Tunel pod Hradom si pýta rekonštrukciu

Situácia v električkovom tuneli pod Bratislavským hradom sa neustále zhoršuje. Vedenie Dopravného podniku Bratislava (DPB) je presvedčené, že s komplexnou rekonštrukciou by sa malo začať čo najskôr, najlepšie na budúci rok. Všetko však závisí od toho, ...

Situácia v električkovom tuneli pod Bratislavským hradom sa neustále zhoršuje. Vedenie Dopravného podniku Bratislava (DPB) je presvedčené, že s komplexnou rekonštrukciou by sa malo začať čo najskôr, najlepšie na budúci rok. Všetko však závisí od toho, či to bude mesto považovať za jednu z priorít na rok 2008 a vyčlení na opravu potrebné financie z rozpočtu. "Boli by sme radi, keby sa začal tunel rekonštruovať už budúci rok. Nechceli by sme dôjsť do situácie, keď nám zodpovední za bezpečnosť premávky povedia, že už sa pod ňu nepodpíšu a my budeme stáť pred tým, že rekonštrukcia nie je pripravená a bude treba zavrieť tunel z bezpečnostných dôvodov," povedal predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník.

Ako ďalej uviedol, teraz sa robí výberové konanie. Navrhnuté by malo byť stavebné riešenie, pracuje sa ešte na bezpečnostnom riešení. Do projektu by sa mali zapracovať všetky únikové cesty, momentálne sa ešte nevie, či budú stačiť úniky v rámci tunela alebo budú potrebné cesty aj smerom na kopec. Podľa generálneho riaditeľa DPB Róberta Kadnára sa v súvislosti s projektom posudzuje aj statická bezpečnosť. "Urobili sa prieskumné vrty, aby sme si boli istí, že pokiaľ postavíme novú trať a potrubie zakopeme do zeme, že nad tým všetkým nezačnú vypadávať skaly a nebude ohrozená bezpečnosť. Doterajšie prieskumy hovoria, že statika tunela je v relatívne dobrom stave," konštatoval Kadnár.

Dopravný podnik počíta s komplexnou opravou tunela. Vedenie v minulosti zvažovalo aspoň úpravu kritických úsekov, špecialisti v podniku však prišli k záveru, že podlažie je tak nestabilné, že zásah v jednej časti by pohol aj časťami ďalšími. Preto by sa tunel mal zrekonštruovať naraz. V rámci prác sa okrem opravy električkových koľají, obnovy elektrických zariadení či vhodnejšieho riešenia inžinierskych sietí počíta aj s vybudovaním moderného kamerového systému na monitorovanie a reguláciou pohybu v tuneli, s osadením ďalších bezpečnostných prvkov či opravou osvetlenia. Pri rekonštrukčných prácach sa uvažuje o približne štvormesačnej výluke.

Posledná veľká rekonštrukcia sa v tuneli robila v 80. rokoch minulého storočia. (SITA)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
          2. Keď Slováci krotia morský vietor
          3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
          4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
          5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
          6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
          7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
          8. Vizuálny smog je problém
          9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
          10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
          1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
          2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
          3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
          4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
          5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
          6. Keď Slováci krotia morský vietor
          7. Ochrana pred tropickou horúčavou
          8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
          9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
          10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
          1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 213
          2. Vizuálny smog je problém 10 822
          3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 5 996
          4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 400
          5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 106
          6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 932
          7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 333
          8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 271
          9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 924
          10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 829

          Hlavné správy zo Sme.sk

          AUTO

          Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

          Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

          DOMOV

          Spor o Ústavný súd sa opakuje. Zmeny možno ani nebudú

          Kiska zatiaľ vymenil štyroch sudcov z trinástich.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov