SME
Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Tunel pod Hradom si pýta rekonštrukciu

Situácia v električkovom tuneli pod Bratislavským hradom sa neustále zhoršuje. Vedenie Dopravného podniku Bratislava (DPB) je presvedčené, že s komplexnou rekonštrukciou by sa malo začať čo najskôr, najlepšie na budúci rok. Všetko však závisí od toho, ...

Situácia v električkovom tuneli pod Bratislavským hradom sa neustále zhoršuje. Vedenie Dopravného podniku Bratislava (DPB) je presvedčené, že s komplexnou rekonštrukciou by sa malo začať čo najskôr, najlepšie na budúci rok. Všetko však závisí od toho, či to bude mesto považovať za jednu z priorít na rok 2008 a vyčlení na opravu potrebné financie z rozpočtu. "Boli by sme radi, keby sa začal tunel rekonštruovať už budúci rok. Nechceli by sme dôjsť do situácie, keď nám zodpovední za bezpečnosť premávky povedia, že už sa pod ňu nepodpíšu a my budeme stáť pred tým, že rekonštrukcia nie je pripravená a bude treba zavrieť tunel z bezpečnostných dôvodov," povedal predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník.

Ako ďalej uviedol, teraz sa robí výberové konanie. Navrhnuté by malo byť stavebné riešenie, pracuje sa ešte na bezpečnostnom riešení. Do projektu by sa mali zapracovať všetky únikové cesty, momentálne sa ešte nevie, či budú stačiť úniky v rámci tunela alebo budú potrebné cesty aj smerom na kopec. Podľa generálneho riaditeľa DPB Róberta Kadnára sa v súvislosti s projektom posudzuje aj statická bezpečnosť. "Urobili sa prieskumné vrty, aby sme si boli istí, že pokiaľ postavíme novú trať a potrubie zakopeme do zeme, že nad tým všetkým nezačnú vypadávať skaly a nebude ohrozená bezpečnosť. Doterajšie prieskumy hovoria, že statika tunela je v relatívne dobrom stave," konštatoval Kadnár.

Dopravný podnik počíta s komplexnou opravou tunela. Vedenie v minulosti zvažovalo aspoň úpravu kritických úsekov, špecialisti v podniku však prišli k záveru, že podlažie je tak nestabilné, že zásah v jednej časti by pohol aj časťami ďalšími. Preto by sa tunel mal zrekonštruovať naraz. V rámci prác sa okrem opravy električkových koľají, obnovy elektrických zariadení či vhodnejšieho riešenia inžinierskych sietí počíta aj s vybudovaním moderného kamerového systému na monitorovanie a reguláciou pohybu v tuneli, s osadením ďalších bezpečnostných prvkov či opravou osvetlenia. Pri rekonštrukčných prácach sa uvažuje o približne štvormesačnej výluke.

Posledná veľká rekonštrukcia sa v tuneli robila v 80. rokoch minulého storočia. (SITA)

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
          2. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
          3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
          4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
          5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
          6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
          7. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
          8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
          9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
          10. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
          1. Slováci sú chlebovým národom
          2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
          3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
          4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
          5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
          6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
          7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
          8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
          9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
          10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
          1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 630
          2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 110
          3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 12 030
          4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 717
          5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 778
          6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 576
          7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 538
          8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 317
          9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 823
          10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 306

          Hlavné správy zo Sme.sk

          CYNICKÁ OBLUDA

          Marketingový génius Haščák

          Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.

          Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

          Slovensko už počúva Gorilu

          Jaroslav Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho čo i len jeden volič poveril touto úlohou.

          Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
          V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.