SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Maloobchodné značky sa bijú o Londýn

Maloobchodný trh Bratislavy je zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený, píše v prieskume JLL.

Do Instanbulu prichádzajú nové a nové značky. Obchody konkurujú bazárom.Do Instanbulu prichádzajú nové a nové značky. Obchody konkurujú bazárom. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Londýn najatraktívnejším európskym mestom pre medzinárodné maloobchodné značky. Nasledujú Paríž, Moskva, Miláno a Madrid. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu medzinárodnej poradenskej spoločnosti JLL.

“Pre medzinárodné maloobchodné reťazce hľadajúce odrazový mostík do Európy je Londýn aj naďalej prvou voľbou. Veľkosť maloobchodného trhu, zrelosť a vysoký stupeň transparentnosti robia z Londýna magnet pre medzinárodných predajcov ochotných si za najlepšie lokality priplatiť. Ďalšie významné globálne a vyspelé európske mestá s podobným sentimentom ako Londýn sú Paríž, Miláno, Rím a väčšie nemecké mestá, ktoré rovnako ťažia z prítomnosti medzinárodných maloobchodných reťazcov hladných po raste a expanzii, hovorí James Brown, vedúci oddelenia maloobchodného prieskumu a poradenstva JLL pre región EMEA.

Londýn si v tomto roku zvýšil náskok pred druhým Parížom ako najatraktívnejšia destinácia pre svetové luxusné značky v Európe. JLL prieskum poukazuje na jasnú priepasť medzi týmito dvomi preslávenými lokalitami a zvyškom Európy.

Je zrejmé, akú veľkú váhu dávajú luxusní predajcovia prítomnosti v ikonických maloobchodných lokalitách. Aj z tohto dôvodu môžu majitelia obchodných priestorov situovaných na najvyhľadávanejšej New Bond Street v Londýne pýtať najvyššie nájomné v Európe, a to na úrovni 12 300 eur/m2 za rok – čo predstavuje nárast o takmer 42 percent oproti úrovni z roku 2012, píše JLL.

Príležitosti pre expanziu a vstup do Európy nie sú limitované len na globálne a vyspelé trhy. Tranzitné trhy ako Moskva (3.miesto) a Istanbul (7.miesto) sa stali za posledné dva roky európskymi úspešnými príbehmi. Žiadne ďalšie dve mestá nedokázali v tomto období prilákať rovnako veľké množstvo nových maloobchodných značiek ako Moskva a Istanbul, uvádza sa v správe.

V Bratislave je viac obchodov ako inde

V hlavnom meste Slovenska existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Maloobchodný trh je v nej zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený.

„Slovenský maloobchodný trh je presýtený a momentálne existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Lokálni a zahraniční maloobchodníci sú pri expanzii veľmi opatrní, pričom platí, že komerčné podmienky a lokalita nehnuteľnosti musia perfektne zapadať do ich existujúceho portfólia,“ hovorí Daniel Kúth, konzultant oddelenia maloobchodných nehnuteľností JLL Slovensko.

Väčšina medzinárodných značiek váha a bratislavské obchodné ulice nepovažuje za tradičné „high streets“ ako ich poznáme z európskych a svetových metropol. Mix značiek situovaných na Obchodnej ulici v Bratislave sa pomaly približuje mixu predajcov v nákupných centrách. Luxusné značky, ktoré zvažujú otvorenie kamenného obchodu v centre hlavného mesta najčastejšie zvažujú Laurinskú ulicu.

Vo všeobecnosti však platí, že maloobchodníci stále viac uprednostňujú otvorenie obchodu v jednom z nákupných centier ako na uliciach v centre mesta. Najčastejšími voľbami sú Aupark, Eurovea alebo Central, ktoré sú situované v bezprostrednej blízkosti centra hlavného mesta Slovenska.

V súčasnosti sa na Slovensku nachádza viac ako 1,5 milióna štvorcových metrov maloobchodnej plochy. Z nicho zhruba 80 percent predstavujú nákupné centrá a zvyšok je rozdelený medzi malé mestské retailové parky. Podľa analytika JLL, maloobchodný trh Bratislavy je zo všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy najviac presýtený.

(ht)

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
          2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
          3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
          4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
          5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
          6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
          7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
          8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
          9. Pomáhajte čítaním
          10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
          1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
          2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
          3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
          4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
          5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
          6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
          7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
          8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
          9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
          10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
          1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 452
          2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 654
          3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 930
          4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 976
          5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 076
          6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 617
          7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 752
          8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 714
          9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 584
          10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 023
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
          Dobré ráno

          Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

          Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

          Podcast Dobré Ráno.
          Autorská strana Samuela Marca

          Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

          Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

          Marcelo Bielsa.
          Minister obrany Jaroslav Naď.

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.