SME
Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Maloobchodné značky sa bijú o Londýn

Maloobchodný trh Bratislavy je zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený, píše v prieskume JLL.

Do Instanbulu prichádzajú nové a nové značky. Obchody konkurujú bazárom.Do Instanbulu prichádzajú nové a nové značky. Obchody konkurujú bazárom. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Londýn najatraktívnejším európskym mestom pre medzinárodné maloobchodné značky. Nasledujú Paríž, Moskva, Miláno a Madrid. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu medzinárodnej poradenskej spoločnosti JLL.

“Pre medzinárodné maloobchodné reťazce hľadajúce odrazový mostík do Európy je Londýn aj naďalej prvou voľbou. Veľkosť maloobchodného trhu, zrelosť a vysoký stupeň transparentnosti robia z Londýna magnet pre medzinárodných predajcov ochotných si za najlepšie lokality priplatiť. Ďalšie významné globálne a vyspelé európske mestá s podobným sentimentom ako Londýn sú Paríž, Miláno, Rím a väčšie nemecké mestá, ktoré rovnako ťažia z prítomnosti medzinárodných maloobchodných reťazcov hladných po raste a expanzii, hovorí James Brown, vedúci oddelenia maloobchodného prieskumu a poradenstva JLL pre región EMEA.

Londýn si v tomto roku zvýšil náskok pred druhým Parížom ako najatraktívnejšia destinácia pre svetové luxusné značky v Európe. JLL prieskum poukazuje na jasnú priepasť medzi týmito dvomi preslávenými lokalitami a zvyškom Európy.

Je zrejmé, akú veľkú váhu dávajú luxusní predajcovia prítomnosti v ikonických maloobchodných lokalitách. Aj z tohto dôvodu môžu majitelia obchodných priestorov situovaných na najvyhľadávanejšej New Bond Street v Londýne pýtať najvyššie nájomné v Európe, a to na úrovni 12 300 eur/m2 za rok – čo predstavuje nárast o takmer 42 percent oproti úrovni z roku 2012, píše JLL.

Príležitosti pre expanziu a vstup do Európy nie sú limitované len na globálne a vyspelé trhy. Tranzitné trhy ako Moskva (3.miesto) a Istanbul (7.miesto) sa stali za posledné dva roky európskymi úspešnými príbehmi. Žiadne ďalšie dve mestá nedokázali v tomto období prilákať rovnako veľké množstvo nových maloobchodných značiek ako Moskva a Istanbul, uvádza sa v správe.

V Bratislave je viac obchodov ako inde

V hlavnom meste Slovenska existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Maloobchodný trh je v nej zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený.

„Slovenský maloobchodný trh je presýtený a momentálne existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Lokálni a zahraniční maloobchodníci sú pri expanzii veľmi opatrní, pričom platí, že komerčné podmienky a lokalita nehnuteľnosti musia perfektne zapadať do ich existujúceho portfólia,“ hovorí Daniel Kúth, konzultant oddelenia maloobchodných nehnuteľností JLL Slovensko.

Väčšina medzinárodných značiek váha a bratislavské obchodné ulice nepovažuje za tradičné „high streets“ ako ich poznáme z európskych a svetových metropol. Mix značiek situovaných na Obchodnej ulici v Bratislave sa pomaly približuje mixu predajcov v nákupných centrách. Luxusné značky, ktoré zvažujú otvorenie kamenného obchodu v centre hlavného mesta najčastejšie zvažujú Laurinskú ulicu.

Vo všeobecnosti však platí, že maloobchodníci stále viac uprednostňujú otvorenie obchodu v jednom z nákupných centier ako na uliciach v centre mesta. Najčastejšími voľbami sú Aupark, Eurovea alebo Central, ktoré sú situované v bezprostrednej blízkosti centra hlavného mesta Slovenska.

V súčasnosti sa na Slovensku nachádza viac ako 1,5 milióna štvorcových metrov maloobchodnej plochy. Z nicho zhruba 80 percent predstavujú nákupné centrá a zvyšok je rozdelený medzi malé mestské retailové parky. Podľa analytika JLL, maloobchodný trh Bratislavy je zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený.

(ht)

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
          2. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
          3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
          4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
          5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
          6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
          7. Lenivý brunch s Muchom
          8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
          9. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
          10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
          1. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
          2. Jeden deň na Bratislavu nestačí
          3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
          4. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
          5. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
          6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
          7. Keď ekológia spája
          8. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
          9. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
          10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
          1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 275
          2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 138
          3. Od Česka až po Jadran 3 888
          4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 417
          5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 268
          6. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 151
          7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 115
          8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 968
          9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 723
          10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 194
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Minister vnútra SR Roman Mikulec a predseda vlády SR Eduard Heger.

          Rokovať o Mikulcovi a policajnom prezidentovi Kovaříkovi žiada Sme rodina.


          8 h
          Zuzana Rehák Štefečeková na OH Tokio 2020 / 2021.

          Olympiáda pokračuje šiestym dňom.


          Sportnet 4 h

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.


          a 1 ďalší 10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.


          SITA 13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.


          SITA 30. máj