Tunel pod Hradom si pýta rekonštrukciu

Situácia v električkovom tuneli pod Bratislavským hradom sa neustále zhoršuje. Vedenie Dopravného podniku Bratislava (DPB) je presvedčené, že s komplexnou rekonštrukciou by sa malo začať čo najskôr, najlepšie na budúci rok. Všetko však závisí od toho, ...

Situácia v električkovom tuneli pod Bratislavským hradom sa neustále zhoršuje. Vedenie Dopravného podniku Bratislava (DPB) je presvedčené, že s komplexnou rekonštrukciou by sa malo začať čo najskôr, najlepšie na budúci rok. Všetko však závisí od toho, či to bude mesto považovať za jednu z priorít na rok 2008 a vyčlení na opravu potrebné financie z rozpočtu. "Boli by sme radi, keby sa začal tunel rekonštruovať už budúci rok. Nechceli by sme dôjsť do situácie, keď nám zodpovední za bezpečnosť premávky povedia, že už sa pod ňu nepodpíšu a my budeme stáť pred tým, že rekonštrukcia nie je pripravená a bude treba zavrieť tunel z bezpečnostných dôvodov," povedal predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník.

Ako ďalej uviedol, teraz sa robí výberové konanie. Navrhnuté by malo byť stavebné riešenie, pracuje sa ešte na bezpečnostnom riešení. Do projektu by sa mali zapracovať všetky únikové cesty, momentálne sa ešte nevie, či budú stačiť úniky v rámci tunela alebo budú potrebné cesty aj smerom na kopec. Podľa generálneho riaditeľa DPB Róberta Kadnára sa v súvislosti s projektom posudzuje aj statická bezpečnosť. "Urobili sa prieskumné vrty, aby sme si boli istí, že pokiaľ postavíme novú trať a potrubie zakopeme do zeme, že nad tým všetkým nezačnú vypadávať skaly a nebude ohrozená bezpečnosť. Doterajšie prieskumy hovoria, že statika tunela je v relatívne dobrom stave," konštatoval Kadnár.

Dopravný podnik počíta s komplexnou opravou tunela. Vedenie v minulosti zvažovalo aspoň úpravu kritických úsekov, špecialisti v podniku však prišli k záveru, že podlažie je tak nestabilné, že zásah v jednej časti by pohol aj časťami ďalšími. Preto by sa tunel mal zrekonštruovať naraz. V rámci prác sa okrem opravy električkových koľají, obnovy elektrických zariadení či vhodnejšieho riešenia inžinierskych sietí počíta aj s vybudovaním moderného kamerového systému na monitorovanie a reguláciou pohybu v tuneli, s osadením ďalších bezpečnostných prvkov či opravou osvetlenia. Pri rekonštrukčných prácach sa uvažuje o približne štvormesačnej výluke.

Posledná veľká rekonštrukcia sa v tuneli robila v 80. rokoch minulého storočia. (SITA)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
          2. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
          3. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
          4. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
          5. Všetko, čo rodiny milujú
          6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
          7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
          8. Keď Slováci krotia morský vietor
          9. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
          10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
          1. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
          2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
          3. Všetko, čo rodiny milujú
          4. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
          5. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
          6. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
          7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
          8. Keď Slováci krotia morský vietor
          9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
          10. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
          1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 444
          2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 22 488
          3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 11 876
          4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 4 452
          5. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 755
          6. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 3 379
          7. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 3 372
          8. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 096
          9. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 007
          10. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 2 172

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Sulík: Ak by Kiska založil stranu, stane sa len ďalším rozbíjačom pravice

          Ficova hviezda padá a teraz by sa ešte vedel zachrániť na jedno volebné obdobie, hovorí pre SME predseda SaS RICHARD SULÍK o tom, komu by vyhovovali predčasné voľby.

          DOBRÉ RÁNO

          Dobré ráno: Fašisti oklamali konzervatívcov, o potraty im nejde

          Rozpútala sa ďalšia časť kulturkampfu.

          EKONOMIKA

          Rakúska pošta potrebuje ľudí, hľadá ich aj na Slovensku

          Priemerný plat zamestnanca Slovenskej pošty je 727 eur.

          EKONOMIKA

          Pondelok bola veľká katastrofa. Problémy s STK pokračujú

          Ministerstvo dopravy zmenilo pravidlá pre stanice technickej kontroly.

          Neprehliadnite tiež

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.