiu čitateľnosť realitných maklérov. Asociácia odhaduje, že ich na trh vydá okolo šesťsto.

Pripravujú testy

V súčasnosti je medzi maklérmi rozdelených okolo dvoch stoviek preukazov. Doklad má ambíciu stať sa užitočnou vecou napríklad pri podpore profesionálnej úrovne maklérov a pri ich motivácii o ďalšie vzdelávanie.

V prvom kole prideľovania preukazov však za profesionálnu úroveň zodpovedajú majitelia jednotlivých realitných kancelárií, pretože sami určujú, kto z ich ľudí dostane preukaz.

Neskôr, po skončení štvorročnej platnosti, už bude musieť každý maklér zložiť písomný test, aby si platnosť preukazu obnovil.

Nateraz NARKS cez formulár potrebný na vydanie dokladu mapuje dosiahnuté vzdelanie makléra, absolvované kurzy a školenia, odbornú znalosť aj znalosť cudzích jazykov. Aby preukaz nebolo možné falšovať, na webovskej stránke asociácie si klient makléra môže jednoduchým vyhľadávacím systémom overiť, či na konkrétne meno makléra preukaz skutočne vydali, pre koho pracuje a ako vyzerá.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
          2. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
          3. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
          4. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
          5. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
          6. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
          7. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
          8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
          9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
          10. Nestarnú, ale dozrievajú
          1. Slováci sú chlebovým národom
          2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
          3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
          4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
          5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
          6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
          7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
          8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
          9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
          10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
          1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 630
          2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 095
          3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 971
          4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 736
          5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 788
          6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 535
          7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 527
          8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 319
          9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 763
          10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 268

          Hlavné správy zo Sme.sk

          CYNICKÁ OBLUDA

          Marketingový génius Haščák

          Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.

          Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

          Slovensko už počúva Gorilu, Penta ju neumlčí

          Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho tým poveril čo i len jeden volič.

          Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
          V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.