SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Realitné kancelárie ukazujú tváre

Fotografie realitných maklérov sa objavujú v inzerátoch, na webovských stránkach, preukazoch alebo vizitkách.

Sprostredkovatelia obchodov s nehnuteľnosťami vychádzajú z anonymity. Prečo? Reálna tvár človeka vnáša do sprostredkovania obchodov s nehnuteľnosťami ľudský rozmer, čo mnohí klienti vítajú.

Okrem psychologického faktoru ľahká identifikácia makléra a realitnej kancelárie, pre ktorú pracuje, môže mať praktický význam. Či už pre klienta alebo aj pre samotnú realitnú kanceláriu.

Móda aj sebaobrana

Trend zviditeľňovania tvárí realitných maklérov podľa riaditeľky bratislavskej firmy Bond reality Daniely Rážovej nespôsobila až tak situácia na trhu ako prichádzajúci západný štýl. "V Spojených štátoch amerických je bežnou praxou uverejňovanie tvárí realitných brokerov," hovorí Rážová. Spoločnosť Bond reality sa stala v personifikácii svojich maklérov na Slovensku prvou lastovičkou. Pôvodným motívom bolo, že sa realitná kancelária snažila prispôsobiť západnému trendu a spôsobu predaja nehnuteľností. Neskôr sa zverejňovanie maklérskych tvárí ukázalo ako účinný nástroj v situáciách, keď sa za agentov zavedenej kancelárie vydávali cudzí ľudia a na "požičané" meno firmy získávali cez inzeráty nových zákazníkov. Celý svoj tím realitná kancelária vystavila na webe a fotografie sú aj na vizitkách. Klient si môže skontrolovať, či maklér, ktorý sa mu predstavil ako pracovník Bondu naozaj pre túto firmu aj pracuje. Rovnaký systém zavádza aj Asociácia realitných maklérov.

SkryťVypnúť reklamu

Fotografia ako záväzok

Na portrétoch maklérov aj s kontaktmi a dopytom stavia svoju ponuku aj franšízingový realitný systém RE/MAX, ktorý na Slovensko prišiel začiatkom uplynulého roka zo Spojených štátov amerických. Obchod s realitami je podľa regionálneho riaditeľa RE/MAXu Richarda Churého predovšetkým otázka dôvery. "Nemáme problém prezentovať tváre našich maklérov. Chápeme to ako formu záväzku dodržať všetky princípy nášho etického kódexu," mieni Churý. Vo svete je pritom podľa neho bežnou praxou, že makléri investujú do propagácie samých seba, pričom používanie fotografií je v tejto veci absolútnou samozrejmosťou.

Vo veľkom štýle

Kampaň na používanie preukazov maklérov s kontaktnými údajmi a fotografiou rozbehla v lete Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska. Asociácia v nej spojila hneď tri veci naraz - preukaz identifikuje konkrétnych maklérov, kampaň propaguje členov asociácie a prezentuje skratku asociácie NARKS ako pečiatku kvality. Podľa generálneho sekretára asociácie Martina Lazíka, preukaz by mal zabezpečiť hlavne väčšiu čitateľnosť realitných maklérov. Asociácia odhaduje, že ich na trh vydá okolo šesťsto.

SkryťVypnúť reklamu

Pripravujú testy

V súčasnosti je medzi maklérmi rozdelených okolo dvoch stoviek preukazov. Doklad má ambíciu stať sa užitočnou vecou napríklad pri podpore profesionálnej úrovne maklérov a pri ich motivácii o ďalšie vzdelávanie.

V prvom kole prideľovania preukazov však za profesionálnu úroveň zodpovedajú majitelia jednotlivých realitných kancelárií, pretože sami určujú, kto z ich ľudí dostane preukaz.

Neskôr, po skončení štvorročnej platnosti, už bude musieť každý maklér zložiť písomný test, aby si platnosť preukazu obnovil.

Nateraz NARKS cez formulár potrebný na vydanie dokladu mapuje dosiahnuté vzdelanie makléra, absolvované kurzy a školenia, odbornú znalosť aj znalosť cudzích jazykov. Aby preukaz nebolo možné falšovať, na webovskej stránke asociácie si klient makléra môže jednoduchým vyhľadávacím systémom overiť, či na konkrétne meno makléra preukaz skutočne vydali, pre koho pracuje a ako vyzerá.

SkryťVypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
          2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
          3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
          4. Prehľad a automatizácia
          5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
          6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
          7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
          8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
          1. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
          2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
          3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
          4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
          5. Prehľad a automatizácia
          6. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
          7. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
          8. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
          1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 656
          2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 650
          3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 447
          4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 5 601
          5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 4 007
          6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 505
          7. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 3 391
          8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 2 863
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Martin Venhart.

          Rozhovor s Martinom Venhartom.


          16 h
          Peter Schutz.

          Pitvanie kravín slúži len polarizácii spoločnosti.


          19 h
          Momentka zo zápasu Slovensko - Česko na MS do 20 rokov 2022.

          Slovensko nemá po úvodnom predstavení na MS do 20 rokov na konte ani bod.


          Šimon Čop 3 h

          Vojna na Ukrajine pokračuje.


          a 5 ďalší 11 h

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.


          a 1 ďalší 10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.


          SITA 13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.


          SITA 30. máj

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.


          22. nov

          Blogy SME

          1. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom
          2. Marián Viskupič: Aj v pokazenom koláči sa dajú nájsť chutné hrozienka
          3. Marek Kytka: Prečo je David Krejčí kľúčový pre Boston Bruins ?
          4. Stop alibizmu: 11 otázok, na ktoré odpovede od fanúšikov ruskej okupácie Ukrajiny nedostanete
          5. Věra Tepličková: Poslankyňa Tabak vzdeláva (a už zasa v potoku)
          6. Oskar Kaman: Zážitková atrakcia na kolesách s pivom v ruke! Fenomén, ktorý spôsobuje problémy?
          7. Jozef Sitko: Nesystémový systém manipuluje výsledky blogu
          8. Štefan Vidlár: Hodová story
          1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 127 839
          2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 907
          3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 408
          4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 375
          5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 6 068
          6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 5 083
          7. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 257
          8. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 2 756
          1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
          2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
          3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
          4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
          5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
          6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
          7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
          8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
          SkryťZatvoriť reklamu