Pri Devínskej sa stavia, pribudnú ďalšie kruhové objazdy

Na ploche o niečo viac ako kilometer štvorcový vyrástlo neďaleko Devínskej Novej Vsi deväť kruhových objazdov. Plánujú sa ďalšie. Developer aj experti na dopravu hovoria, že je to v poriadku.

Vzdialenosť medzi okružnými križovatkami limitujú predpisy. Výnimkou sú malé miestne komunikácie, tam ich možno umiestniť bez obmedzenia vzdialenosti.(Zdroj: MAPY GOOGLE)

Ak si chcete vyskúšať intenzívnu jazdu po okružných križovatkách, vyberte sa v Bratislave smerom na Devínsku Novú Ves.

Po ceste do Devínskej Novej Vsi v Bratislave absolvujete dva kruhové objazdy. Keď pokračujete k obchodnému domu Metro, nájdete tam kruhové objazdy tiež. Ďalšie vybudovali za hobbymarketom Hornbach a viacero ich ešte v blízkosti pribudne.

V lokalite medzi diaľnicou a mestskou časťou sa totiž intenzívne stavia nová štvrť. Developer potrebu toľkých kruhových objazdov obhajuje.

„V rámci projektu Bory sme doteraz postavili tri väčšie okružné križovatky na hlavnej ceste (pozn. II/505) a šesť menších vo vnútri nášho územia,“ píše Lea Krčmáriková z Penta Investments.

„Treba si uvedomiť, že developujeme plochu s rozlohou 155 hektárov, na ktorej postupne vznikajú obchody,“ dodáva.

Plánujú aj bývanie

Okrem už spomenutých predajní má pribudnúť Merkury Market, Decatlon a ďalšie, stavia sa obchodno-zábavné centrum Bory Mall. Potom má nasledovať rezidenčná zóna.

bm-interier_r4887-120x90.jpg„Žiadna z križovatiek nie je zbytočná, dopravná infraštruktúra v rámci interných komunikácii nákupnej zóny Bory bola optimalizovaná pre najplynulejší pohyb vozidiel aj pri najväčšej dopravnej záťaži. Aj keď niektoré križovatky nie sú momentálne vyťažené, v horizonte niekoľkých rokov, po predaji všetkých pozemkov a zaplnení obchodnej zóny budú plniť svoj účel,“ píše Penta Investments.

Hoci sa to teraz obyvateľom Devínskej Novej Vsi môže vidieť ako úsmevná rarita, za pravdu developerovi dáva aj Výskumný ústav dopravný.

Na prvý pohľad sa javí, že navrhnuté riešenie je v súlade s technickými predpismi a vhodne bude usmerňovať a upokojovať dopravu v budúcej zástavbe, píše Pavol Kajánek z výskumného ústavu.

Budú riešiť aj Hodonínsku

Počet kruhových objazdov ešte nie je konečný. Spoločnosť chystá výstavbu okružnej križovatky pri obchodno-zábavnom centre Bory Mall (v časti jej projektu pri dialnici D2), čo je spojené so samotnou výstavbou Bory Mall-u.

„Postavíme aj okružnú križovatku na Hodonínskej. Je to síce mimo nášho projektu, ale chceme zlepšiť dopravnú situáciu v celej lokalite, preto zainvestujeme aj do tejto križovatky“, píše Krčmáriková. V súčasnosti sa tu vytvárajú zápchy.

Nevylučuje ani vznik ďalších malých okružných križovatiek vo vnútri územia, čo bude súvisieť s riešením dopravy a parkovania pri jednotlivých obchodoch.

VIZUALIZÁCIA NÁKUPNEJ ZÓNY - PENTA INVESTMENS

Vedeli ste?

Pravidlá pre výstavbu okružných križovatiek.

Kde by mali byť

  • Okružné križovatky na komunikácii sa volia oproti klasickým križovatkám najmä z dôvodu zvyšovania bezpečnosti cestnej premávky a potrebného upokojenia dopravy.
  • Ich použitie je vhodné na miestach, kde existuje predpoklad, že do križovatky bude z každej jej smeru vchádzať porovnateľné množstvo vozidiel.
  • Podľa príslušného technického predpisu je okrem iného vhodné použiť okružné križovatky najmä na plochách s ich približne rovnakým využitím, daným typom zástavby či v miestach s nižšou intenzitou dopravy.

Ako ďaleko môžu byť od seba

  • Vzájomná vzdialenosť križovatiek na miestnych komunikáciách sa určuje na základe funkčnej triedy a miestnej komunikácie a jej smerového usporiadania.
  • V konkrétnom prípade pri Devínskej Novej Vsi by riešená komunikácia, na ktorej sú vybudované okružné križovatky mohla spadať do funkčnej triedy C2 alebo C3, čo sú obslužné mestské komunikácie. Najmenšia dovolená vzájomná vzdialenosť križovatiek na miestnych komunikáciách funkčnej triedy C2 je 200 metrov a najmenšia dovolená vzájomná vzdialenosť križovatiek na miestnych komunikáciách funkčnej triedy C3 je bez obmedzenia.
  • Požadované vzdialenosti sa môžu primerane skrátiť za predpokladu umiestnenia zvislého dopravného značenia v predpísaných vzdialenostiach, tak aby sa zabezpečil prejazd vozidiel na úsekoch medzi križovatkami.
  • Takéto riešenie sa musí zdôvodniť kapacitnými výpočtami a výpočtom dĺžky čakajúceho radu vozidiel.

Aké môžu byť veľké

  • vonkajší priemer okruhu je obvykle v rozmedzí D = 25 m - 40 m,
  • výnimočne sa môže priemer navrhnúť ako D = 20 m,
  • šírka vozovky na okruhu sa určuje bez započítania prstenca v rozmedzí min. 5,5 m – max. 7,5 m v závislosti od priemeru.
  • výnimočne môže byť šírka vozovky na okruhu 4,0 m

Zdroj: Výskumný ústav dopravný (ht)


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 336
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 293
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 172
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 007
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 902
  6. Kam do tepla v januári? 1 734
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 103
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 062
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.