Pri Devínskej sa stavia, pribudnú ďalšie kruhové objazdy

Na ploche o niečo viac ako kilometer štvorcový vyrástlo neďaleko Devínskej Novej Vsi deväť kruhových objazdov. Plánujú sa ďalšie. Developer aj experti na dopravu hovoria, že je to v poriadku.

Vzdialenosť medzi okružnými križovatkami limitujú predpisy. Výnimkou sú malé miestne komunikácie, tam ich možno umiestniť bez obmedzenia vzdialenosti.(Zdroj: MAPY GOOGLE)

Ak si chcete vyskúšať intenzívnu jazdu po okružných križovatkách, vyberte sa v Bratislave smerom na Devínsku Novú Ves.

Po ceste do Devínskej Novej Vsi v Bratislave absolvujete dva kruhové objazdy. Keď pokračujete k obchodnému domu Metro, nájdete tam kruhové objazdy tiež. Ďalšie vybudovali za hobbymarketom Hornbach a viacero ich ešte v blízkosti pribudne.

V lokalite medzi diaľnicou a mestskou časťou sa totiž intenzívne stavia nová štvrť. Developer potrebu toľkých kruhových objazdov obhajuje.

„V rámci projektu Bory sme doteraz postavili tri väčšie okružné križovatky na hlavnej ceste (pozn. II/505) a šesť menších vo vnútri nášho územia,“ píše Lea Krčmáriková z Penta Investments.

„Treba si uvedomiť, že developujeme plochu s rozlohou 155 hektárov, na ktorej postupne vznikajú obchody,“ dodáva.

Plánujú aj bývanie

Okrem už spomenutých predajní má pribudnúť Merkury Market, Decatlon a ďalšie, stavia sa obchodno-zábavné centrum Bory Mall. Potom má nasledovať rezidenčná zóna.

bm-interier_r4887-120x90.jpg„Žiadna z križovatiek nie je zbytočná, dopravná infraštruktúra v rámci interných komunikácii nákupnej zóny Bory bola optimalizovaná pre najplynulejší pohyb vozidiel aj pri najväčšej dopravnej záťaži. Aj keď niektoré križovatky nie sú momentálne vyťažené, v horizonte niekoľkých rokov, po predaji všetkých pozemkov a zaplnení obchodnej zóny budú plniť svoj účel,“ píše Penta Investments.

Hoci sa to teraz obyvateľom Devínskej Novej Vsi môže vidieť ako úsmevná rarita, za pravdu developerovi dáva aj Výskumný ústav dopravný.

Na prvý pohľad sa javí, že navrhnuté riešenie je v súlade s technickými predpismi a vhodne bude usmerňovať a upokojovať dopravu v budúcej zástavbe, píše Pavol Kajánek z výskumného ústavu.

Budú riešiť aj Hodonínsku

Počet kruhových objazdov ešte nie je konečný. Spoločnosť chystá výstavbu okružnej križovatky pri obchodno-zábavnom centre Bory Mall (v časti jej projektu pri dialnici D2), čo je spojené so samotnou výstavbou Bory Mall-u.

„Postavíme aj okružnú križovatku na Hodonínskej. Je to síce mimo nášho projektu, ale chceme zlepšiť dopravnú situáciu v celej lokalite, preto zainvestujeme aj do tejto križovatky“, píše Krčmáriková. V súčasnosti sa tu vytvárajú zápchy.

Nevylučuje ani vznik ďalších malých okružných križovatiek vo vnútri územia, čo bude súvisieť s riešením dopravy a parkovania pri jednotlivých obchodoch.

VIZUALIZÁCIA NÁKUPNEJ ZÓNY - PENTA INVESTMENS

Vedeli ste?

Pravidlá pre výstavbu okružných križovatiek.

Kde by mali byť

  • Okružné križovatky na komunikácii sa volia oproti klasickým križovatkám najmä z dôvodu zvyšovania bezpečnosti cestnej premávky a potrebného upokojenia dopravy.
  • Ich použitie je vhodné na miestach, kde existuje predpoklad, že do križovatky bude z každej jej smeru vchádzať porovnateľné množstvo vozidiel.
  • Podľa príslušného technického predpisu je okrem iného vhodné použiť okružné križovatky najmä na plochách s ich približne rovnakým využitím, daným typom zástavby či v miestach s nižšou intenzitou dopravy.

Ako ďaleko môžu byť od seba

  • Vzájomná vzdialenosť križovatiek na miestnych komunikáciách sa určuje na základe funkčnej triedy a miestnej komunikácie a jej smerového usporiadania.
  • V konkrétnom prípade pri Devínskej Novej Vsi by riešená komunikácia, na ktorej sú vybudované okružné križovatky mohla spadať do funkčnej triedy C2 alebo C3, čo sú obslužné mestské komunikácie. Najmenšia dovolená vzájomná vzdialenosť križovatiek na miestnych komunikáciách funkčnej triedy C2 je 200 metrov a najmenšia dovolená vzájomná vzdialenosť križovatiek na miestnych komunikáciách funkčnej triedy C3 je bez obmedzenia.
  • Požadované vzdialenosti sa môžu primerane skrátiť za predpokladu umiestnenia zvislého dopravného značenia v predpísaných vzdialenostiach, tak aby sa zabezpečil prejazd vozidiel na úsekoch medzi križovatkami.
  • Takéto riešenie sa musí zdôvodniť kapacitnými výpočtami a výpočtom dĺžky čakajúceho radu vozidiel.

Aké môžu byť veľké

  • vonkajší priemer okruhu je obvykle v rozmedzí D = 25 m - 40 m,
  • výnimočne sa môže priemer navrhnúť ako D = 20 m,
  • šírka vozovky na okruhu sa určuje bez započítania prstenca v rozmedzí min. 5,5 m – max. 7,5 m v závislosti od priemeru.
  • výnimočne môže byť šírka vozovky na okruhu 4,0 m

Zdroj: Výskumný ústav dopravný (ht)


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 338
  2. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 7 094
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 407
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 437
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 851
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 771
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 309
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 096
  9. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 1 672
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 593

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Najskôr rozdal cukríky, potom nariadil zabíjanie. Bosnianskeho mäsiara odsúdili

Niektorí Mladiča považujú za vojnového hrdinu, iní za kriminálnika. Rozsudok ich názor nezmení.

ARCHÍVNY ROZHOVOR

Nedžad Avdič: Chlapec, ktorý prežil vlastnú smrť v Srebrenici

Rozhovor s mužom, ktorý vraždenie v Srebrenici prežil.

KOMENTÁRE

Bezdôsledkový Smer nám zahral komédiu

Smer je len napodobenina s niekoľkými vonkajšími znakmi politickej strany.

SVET

Mladič dostal za zverstvá v Bosne doživotie

Priznali mu zodpovednosť za etnické čistky aj za genocídu v Srebrenici.

Neprehliadnite tiež

V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.