SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Predaj kórejskej dediny za polovicu je pre mesto neprijateľný

Žilina musí do konca roka čo najvýhodnejšie predať kórejskú dedinu v Krasňanoch, aby mohla vrátiť štátu 17 a pol milióna eur, za ktoré dedinu v roku 2006 postavila pre manažérov automobilky. Tým hrozí, že sa budú sťahovať

ŽILINA. Žilina musí do konca roka čo najvýhodnejšie predať kórejskú dedinu v Krasňanoch, aby mohla vrátiť štátu 17 a pol milióna eur, za ktoré dedinu v roku 2006 postavila pre manažérov automobilky Kia.

Podľa žilinského primátora Igora Chomu automobilka, ktorá má dedinu momentálne v prenájme, by chcela sedem bytoviek a deväť rodinných domov kúpiť, ale len za polovičnú cenu, čo je podľa Chomu pre Žilinu neprijateľné.

„Kia potvrdila záujem, ale chce to kúpiť za polovičnú cenu. Toto je pre nás zatiaľ neprijateľné a budeme musieť rokovať, snažiť sa dohodnúť s Kiou, aby tá cena bola čo najvyššia a aby ten rozdiel, čo musí doplatiť mesto štátu, bol čo najnižší,“ povedal Choma.

SkryťVypnúť reklamu

„Môžem potvrdiť záujem spoločnosti Kia Motors Slovakia o odkúpenie obytného súboru v Krasňanoch, všetko bude samozrejme záležať od podmienok predaja ako aj kúpnej ceny,“ reagoval hovorca automobilky Jozef Bačé.

Žilina dostala od vlády čas na vyriešenie situácie do konca roka 2014, ak sa mesto s automobilkou nedohodne, príde na rad verejné obstarávanie. Najzadlženejšiemu slovenskému mestu tak hrozí ďalší niekoľkomiliónový dlh, očakáva sa totiž, že reálna trhová cena obytného súboru bude dnes o niekoľko miliónov eur nižšia.

„Budeme sa snažiť predať celý obytný súbor, to znamená všetky domy, vily, pozemky a športoviská tak, aby sme sa priblížili k tejto sume. A v prípade, že sa k tejto sume nepriblížime, pretože musíme urobiť verejnú obchodnú súťaž, z ktorej môže zrazu vyjsť, že to nebude 17,5 milióna, ale 14 alebo 12 alebo 10 miliónov, vtedy bude problém, pretože rozdiel medzi povedzme tými 12 a 17 miliónmi musí vrátiť mesto, čo ma nesmierne trápi, pretože logicky vzaté, mesto s tým v podstate nemá nič spoločné, dokonca mesto nemá ani príjem z daní z nehnuteľností automobilky, pretože závod Kia nestojí na území mesta,“ povedal primátor Žiliny Igor Choma.

SkryťVypnúť reklamu

Kórejským manažérom hrozí, že sa budú musieť sťahovať, Žilina sa totiž bude snažiť predať obytný súbor komukoľvek, kto zaplatí viac.

„Samozrejme našou snahou to bude predať jedno komu, len aby sme dostali za ten majetok čo najviac peňazí tak, aby sme tie peniaze kompletne všetky mohli previesť na štát a aby ten rozdiel sumy bol čo najnižší. Aby sme sa v tom najhoršom prípade vedeli s tým ako mesto vysporiadať opäť možno v nejakom časovom období desiatich, pätnástich či dvadsiatich rokov. Takáto splátka mestu reálne hrozí,“ dodal žilinský primátor.

V kórejskej dedine v Krasňanoch by malo bývať približne sto manažérov automobilky Kia. V uzavretom areáli majú okrem siedmich bytoviek a deviatich rodinných domov k dispozícii aj spoločenskú budovu s jedálňou, bazén a športoviská.

SkryťVypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
          2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
          3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
          4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
          5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
          6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
          7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
          8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
          1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
          2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
          3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
          4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
          5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
          6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
          7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
          8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
          1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 165
          2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 149
          3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 610
          4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 577
          5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 794
          6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 561
          7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 543
          8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 341
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Minister financií Igor Matovič.

          Matoviča v parlamente nechcú ani vlastní.


          a 1 ďalší 2 h
          Ilustračné foto.

          Pesimistická prognóza NBS počíta s tým, že nenabehnú vládne opatrenia.


          1 h
          Tunel Čebrať v úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová začali v júli 2018 znova raziť na pokyn ministra Érseka.

          Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


          7 h
          Odvolávanie ministra financií Matoviča.

          Návrh na vyslovenie nedôvery ministrovi podpísalo 32 poslancov.


          a 3 ďalší 4 h

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.


          a 1 ďalší 10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.


          SITA 13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.


          SITA 30. máj

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.


          22. nov

          Blogy SME

          1. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
          2. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
          3. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
          4. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
          5. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
          6. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
          7. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
          8. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
          1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 452
          2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 900
          3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 600
          4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 532
          5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 412
          6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 429
          7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 822
          8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
          1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
          2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
          3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
          4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
          5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
          6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
          7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
          8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
          SkryťZatvoriť reklamu