SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Maloobchodné značky sa bijú o Londýn

Maloobchodný trh Bratislavy je zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený, píše v prieskume JLL.

Do Instanbulu prichádzajú nové a nové značky. Obchody konkurujú bazárom.Do Instanbulu prichádzajú nové a nové značky. Obchody konkurujú bazárom. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Londýn najatraktívnejším európskym mestom pre medzinárodné maloobchodné značky. Nasledujú Paríž, Moskva, Miláno a Madrid. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu medzinárodnej poradenskej spoločnosti JLL.

“Pre medzinárodné maloobchodné reťazce hľadajúce odrazový mostík do Európy je Londýn aj naďalej prvou voľbou. Veľkosť maloobchodného trhu, zrelosť a vysoký stupeň transparentnosti robia z Londýna magnet pre medzinárodných predajcov ochotných si za najlepšie lokality priplatiť. Ďalšie významné globálne a vyspelé európske mestá s podobným sentimentom ako Londýn sú Paríž, Miláno, Rím a väčšie nemecké mestá, ktoré rovnako ťažia z prítomnosti medzinárodných maloobchodných reťazcov hladných po raste a expanzii, hovorí James Brown, vedúci oddelenia maloobchodného prieskumu a poradenstva JLL pre región EMEA.

Londýn si v tomto roku zvýšil náskok pred druhým Parížom ako najatraktívnejšia destinácia pre svetové luxusné značky v Európe. JLL prieskum poukazuje na jasnú priepasť medzi týmito dvomi preslávenými lokalitami a zvyškom Európy.

Je zrejmé, akú veľkú váhu dávajú luxusní predajcovia prítomnosti v ikonických maloobchodných lokalitách. Aj z tohto dôvodu môžu majitelia obchodných priestorov situovaných na najvyhľadávanejšej New Bond Street v Londýne pýtať najvyššie nájomné v Európe, a to na úrovni 12 300 eur/m2 za rok – čo predstavuje nárast o takmer 42 percent oproti úrovni z roku 2012, píše JLL.

Príležitosti pre expanziu a vstup do Európy nie sú limitované len na globálne a vyspelé trhy. Tranzitné trhy ako Moskva (3.miesto) a Istanbul (7.miesto) sa stali za posledné dva roky európskymi úspešnými príbehmi. Žiadne ďalšie dve mestá nedokázali v tomto období prilákať rovnako veľké množstvo nových maloobchodných značiek ako Moskva a Istanbul, uvádza sa v správe.

V Bratislave je viac obchodov ako inde

V hlavnom meste Slovenska existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Maloobchodný trh je v nej zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený.

„Slovenský maloobchodný trh je presýtený a momentálne existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Lokálni a zahraniční maloobchodníci sú pri expanzii veľmi opatrní, pričom platí, že komerčné podmienky a lokalita nehnuteľnosti musia perfektne zapadať do ich existujúceho portfólia,“ hovorí Daniel Kúth, konzultant oddelenia maloobchodných nehnuteľností JLL Slovensko.

Väčšina medzinárodných značiek váha a bratislavské obchodné ulice nepovažuje za tradičné „high streets“ ako ich poznáme z európskych a svetových metropol. Mix značiek situovaných na Obchodnej ulici v Bratislave sa pomaly približuje mixu predajcov v nákupných centrách. Luxusné značky, ktoré zvažujú otvorenie kamenného obchodu v centre hlavného mesta najčastejšie zvažujú Laurinskú ulicu.

Vo všeobecnosti však platí, že maloobchodníci stále viac uprednostňujú otvorenie obchodu v jednom z nákupných centier ako na uliciach v centre mesta. Najčastejšími voľbami sú Aupark, Eurovea alebo Central, ktoré sú situované v bezprostrednej blízkosti centra hlavného mesta Slovenska.

V súčasnosti sa na Slovensku nachádza viac ako 1,5 milióna štvorcových metrov maloobchodnej plochy. Z nicho zhruba 80 percent predstavujú nákupné centrá a zvyšok je rozdelený medzi malé mestské retailové parky. Podľa analytika JLL, maloobchodný trh Bratislavy je zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený.

(ht)

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
          6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
          7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
          8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
          9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
          10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
          1. Hygge ako životný štýl
          2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
          3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
          5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
          8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
          10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
          1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 103
          2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 790
          3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 666
          4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 191
          5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 001
          6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 582
          7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 976
          8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 843
          9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 541
          10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 704
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Marcel Slávik

          Minister hospodárstva na neho podal trestné oznámenie.

          58m
          Prezidentka Zuzana Čaputová počas očkovania proti ochoreniu COVID-19 v Univerzitnej nemocnici Bratislava.

          Pozrite si prehľad dnešného dňa.

          35m
          Ilustračná fotografia.

          Testovanie sa koná od 18. do 26. januára.

          2 h
          KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

          Valec OĽaNO ide ďalej

          Peter Tkačenko

          Niekto zabudol, že terajšia vláda je zajtrajšia opozícia.

          3 h

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.

          13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          30. máj