SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Slováci v lete prerábali, záujem o farby vzrástol

Letné mesiace sú už tradične obdobím rekonštrukcií bytov či domov.

O výbere farieb rozhodujú zväčša ženy, ktoré sú menej konzervatívne než muži.O výbere farieb rozhodujú zväčša ženy, ktoré sú menej konzervatívne než muži. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ - WWW.FREEIMAGES.COM)

BRATISLAVA. Potvrdili to aj aktuálne čísla výrobcu a predajcu farieb, spoločnosti JUB, ktoré hovoria o náraste dopytu po náterových farbách oproti priemeru tohto roka približne o 25 %.

"Záujem o krajšie bývanie rastie. Tohtoročný dopyt po farbách bol totiž až o 20 % vyšší ako pred niekoľkými rokmi," uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Stanislav Kalinay. Podľa jeho slov je za tým lepšia finančná situácia Slovákov, ako aj záujem mladých mať vlastný byt.

"Hoci medzi farbami dominovala biela, trendom je kombinácia stien rôznych farieb a odtieňov. Hitom leta bola hnedá, vhodná do obývačiek, ako aj bordová, ideálna pre spálne," priblížil Kalinay. Ako dodal, o výbere farieb rozhodujú až v 80 % ženy, ktoré sú menej konzervatívne než muži.

Skryť Vypnúť reklamu

"Súčasní zákazníci preferujú farby s vysokou krycou schopnosťou, pretože pri ich použití stačí urobiť len jeden náter, čo zvládne ktokoľvek," konštatoval predseda predstavenstva firmy.

Pokiaľ ide o prevládajúci typ farieb, Slováci maľujú najmä vnútra svojich bytov. "Po interiérových farbách s podielom dve tretiny návštevníci slovenských internetových obchodov vyhľadávali najčastejšie fasádne farby a po nich nátery na drevo," doplnil riaditeľ webu Pricemania.sk Michal Král.

Skupina JUB je medzinárodná spoločnosť so sídlom v Slovinsku. V súčasnosti má 12 dcérskych spoločností a pôsobí na viac ako 20 trhoch v Európe, ako aj mimo nej. Zamestnáva približne 600 ľudí, prevádzkuje dva výrobné závody v Slovinsku a Srbsku, pričom na zahraničné trhy vyváža 75 % svojej produkcie pod vlastnou obchodnou značkou.

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
          3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
          4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
          6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
          7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
          8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
          1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
          2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
          3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
          4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
          5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
          6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
          7. Hygge ako životný štýl
          8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
          9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
          1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 586
          2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 940
          3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 224
          4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 345
          5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 895
          6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 835
          7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 291
          8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 188
          9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 050
          10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 922
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Téma: Prieskumy volebných preferencií

          Prečítajte si aj ďalšie články k téme

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

          Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

          18 h

          Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

          8 h

          Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

          22. jan

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.

          13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          30. máj