Realitné kancelárie ukazujú tváre

Fotografie realitných maklérov sa objavujú v inzerátoch, na webovských stránkach, preukazoch alebo vizitkách.

Sprostredkovatelia obchodov s nehnuteľnosťami vychádzajú z anonymity. Prečo? Reálna tvár človeka vnáša do sprostredkovania obchodov s nehnuteľnosťami ľudský rozmer, čo mnohí klienti vítajú.

Okrem psychologického faktoru ľahká identifikácia makléra a realitnej kancelárie, pre ktorú pracuje, môže mať praktický význam. Či už pre klienta alebo aj pre samotnú realitnú kanceláriu.

Móda aj sebaobrana

Trend zviditeľňovania tvárí realitných maklérov podľa riaditeľky bratislavskej firmy Bond reality Daniely Rážovej nespôsobila až tak situácia na trhu ako prichádzajúci západný štýl. "V Spojených štátoch amerických je bežnou praxou uverejňovanie tvárí realitných brokerov," hovorí Rážová. Spoločnosť Bond reality sa stala v personifikácii svojich maklérov na Slovensku prvou lastovičkou. Pôvodným motívom bolo, že sa realitná kancelária snažila prispôsobiť západnému trendu a spôsobu predaja nehnuteľností. Neskôr sa zverejňovanie maklérskych tvárí ukázalo ako účinný nástroj v situáciách, keď sa za agentov zavedenej kancelárie vydávali cudzí ľudia a na "požičané" meno firmy získávali cez inzeráty nových zákazníkov. Celý svoj tím realitná kancelária vystavila na webe a fotografie sú aj na vizitkách. Klient si môže skontrolovať, či maklér, ktorý sa mu predstavil ako pracovník Bondu naozaj pre túto firmu aj pracuje. Rovnaký systém zavádza aj Asociácia realitných maklérov.

Fotografia ako záväzok

Na portrétoch maklérov aj s kontaktmi a dopytom stavia svoju ponuku aj franšízingový realitný systém RE/MAX, ktorý na Slovensko prišiel začiatkom uplynulého roka zo Spojených štátov amerických. Obchod s realitami je podľa regionálneho riaditeľa RE/MAXu Richarda Churého predovšetkým otázka dôvery. "Nemáme problém prezentovať tváre našich maklérov. Chápeme to ako formu záväzku dodržať všetky princípy nášho etického kódexu," mieni Churý. Vo svete je pritom podľa neho bežnou praxou, že makléri investujú do propagácie samých seba, pričom používanie fotografií je v tejto veci absolútnou samozrejmosťou.

Vo veľkom štýle

Kampaň na používanie preukazov maklérov s kontaktnými údajmi a fotografiou rozbehla v lete Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska. Asociácia v nej spojila hneď tri veci naraz - preukaz identifikuje konkrétnych maklérov, kampaň propaguje členov asociácie a prezentuje skratku asociácie NARKS ako pečiatku kvality. Podľa generálneho sekretára asociácie Martina Lazíka, preukaz by mal zabezpečiť hlavne väčšiu čitateľnosť realitných maklérov. Asociácia odhaduje, že ich na trh vydá okolo šesťsto.

Pripravujú testy

V súčasnosti je medzi maklérmi rozdelených okolo dvoch stoviek preukazov. Doklad má ambíciu stať sa užitočnou vecou napríklad pri podpore profesionálnej úrovne maklérov a pri ich motivácii o ďalšie vzdelávanie.

V prvom kole prideľovania preukazov však za profesionálnu úroveň zodpovedajú majitelia jednotlivých realitných kancelárií, pretože sami určujú, kto z ich ľudí dostane preukaz.

Neskôr, po skončení štvorročnej platnosti, už bude musieť každý maklér zložiť písomný test, aby si platnosť preukazu obnovil.

Nateraz NARKS cez formulár potrebný na vydanie dokladu mapuje dosiahnuté vzdelanie makléra, absolvované kurzy a školenia, odbornú znalosť aj znalosť cudzích jazykov. Aby preukaz nebolo možné falšovať, na webovskej stránke asociácie si klient makléra môže jednoduchým vyhľadávacím systémom overiť, či na konkrétne meno makléra preukaz skutočne vydali, pre koho pracuje a ako vyzerá.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
          2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
          3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
          4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
          9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
          10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
          1. Virtuálne sídlo v Bratislave
          2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
          3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
          4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
          5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
          6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
          7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
          8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 061
          2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 981
          3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 484
          4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 733
          5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 822
          6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 599
          7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 242
          8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 136
          9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 6 104
          10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 956

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Komentár Bena Cunninghama

          Nasledujme Kanadu. Legalizácia marihuany je zmena k lepšiemu

          Bremeno dokazovania musí teraz prejsť na tých, čo sú proti legalizácii.

          ŠPORT

          Vlhová má zákaz chodiť domov. Pre jej úspech sa obetujú všetci

          Vlhová má nového servismana, ktorý jej robí raňajky.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov