BRATISLAVA. Parkovacia politika musí byť súčasťou dopravnej politiky mesta. Pre Bratislavu je nevyhnutné zavedenie jednotnej parkovacej politiky, ale súčasne musí mesto skvalitňovať mestskú hromadnú dopravu a zavádzať integrovanú dopravu.
Hovorí to nová hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.
Momentálne sa však venuje najmä projektom ako Starý most či električková radiála v Dúbravke, konkrétne kroky v oblasti parkovacej politiky tak ešte neboli spravené.
To, čo bude súčasťou parkovacej politiky bude na dohode mesta a mestských častí. Základom však podľa nej je vytvorenie rezidentských zón, spoplatnenie uličného parkovania, budovanie záchytných parkovísk.
"O pravidlách parkovacej politiky začneme v krátkej dobe rokovať. O predpise parkovacích miest pre developerov to platí rovnako," hovorí.
Tatiana Kratochvílová vystriedala od februára Tibora Schlossera. Magistrát si od výmeny sľubuje "aktívnejší prístup do riadenia dopravných projektov".
V minulosti viedla oddelenie dopravy na Miestnom úrade Staré Mesto, ako aj cestné hospodárstvo na Magistráte hlavného mesta.
Hlavný dopravný inžinier v Bratislave zabezpečuje odborné špecializované činnosti strategického a koncepčného charakteru v oblasti dopravy a ďalšie činnosti podľa pokynu primátora. Zabezpečuje tiež koordináciu strategických a koncepčných rozvojových dokumentov pre územie hlavného mesta v oblasti dopravy, koordináciu rozvoja inteligentných dopravných systémov na území mesta a koordináciu medzinárodných projektov a projektov financovaných z EÚ z hľadiska strategického rozvoja dopravy na území mesta.