SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Za nové pravidlá parkovania v Bratislave je väčšina

Jednotnú parkovaciu politiku chce samospráva prijať do začiatku roku 2016 aspoň tam, kde sú najväčšie ťažkosti s parkovaním.

Každá mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie, rezidentské karty budú mať jednotný vizuál a podobne.Každá mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie, rezidentské karty budú mať jednotný vizuál a podobne. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABO KUCHTA)

BRATISLAVA. Rokovania o nastavení pravidiel jednotnej parkovacej politiky v Bratislave pokračujú. Väčšina zástupcov mestských častí na pracovnom stretnutí vyjadrila jednotnej parkovacej politike podporu, píše bratislavský magistrát v tlačovej správe.

„Je našou ambíciou, aby sme jednotnú parkovaciu politiku prijali do začiatku roku 2016 tak, aby sme ju technicky stihli zaviesť do začiatku predsedníctva SR v Rade EÚ aspoň v mestských častiach, ktoré majú s parkovaním najväčšie problémy," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal po rokovaní. Obdobný princíp podľa neho dnes uplatňujú takmer všetky európske mestá.

Skryť Vypnúť reklamu

Pracovná skupina, ktorá sa na tému parkovacej politiky stretávala už od mája 2015, pripravila návrh všeobecne záväzného nariadenia a zmeny Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy, ktoré definujú zásady jednotných parkovacích pravidiel v meste. Tieto dokumenty majú teraz možnosť pripomienkovať jednotlivé mestské časti, následne bude materiál predložený na rokovania poslanecného grémia, Mestskej rady Bratislavy a miestnych zastupiteľstiev v jednotlivých mestských častiach. Jej finálnu podobu schváli mestské zastupiteľstvo.

„Chceme ísť smerom, aby mohli mestské časti komplexne zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách, ktoré sú v správe hlavného mesta“ vysvelila princíp fungovania hlavná dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová. „Prevádzkovať parkovaciu politiku bude tak v každej mestskej časti vždy mestská časť na celom území. Systém musí byť totiž prehľadný a s jasnými pravidlami,“ dodala.

Skryť Vypnúť reklamu

Na základe predošlých rokovaní nebola myšlienka jedného prevádzkovateľa parkovacieho systému v rámci celého mesta priechodná, väčšina mestských častí vyjadrila vôľu mať kontrolu nad parkovaním na svojom území. To znamená, že každá mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie, rezidentské karty budú mať jednotný vizuál, mesto bude centrálne spravovať evidenciu ich vydávania a podobne.

Skryť Vypnúť reklamu

          Inzercia - Tlačové správy

          1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
          2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
          3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
          4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
          5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
          6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
          7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
          8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
          10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
          1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
          2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
          3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
          4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
          5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
          6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
          7. Hygge ako životný štýl
          8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
          9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
          10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
          1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 011
          2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 770
          3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 444
          4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 292
          5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 853
          6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 797
          7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 287
          8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 204
          9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 074
          10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 944
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

          Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

          21 h

          Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

          10 h

          Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

          22. jan

          OĽaNO stratilo viac ako polovicu preferencií a Sme rodina by asi ani neprešli do parlamentu. Chá-chá!

          Neprehliadnite tiež

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          10. jan
          Ilustračné foto.

          Ľudia najviac kupovali menšie byty.

          13. júl
          Ilustračné foto.

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          30. máj