Na Kolibe uzávera nebude

Keď začali stavať Polus City Center, starosta Nového Mesta Richard Frimmel sníval o tom, že z Vajnorskej bude príjazdový bulvár. Dnes je spokojný - vízia sa napĺňa. Burinu nahrádza administratíva, predajne áut. Keď sa dostavia Lakeside Park, pribudne ...

Keď začali stavať Polus City Center, starosta Nového Mesta Richard Frimmel sníval o tom, že z Vajnorskej bude príjazdový bulvár. Dnes je spokojný - vízia sa napĺňa. Burinu nahrádza administratíva, predajne áut. Keď sa dostavia Lakeside Park, pribudne ďalšia veža k Polus City Center a nové obchodno-finančné centrum aj s bytmi na rohu Odborárskej a Vajnorskej, bulvár na území mestskej časti bude hotový. No prichádzajú iné problémy.

Do októbra sa malo rozhodnúť, či bude mestská časť iniciovať konanie o stavebnej uzávere na Kolibe alebo či sa zvolí pre usmernenie výstavby v lokalite iné riešenie. Bude sa ďalej stavať?

S problémom sa zaoberalo ostatné zastupiteľstvo. Výsledkom bolo, že sa majú stretnúť komisie výstavby a životného prostredia a rozhodnúť o ďalšom postupe.

Stavebná uzávera z dôvodu dobudovania infraštruktúry, teda kanalizácie, ciest, vody možno plynu, by nič neriešila. Nepohlo by sa to dopredu, pretože mestská časť nemá dostatok finančných prostriedkov na to, aby ju mohla budovať. Spoliehame sa na to, že investori, ktorí do tohto územia prídu pri každej ďalšej stavbe, budú mať podmienku vybudovať príslušnú infraštruktúru - cestnú sieť, kanalizáciu a všetko, čo k infaštruktúre patrí. Komisie sa už stretli a podporili tento návrh. Súhlas s podmienkou vybudovania infraštruktúry na náklady developerov bude podmienkou územného konania.

Ako to chcete právne podchytiť?

Už so stavbami, ktoré sú v príprave, máme také skúsenosti, že investori si uvedomujú, že nie je možné bez toho pri zahusťovaní územia pokračovať. Týka sa to Podhorského pásu väčšinou v časti bývalých vinohradov, ktoré sú od Podkolibskej ulice až po Peknú cestu. Územný plán hlavného mesta aj územné plány zón, ktorých je v tom území päť alebo šesť, hovoria jasne o tom, akú štruktúru stavieb tam možno stavať. Ide o rodinné a bytové domy obmedzené počtom podlaží na štyri a ustúpené podlažie alebo podkrovie. Samozrejme, za týchto podmienok je potrebné vybudovať aj zariadenia pre statickú a kinetickú dopravu. A investori sa tomu nebránia.

Necítite teda potrebu to nejako upraviť?

Nie. Počítame tak napríklad s prepojením Sliačskej ulice s Tupého ulicou. Tupého by pokračovala ďalej a vychádzalo by sa po Sliačskej na Račiansku ulicu. Vznikol by okruh. Nad železnicou sú teraz stiesnené priestory. Developer, ktorý tam stavia, už začal na prepojení robiť.

Konania o stavebnej uzávere by sa zúčastnili aj investori. Malo by vôbec šancu na úspech?

Bolo by to veľmi zložité. A možno by vyčísľovali svoje straty, pretože keď sme im v predchádzajúcom období dali záväzné stanovisko - územné rozhodnutie - a oni by už mali nejaké náklady, určite by nestáli so založenými rukami a mohli by sme sa možno dostať do mnohých súdnych sporov. Stavať na Kolibe sa bude ďalej, no oveľa prísnejšie ako si to bude situácia vo vzťahu k infraštruktúre vyžadovať. Pomohlo by nám napríklad, ak by magistrát už konečne ukončil vec, ktorá sa ťahá možno aj pätnásť rokov, a to je prepojenie Koliby a Kramárov. Na Kolibu by bolo možné prichádzať z viacerých strán, čo je veľmi dôležité. Zatiaľ to postupuje veľmi pomaly.

Chýba už len pár sto metrov...

Áno, zaťali sa niektorí vlastníci a odmietajú súhlasiť, aby cez ich pozemky išla cesta. Musí sa pristupovať k vyvlastňovaniu a to je vždy pomalé a zložité. No to vedeli už predtým. Je to podobný prípad ako spojenie Račianskej s Vajnorskou predĺžením Tomášikovej ulice. Aj to by doprave veľmi pomohlo.

Doprava, tam kde sa stavia, nerobí ťažkosti len na Kolibe. Čo možno očakávať, keď otvoria Tri veže?

Túto vec veľmi preceňujeme. V Troch vežiach bude okolo šesťsto bytov. Všetky budú mať zabezpečené parkovacie miesta v parkovacom dome. Ak by na každý byt v priemere pripadlo jeden a pol auta, hovoríme o deväťsto autách, ktoré nie naraz, ale postupne, budú vychádzať na Bajkalskú ulicu alebo ňou počas dňa vchádzať. Dopravu to určite zahustí, ale nevidím to také kritické.

Do Nového Mesta patria aj Kramáre. Tam opravujete Magurskú ulicu...

Robíme úplne novú Magurskú ulicu, práce by mali byť do jesene hotové.

Čo zvyšné časti Kramárov?

Situácia na hlavnej tepne je, dá sa povedať, zatiaľ znesiteľná. Bol som sa tam niekoľkokrát pozrieť ráno, hovoria, že problémy sú aj poobede po piatej. Kramáre už majú územie stabilizované. S ďalšími novými veľkými stavbami sa tam nepočíta. Problém môže vzniknúť, keď sa rozhodne, čo bude ďalej s nemocnicou. Potom bude treba zvážiť riešenia aj statickej dopravy a podobne. Naša mestská časť bojovala a snažila sa presadiť, aby sa nemocnica zrekonštruovala a slúžila ďalej. Na rekonštrukciu boli vypracované štúdie, ktoré hovorili, že na to treba okolo dva a pol až tri miliardy korún. Možno som konzervatívny, no nemali by sme mazať tradície. Kramáre sú pojem a všetci na Slovensku nemocnicu poznajú. To by sme mali podporiť a nie ju zlikvidovať.

Na území vašej mestskej časti je sústredených množstvo športovísk aj s celonárodným významom. Môže mestská časť, hoci nie je majiteľom, iniciovať nejaké investície do súčasných zariadení? Na katastrofálny stav Interu poukázal nový tréner slovenských futbalistov...

Problém začal spolu s tým, že sa rozhodlo, že sa na území Nového Mesta postaví nová hokejová hala pre majstrovstvá v roku 2011 a že sa postaví nový Národný futbalový štadión. To odštartovalo diskusie. Nová hokejová hala by mala byť využitá aj na kultúrne podujatia, aj na iné športy a podobne. Najprv mala byť na cyklistickom štadióne. No tam sa nezmestí a protestovali obyvatelia. Volili sme menšie zlo a z našej iniciatívy vznikol návrh postaviť ju na Kalinčiakovej s tým, že na cyklistickom štadióne by sa postavila nová škola. Veď sme na Slovensku po revolúcii novú školu nepostavili a už by bolo na čase. Predstavy boli, že tam bude škola, športová akadémia aj s gymnáziom, kde by mohli žiaci pokračovať. Nakoniec sa nedohodol vyšší územný celok s magistrátom na financovaní gymnázia a rozhodlo sa o rekonštrukcii starého zimného štadióna. Tento návrh primátora sme podporili.

Dá sa teda niečo robiť s terajšími športoviskami?

To všetko súvisí. Národný futbalový štadión sa má stavať na Slovane. Celý pozemok tam patrí mestu, ktoré pozemky vymenilo za iné v okolí Interu. Čo sa týka Národného futbalového štadiónu, už pred dvoma rokmi avizovali, že sa bude búrať, nebúra sa a ešte túto jeseň Slovan bude hrať na starom. Keď všetko pôjde tak, ako si predstavujú noví vlastníci, začiatkom budúceho roka by sa mohlo začať s búracími prácami a predpokladám, že do dvoch rokov by nový štadión mohol stáť. Ešte nemajú ujasnenú kapacitu. Jedni hovoria o dvadsiatich, iní o tridsiatich tisícoch diváckych miest.

Štadión Interu so svojimi plochami sa predáva vlastníkom Interu. To, v akom stave tie zariadenia sú, vyplýva z určitej neistoty. Istý čas sa dokonca hovorilo, že štadióny budú využité na iné ako športové účely. Trochu ma prekvapilo, že tréner národného družstva po zápase Artmédia - Prešov porozprával, ako keby sa zobudil, ako keby nevedel, ako Inter vyzerá. V súvislosti s Interom však vidím trocha iný problém. Na jeseň sa má začať výstavba tretej veže Polus City Center, čo do určitej miery obmedzí prístup na Inter. Preto som hovoril prezidentovi Slovenského futbalového zväzu aby, ak tu reprezentácia bude hrať, hlavný prístup na štadión bol od Trnavskej ulice.

Pokiaľ ide o to, či môžeme my niečo s kvalitou urobiť, čo sa týka zariadení pre vrcholový šport, kde činnosť zabezpečujú športové zväzy, tam nemáme absolútne žiadne šance. My ako samospráva sa snažíme, aby sme prispeli svojou mierou na mládežnícky šport, na šport pre všetkých. Za posledné dva tri roky sa nám podarilo vybudovať štyri ihriská s umelým povrchom, teraz pribudlo na Kuchajde.

Kuchajda je jednou z mála vnútromestských rekreačných zón. Aké ďalšie zmeny ju čakajú?

Kuchajdu chceme zachovať tak, ako je. Veď je úžasné, že máme takéto prírodné prostredie v strede Bratislavy. Nič tam už nechceme stavať.

Pustíte investorov bližšie ako TriGranit s Lakeside Parkom?

Celkom určite nie. Lakeside Park je za cestou a majú tam pribudnúť ešte tri budovy. Keď sa pozrieme ďalej na Tomášikovu ulicu, ku Koloseu pribudne nová centrála Slovenskej sporiteľne a na mieste, kde bola IKEA, tam by mal vyrásť nový hotel aj so zázemím - obchodným a podobne. Tým táto časť zostane ukončená. Zostáva vystavať druhú stranu Tomášikovej, kde je dnes zanedbané parkovisko, ihriská napríklad pre hluchonemých. Časť pozemkov vlastní štát a časť magistrát. Na toto územie som už videl nakreslených veľa štúdií, chceli tam bytové domy a neviem čo všetko, no v súčasnosti sa to nachádza na mŕtvom bode a neviem, aký ďalší vývoj to bude mať.

Ďalšou rekreačnou zónou je Železná Studienka. Na zmeny v tejto lokalite má byť ešte tento rok hotová nová štúdia. Čo sa zmení?

Máme takú dlžobu. Keď sme dávnejšie s primátorom prišli k lanovke, hovorili sme, že zrekonštruujeme nielen ju, ale aj územie, kde je dnes Snežienka. Dva, dva aj pol roka sme nemohli nájsť nikoho, kto by mal záujem do tohto objektu investovať. Ponúkali sme prenájom za korunu pre toho, kto je ochotný rekonštruovať. Pred rokom sa investor našiel. Ak by sa to podarilo, súčasťou projektu je aj reštaurácia, posedenie vonku, hotelová časť potrebná pre návratnosť financií. Nie je to v rozpore s územným plánom, ktorý pripúšťa občiansku vybavenosť. Verejnosť by si na tomto mieste našla miesto, ktoré by mohlo byť príležitosťou na stretnutie rodín, priateľov a zároveň si zašportovať. Hneď vedľa je lúka, ktorú by sme chceli s Mestskými lesmi udržiavať tak, aby bola vhodná pre loptové hry.


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 325
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 215
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 999
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 144
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 222
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 205
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 118
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 108
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 867

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.