Slovensko v rebríčku logistiky príliš nezabodovalo

Významný developer priemyselných stavieb urobil zoznam najlepších logistických lokalít v strednej a východnej Európe. Slovensko na prvých priečkach nie je.

Praha je na treťom mieste.Praha je na treťom mieste.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - P3)

BRATISLAVA. Významný developer priemyselných stavieb urobil zoznam najlepších logistických lokalít v strednej a východnej Európe. Slovensko sa dostalo až do strednej časti zoznamu.

Prvých päť lokalít rebríčku Prologis a agentúry Eyefortransport je rozmiestnených po celom regióne a každá leží v inej krajine. Najatraktívnejšou oblasťou regiónu CEE je stredné Poľsko, do ktorého spadá aj Lodž. Druhé miesto obsadil Istanbul, tretie Praha, štvrté Bukurešť a piate Budapešť.

Slovensko sa ako región umiestnilo až na 47. mieste, najlepšie si viedlo pri hodnotení kritéria "dostupnosť pracovnej sily".

Bratislava, ktorá je pre logistiku tradičnou lokalitou, sa v rebríčku dostala na 39. miesto. Pri tomto umiestnení zavážilo kritérium "náklady na nehnuteľnosti".

Rozmiestnenie TOP lokalít po celom regióne strednej a východnej Európy označuje Prologis za dôkaz búrlivého rozvoja, ktorým sektor logistiky v CEE v posledných rokoch prechádza.

Práve stredná a východná Európa dosiahla v porovnaní s výsledkami predchádzajúceho prieskumu z roku 2013 najväčšie pokroky. Hneď deväť z desiatich najlepších lokalít v tomto regióne vylepšilo svoje výsledky. Osem lokalít z regiónu CEE sa navyše dostalo do celoeurópskej Top 20 - v roku 2013 tam pritom prenikli iba štyri, píše sa v správe k prieskumu.

Hlavným faktorom atraktivity strednej a východnej Európy sú nízke náklady. Pričom vzostup trhov v regióne CEE ide na úkor lokalít v západnej Európe.

Tu najväčší prepad zaznamenali Liège, Paríž, Brusel, Madrid a stredné Nemecko. Ústup z predchádzajúcich pozícií postihol aj centrá leteckej prepravy ako Frankfurt nad Mohanom alebo Amsterdam-Schiphol. V ich prípade sa tak podľa prieskumu stalo najmä pre slabší výsledok v hodnotení kritérií dostupnosť pracovnej sily a cena práce.

Pozíciu najatraktívnejšej logistickej lokality Európy obsadilo s veľkým náskokom Venlo, oblasť na juhovýchode Holandska blízko nemeckých hraníc. S prehľadom tak obhájilo svoje prvenstvo z predchádzajúceho prieskumu uskutočneného v roku 2013. Venlo obsadilo prvé miesto v deviatich z 11 posudzovaných parametrov, keď obzvlášť dobré výsledky dosiahlo v kategórii dostupnosť pozemkov, cestné spojenie, náklady na dopravu a regulačný rámec.

V rámci prieskumu hodnotilo 216 užívateľov logistických nehnuteľností celkovo 100 distribučných lokalít podľa 11 kritérií. Respondenti pochádzali z najrôznejších odvetví, od maloobchodných reťazcov cez zástupcov automobilového priemyslu až po spoločnosti pôsobiace v zdravotníctve.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
          2. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
          3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
          4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
          5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
          6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
          7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
          8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
          9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
          10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
          1. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
          2. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
          3. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
          4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
          5. Noerr advised on WebSupport deal
          6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
          7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
          8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
          9. eKasa prichádza na Slovensko
          10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
          1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 506
          2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 545
          3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 867
          4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 465
          5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 038
          6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
          7. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 4 373
          8. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 285
          9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 658
          10. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu 2 616

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Dobré ráno

          Dobré ráno: Smer ukázal Pellegrinimu, kto je šéf

          Ako sa cez víkend zmenila situácia.

          STĹPČEK PETRA TKAČENKA

          Rebel bez príčiny

          Fico sa mentálne zasekol v roku 2013.

          Neprehliadnite tiež

          Podcast Index

          Index: Ani prísnejšia regulácia úverov nehnuteľnosti nezlacní

          Ako ovplyvní ceny nehnuteľností sprísnenie poskytovania úverov.

          Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
          Ilustračné foto.

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          Ilustračné foto

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.