Maloobchodné značky sa bijú o Londýn

Maloobchodný trh Bratislavy je zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený, píše v prieskume JLL.

Do Instanbulu prichádzajú nové a nové značky. Obchody konkurujú bazárom.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Londýn najatraktívnejším európskym mestom pre medzinárodné maloobchodné značky. Nasledujú Paríž, Moskva, Miláno a Madrid. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu medzinárodnej poradenskej spoločnosti JLL.

“Pre medzinárodné maloobchodné reťazce hľadajúce odrazový mostík do Európy je Londýn aj naďalej prvou voľbou. Veľkosť maloobchodného trhu, zrelosť a vysoký stupeň transparentnosti robia z Londýna magnet pre medzinárodných predajcov ochotných si za najlepšie lokality priplatiť. Ďalšie významné globálne a vyspelé európske mestá s podobným sentimentom ako Londýn sú Paríž, Miláno, Rím a väčšie nemecké mestá, ktoré rovnako ťažia z prítomnosti medzinárodných maloobchodných reťazcov hladných po raste a expanzii, hovorí James Brown, vedúci oddelenia maloobchodného prieskumu a poradenstva JLL pre región EMEA.

Londýn si v tomto roku zvýšil náskok pred druhým Parížom ako najatraktívnejšia destinácia pre svetové luxusné značky v Európe. JLL prieskum poukazuje na jasnú priepasť medzi týmito dvomi preslávenými lokalitami a zvyškom Európy.

Je zrejmé, akú veľkú váhu dávajú luxusní predajcovia prítomnosti v ikonických maloobchodných lokalitách. Aj z tohto dôvodu môžu majitelia obchodných priestorov situovaných na najvyhľadávanejšej New Bond Street v Londýne pýtať najvyššie nájomné v Európe, a to na úrovni 12 300 eur/m2 za rok – čo predstavuje nárast o takmer 42 percent oproti úrovni z roku 2012, píše JLL.

Príležitosti pre expanziu a vstup do Európy nie sú limitované len na globálne a vyspelé trhy. Tranzitné trhy ako Moskva (3.miesto) a Istanbul (7.miesto) sa stali za posledné dva roky európskymi úspešnými príbehmi. Žiadne ďalšie dve mestá nedokázali v tomto období prilákať rovnako veľké množstvo nových maloobchodných značiek ako Moskva a Istanbul, uvádza sa v správe.

V Bratislave je viac obchodov ako inde

V hlavnom meste Slovenska existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Maloobchodný trh je v nej zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený.

„Slovenský maloobchodný trh je presýtený a momentálne existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Lokálni a zahraniční maloobchodníci sú pri expanzii veľmi opatrní, pričom platí, že komerčné podmienky a lokalita nehnuteľnosti musia perfektne zapadať do ich existujúceho portfólia,“ hovorí Daniel Kúth, konzultant oddelenia maloobchodných nehnuteľností JLL Slovensko.

Väčšina medzinárodných značiek váha a bratislavské obchodné ulice nepovažuje za tradičné „high streets“ ako ich poznáme z európskych a svetových metropol. Mix značiek situovaných na Obchodnej ulici v Bratislave sa pomaly približuje mixu predajcov v nákupných centrách. Luxusné značky, ktoré zvažujú otvorenie kamenného obchodu v centre hlavného mesta najčastejšie zvažujú Laurinskú ulicu.

Vo všeobecnosti však platí, že maloobchodníci stále viac uprednostňujú otvorenie obchodu v jednom z nákupných centier ako na uliciach v centre mesta. Najčastejšími voľbami sú Aupark, Eurovea alebo Central, ktoré sú situované v bezprostrednej blízkosti centra hlavného mesta Slovenska.

V súčasnosti sa na Slovensku nachádza viac ako 1,5 milióna štvorcových metrov maloobchodnej plochy. Z nicho zhruba 80 percent predstavujú nákupné centrá a zvyšok je rozdelený medzi malé mestské retailové parky. Podľa analytika JLL, maloobchodný trh Bratislavy je zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený.

(ht)


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 353
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 682
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 261
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 182
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 914
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 031
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 715
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 302
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 090
  10. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného 1 765

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila Kotlebu za šeky na 1488 eur

Banskobystrickému županovi hrozí za prejavovanie sympatií k extrémistickým hnutiam šesť mesiacov až tri roky.

Neprehliadnite tiež

V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.

Stavebná produkcia medziročne klesla

Oproti februáru 2016 sa celková stavebná produkcia znížila o 10,7 percenta.

Príspevok na zateplenie domu bude možné opäť získať v druhej polovici roka

Maximálna dotácia má stúpnuť zo 6500 na 8500 eur.