Za nové pravidlá parkovania v Bratislave je väčšina

Jednotnú parkovaciu politiku chce samospráva prijať do začiatku roku 2016 aspoň tam, kde sú najväčšie ťažkosti s parkovaním.

Každá mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie, rezidentské karty budú mať jednotný vizuál a podobne.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABO KUCHTA)

BRATISLAVA. Rokovania o nastavení pravidiel jednotnej parkovacej politiky v Bratislave pokračujú. Väčšina zástupcov mestských častí na pracovnom stretnutí vyjadrila jednotnej parkovacej politike podporu, píše bratislavský magistrát v tlačovej správe.

„Je našou ambíciou, aby sme jednotnú parkovaciu politiku prijali do začiatku roku 2016 tak, aby sme ju technicky stihli zaviesť do začiatku predsedníctva SR v Rade EÚ aspoň v mestských častiach, ktoré majú s parkovaním najväčšie problémy," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal po rokovaní. Obdobný princíp podľa neho dnes uplatňujú takmer všetky európske mestá.

Pracovná skupina, ktorá sa na tému parkovacej politiky stretávala už od mája 2015, pripravila návrh všeobecne záväzného nariadenia a zmeny Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy, ktoré definujú zásady jednotných parkovacích pravidiel v meste. Tieto dokumenty majú teraz možnosť pripomienkovať jednotlivé mestské časti, následne bude materiál predložený na rokovania poslanecného grémia, Mestskej rady Bratislavy a miestnych zastupiteľstiev v jednotlivých mestských častiach. Jej finálnu podobu schváli mestské zastupiteľstvo.

„Chceme ísť smerom, aby mohli mestské časti komplexne zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách, ktoré sú v správe hlavného mesta“ vysvelila princíp fungovania hlavná dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová. „Prevádzkovať parkovaciu politiku bude tak v každej mestskej časti vždy mestská časť na celom území. Systém musí byť totiž prehľadný a s jasnými pravidlami,“ dodala.

Na základe predošlých rokovaní nebola myšlienka jedného prevádzkovateľa parkovacieho systému v rámci celého mesta priechodná, väčšina mestských častí vyjadrila vôľu mať kontrolu nad parkovaním na svojom území. To znamená, že každá mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie, rezidentské karty budú mať jednotný vizuál, mesto bude centrálne spravovať evidenciu ich vydávania a podobne.


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Moskva alebo Petrohrad?
          2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
          3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
          4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
          5. Nový Jaguar XF Sportbrake
          6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
          7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
          8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
          9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
          10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
          1. Moskva alebo Petrohrad?
          2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
          3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
          4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
          5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
          6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
          7. Nový Jaguar XF Sportbrake
          8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
          9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
          10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
          1. Moskva alebo Petrohrad? 9 520
          2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 851
          3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 492
          4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 131
          5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 018
          6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 967
          7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
          8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 526
          9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
          10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

          Hlavné správy zo Sme.sk

          ŠPORT

          Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

          Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

          PLUS

          Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

          Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

          KOMENTÁRE

          My sme les. Zastavíme katastrofu?

          Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

          Neprehliadnite tiež

          V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

          Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

          Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

          Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.

          Stavebná produkcia medziročne klesla

          Oproti februáru 2016 sa celková stavebná produkcia znížila o 10,7 percenta.

          Príspevok na zateplenie domu bude možné opäť získať v druhej polovici roka

          Maximálna dotácia má stúpnuť zo 6500 na 8500 eur.