Maloobchodné značky sa bijú o Londýn

Maloobchodný trh Bratislavy je zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený, píše v prieskume JLL.

Do Instanbulu prichádzajú nové a nové značky. Obchody konkurujú bazárom.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Londýn najatraktívnejším európskym mestom pre medzinárodné maloobchodné značky. Nasledujú Paríž, Moskva, Miláno a Madrid. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu medzinárodnej poradenskej spoločnosti JLL.

“Pre medzinárodné maloobchodné reťazce hľadajúce odrazový mostík do Európy je Londýn aj naďalej prvou voľbou. Veľkosť maloobchodného trhu, zrelosť a vysoký stupeň transparentnosti robia z Londýna magnet pre medzinárodných predajcov ochotných si za najlepšie lokality priplatiť. Ďalšie významné globálne a vyspelé európske mestá s podobným sentimentom ako Londýn sú Paríž, Miláno, Rím a väčšie nemecké mestá, ktoré rovnako ťažia z prítomnosti medzinárodných maloobchodných reťazcov hladných po raste a expanzii, hovorí James Brown, vedúci oddelenia maloobchodného prieskumu a poradenstva JLL pre región EMEA.

Londýn si v tomto roku zvýšil náskok pred druhým Parížom ako najatraktívnejšia destinácia pre svetové luxusné značky v Európe. JLL prieskum poukazuje na jasnú priepasť medzi týmito dvomi preslávenými lokalitami a zvyškom Európy.

Je zrejmé, akú veľkú váhu dávajú luxusní predajcovia prítomnosti v ikonických maloobchodných lokalitách. Aj z tohto dôvodu môžu majitelia obchodných priestorov situovaných na najvyhľadávanejšej New Bond Street v Londýne pýtať najvyššie nájomné v Európe, a to na úrovni 12 300 eur/m2 za rok – čo predstavuje nárast o takmer 42 percent oproti úrovni z roku 2012, píše JLL.

Príležitosti pre expanziu a vstup do Európy nie sú limitované len na globálne a vyspelé trhy. Tranzitné trhy ako Moskva (3.miesto) a Istanbul (7.miesto) sa stali za posledné dva roky európskymi úspešnými príbehmi. Žiadne ďalšie dve mestá nedokázali v tomto období prilákať rovnako veľké množstvo nových maloobchodných značiek ako Moskva a Istanbul, uvádza sa v správe.

V Bratislave je viac obchodov ako inde

V hlavnom meste Slovenska existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Maloobchodný trh je v nej zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený.

„Slovenský maloobchodný trh je presýtený a momentálne existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Lokálni a zahraniční maloobchodníci sú pri expanzii veľmi opatrní, pričom platí, že komerčné podmienky a lokalita nehnuteľnosti musia perfektne zapadať do ich existujúceho portfólia,“ hovorí Daniel Kúth, konzultant oddelenia maloobchodných nehnuteľností JLL Slovensko.

Väčšina medzinárodných značiek váha a bratislavské obchodné ulice nepovažuje za tradičné „high streets“ ako ich poznáme z európskych a svetových metropol. Mix značiek situovaných na Obchodnej ulici v Bratislave sa pomaly približuje mixu predajcov v nákupných centrách. Luxusné značky, ktoré zvažujú otvorenie kamenného obchodu v centre hlavného mesta najčastejšie zvažujú Laurinskú ulicu.

Vo všeobecnosti však platí, že maloobchodníci stále viac uprednostňujú otvorenie obchodu v jednom z nákupných centier ako na uliciach v centre mesta. Najčastejšími voľbami sú Aupark, Eurovea alebo Central, ktoré sú situované v bezprostrednej blízkosti centra hlavného mesta Slovenska.

V súčasnosti sa na Slovensku nachádza viac ako 1,5 milióna štvorcových metrov maloobchodnej plochy. Z nicho zhruba 80 percent predstavujú nákupné centrá a zvyšok je rozdelený medzi malé mestské retailové parky. Podľa analytika JLL, maloobchodný trh Bratislavy je zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený.

(ht)


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 265
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 070
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 041
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 420
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 016
  6. Kam do tepla v januári? 1 698
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 475
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 353
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 150
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 921

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.