Pri Devínskej sa stavia, pribudnú ďalšie kruhové objazdy

Na ploche o niečo viac ako kilometer štvorcový vyrástlo neďaleko Devínskej Novej Vsi deväť kruhových objazdov. Plánujú sa ďalšie. Developer aj experti na dopravu hovoria, že je to v poriadku.

Vzdialenosť medzi okružnými križovatkami limitujú predpisy. Výnimkou sú malé miestne komunikácie, tam ich možno umiestniť bez obmedzenia vzdialenosti.(Zdroj: MAPY GOOGLE)

Ak si chcete vyskúšať intenzívnu jazdu po okružných križovatkách, vyberte sa v Bratislave smerom na Devínsku Novú Ves.

Po ceste do Devínskej Novej Vsi v Bratislave absolvujete dva kruhové objazdy. Keď pokračujete k obchodnému domu Metro, nájdete tam kruhové objazdy tiež. Ďalšie vybudovali za hobbymarketom Hornbach a viacero ich ešte v blízkosti pribudne.

V lokalite medzi diaľnicou a mestskou časťou sa totiž intenzívne stavia nová štvrť. Developer potrebu toľkých kruhových objazdov obhajuje.

„V rámci projektu Bory sme doteraz postavili tri väčšie okružné križovatky na hlavnej ceste (pozn. II/505) a šesť menších vo vnútri nášho územia,“ píše Lea Krčmáriková z Penta Investments.

„Treba si uvedomiť, že developujeme plochu s rozlohou 155 hektárov, na ktorej postupne vznikajú obchody,“ dodáva.

Plánujú aj bývanie

Okrem už spomenutých predajní má pribudnúť Merkury Market, Decatlon a ďalšie, stavia sa obchodno-zábavné centrum Bory Mall. Potom má nasledovať rezidenčná zóna.

bm-interier_r4887-120x90.jpg„Žiadna z križovatiek nie je zbytočná, dopravná infraštruktúra v rámci interných komunikácii nákupnej zóny Bory bola optimalizovaná pre najplynulejší pohyb vozidiel aj pri najväčšej dopravnej záťaži. Aj keď niektoré križovatky nie sú momentálne vyťažené, v horizonte niekoľkých rokov, po predaji všetkých pozemkov a zaplnení obchodnej zóny budú plniť svoj účel,“ píše Penta Investments.

Hoci sa to teraz obyvateľom Devínskej Novej Vsi môže vidieť ako úsmevná rarita, za pravdu developerovi dáva aj Výskumný ústav dopravný.

Na prvý pohľad sa javí, že navrhnuté riešenie je v súlade s technickými predpismi a vhodne bude usmerňovať a upokojovať dopravu v budúcej zástavbe, píše Pavol Kajánek z výskumného ústavu.

Budú riešiť aj Hodonínsku

Počet kruhových objazdov ešte nie je konečný. Spoločnosť chystá výstavbu okružnej križovatky pri obchodno-zábavnom centre Bory Mall (v časti jej projektu pri dialnici D2), čo je spojené so samotnou výstavbou Bory Mall-u.

„Postavíme aj okružnú križovatku na Hodonínskej. Je to síce mimo nášho projektu, ale chceme zlepšiť dopravnú situáciu v celej lokalite, preto zainvestujeme aj do tejto križovatky“, píše Krčmáriková. V súčasnosti sa tu vytvárajú zápchy.

Nevylučuje ani vznik ďalších malých okružných križovatiek vo vnútri územia, čo bude súvisieť s riešením dopravy a parkovania pri jednotlivých obchodoch.

VIZUALIZÁCIA NÁKUPNEJ ZÓNY - PENTA INVESTMENS

Vedeli ste?

Pravidlá pre výstavbu okružných križovatiek.

Kde by mali byť

  • Okružné križovatky na komunikácii sa volia oproti klasickým križovatkám najmä z dôvodu zvyšovania bezpečnosti cestnej premávky a potrebného upokojenia dopravy.
  • Ich použitie je vhodné na miestach, kde existuje predpoklad, že do križovatky bude z každej jej smeru vchádzať porovnateľné množstvo vozidiel.
  • Podľa príslušného technického predpisu je okrem iného vhodné použiť okružné križovatky najmä na plochách s ich približne rovnakým využitím, daným typom zástavby či v miestach s nižšou intenzitou dopravy.

Ako ďaleko môžu byť od seba

  • Vzájomná vzdialenosť križovatiek na miestnych komunikáciách sa určuje na základe funkčnej triedy a miestnej komunikácie a jej smerového usporiadania.
  • V konkrétnom prípade pri Devínskej Novej Vsi by riešená komunikácia, na ktorej sú vybudované okružné križovatky mohla spadať do funkčnej triedy C2 alebo C3, čo sú obslužné mestské komunikácie. Najmenšia dovolená vzájomná vzdialenosť križovatiek na miestnych komunikáciách funkčnej triedy C2 je 200 metrov a najmenšia dovolená vzájomná vzdialenosť križovatiek na miestnych komunikáciách funkčnej triedy C3 je bez obmedzenia.
  • Požadované vzdialenosti sa môžu primerane skrátiť za predpokladu umiestnenia zvislého dopravného značenia v predpísaných vzdialenostiach, tak aby sa zabezpečil prejazd vozidiel na úsekoch medzi križovatkami.
  • Takéto riešenie sa musí zdôvodniť kapacitnými výpočtami a výpočtom dĺžky čakajúceho radu vozidiel.

Aké môžu byť veľké

  • vonkajší priemer okruhu je obvykle v rozmedzí D = 25 m - 40 m,
  • výnimočne sa môže priemer navrhnúť ako D = 20 m,
  • šírka vozovky na okruhu sa určuje bez započítania prstenca v rozmedzí min. 5,5 m – max. 7,5 m v závislosti od priemeru.
  • výnimočne môže byť šírka vozovky na okruhu 4,0 m

Zdroj: Výskumný ústav dopravný (ht)


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  4. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  5. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  6. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  7. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  8. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  9. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  10. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 458
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 603
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 538
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 449
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 279
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 862
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 321
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 697
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 952
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 570

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Chystáte sa zatepľovať? Zásady, ktoré by ste mali dodržať

Na Slovensku sa zatepľuje pomerne rýchlo, ale nekvalitne. Taký je názor odborníkov.

Štát zverejní, komu dá peniaze na zateplenie

Žiadateľom odpustili časť byrokracie. Po novom môžu získať dotáciu na zateplenie aj na väčší dom.

Po novom dostanete od štátu na zateplenie viac

Štát môže príspevkom pokryť až 40 percent nákladov na zateplenie, maximálne 8500 eur.

V centre mesta srnky a veľkú zeleň nečakajte (rozhovor)

Kúpa bytu je o kompromisoch, ľudia pritom stále majú protichodné požiadavky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop