mnohí si uvedomili, že nových obyvateľov treba lákať na úpravu okolia, dostatočný počet parkovacích miest a dotvorenie občianskej vybavenosti.
Pohľady na to, čo v skutočnosti predáva niektoré projekty viac ako ostatné, sú rôzne. Na konferencii Ako prežiť boom realít počas nedávneho veľtrhu Coneco porozprávala majiteľka známej bratislavskej realitnej kancelárie príhodu. Stali sa predajcami luxusného projektu na Dunajskej ulici. Ceny neboli nízke a byty sa predávali veľmi ťažko. Potom prišiel deň, kedy svoju ponuku vyčíslila Eurovea. "Naši klienti sa nám znova začali ozývať. Stotisíc korún za meter štvorcový sa im zrazu videlo celkom fajn," povedala.
Stokrát povedané, že nehnuteľnosti predáva lokalita, lokalita a opäť lokalita je samozrejme stále pravda. Až potom na rad prichádzajú ďalšie faktory, ako je cena a technický stav.
Realitné kancelárie upozorňujú developerov na to, že prišiel čas zveriť predaj do rúk špecialistom. Pravda však je aj to, že klienti si začínajú vyberať. Už nie sú odkázaní kupovať byt len podľa obrázkov - predávajúci otvárajú centrá so vzorovými bytmi v skutočnej veľkosti. Holobyty už nie sú také populárne, ako kedysi. Jeden developer pridá kuchynskú linku, iný atraktívne welness.
No pravda je aj to, že si ich nechajú aj zaplatiť a nie vždy to pomôže.
Prvé centrum s ukážkovým bytom mal v Bratislave projekt Koloseo. Napriek tomu, že ho ukončili vlani, dvadsaťdva bytov ešte stále nie je predaných. Na druhej strane na bytový komplex s viac ako sedemsto bytmi, to nie je žiadna tragédia. A na to, že novostavby nebudú do ich ukončenia vypredané tak ako kedysi, si už budú musieť developeri v najbližších rokoch tvrdej konkurencie zvykať. <