Megaštvrť CENTROP chcú začať halami

Obrovský projekt medzi bratislavskou Záhorskou Bystricou a mestskou časťou Devínska Nová Ves chcú začať stavať po fázach. Ako prvé majú vyrásť predmontážne haly a sklady.

Umiernenejšiu súčasnú verziu možného rozvoja Bratislavy neďaleko diaľnice a Volkswagenu včera ukázala spoločnosť Reform Capital.(Zdroj: VIZUALIZÁCIA - REFORM CAPITAL)

BRATISLAVA. Po rokoch sa opäť ozýva investor plánovanej megaštvrte medzi bratislavskou Záhorskou Bystricou a mestskou časťou Devínska Nová Ves. Projekt CENTROP v susedstve rozvíjajúcej sa lokality Bory nezaspal. Investor s novým tímom odborníkov a partnerov chcú začať rozvíjať územie postupne podľa dopytu trhu a už dva roky čaká na potrebnú zmenu územného plánu.

Časť súčasnej poľnohospodárskej pôdy neďaleko diaľnice sa tak má v prvom kroku zmeniť na logisticko-priemyselný areál. Úvodná etapa má mať 70 hektárov a pri odbyte vysporiadaných pozemkov investor chce využiť súčasný boom záujmu o haly zo strany dodávateľov pre automobilku.

V čase, keď bratislavský magistrát hľadá rezervy vo vyberaní dane z nehnuteľnosti v meste, investor hovorí o milióne eur, ktoré by mohli ísť do mestskej kasy.

A tiež o 3,5 miliónoch eur z poplatku za vyňatie pozemkov z poľnohospodárskeho pôdneho fondu pre štát.

Polyfunkciu až neskôr

Výstavbu budúcej megaštvrte predstavila v roku 2008 spoločnosť Opera. Americký architekt Guy Perry vtedy na vizualizáciách prezentoval Štvrť Centrop Valley, ktorá mala vyrásť na 850 hektároch dnešnej poľnohospodárskej pôdy a okrem rozsiahlych rezidenčných zón s komplexnou občianskou vybavenosťou zahŕňala administratívu, obchody, logistický park, arborétum, ZOO či štadión a osemnásťjamkové golfové ihrisko.

Umiernenejšiu súčasnú verziu včera ukázala spoločnosť Reform Capital, ktorá má napríklad za sebou projekt Mladé Čunovo.

Podľa konateľa a spoločníka Reform Capital Martina Drážskeho, investor sa úmyslov na polyfunkciu celkom nevzdáva. No v spolupráci s mestom usúdili, že vhodnejšie bude postupovať po fázach.

Územie 600 hektárov podľa investora má potenciál na umiestnenie širokej škály funkcií od parkov cez školy, služby, bývanie a podobne.

V susedstve automobilky

Na aktuálne plánovaných 70 hektároch sa v súčasnosti robia jednoduché pozemkové úpravy tak, aby bolo na výstavbu pripravených čo najviac pozemkov. Ak by mesto zmenilo územný plán v prospech projektu, výstavba môže začať budovaním infraštruktúry 15 mesiacov od schválenia zmeny, haly môžu stavať zhruba ďalší rok.

Priemyselná zóna má vyrásť v priamom susedstve s automobilkou a ďaleko od existujúcich obytných zón, sľubuje projektový manažér Michal Smolec.

Podľa architekta Juraja Benetina, ktorý je spoluautorom urbanistickej štúdie, medzi halami a diaľnicou zostane pás poľnohospodárskej pôdy a vidno by malo byť kompaktnú zástavbu, z tej strany neprerušovanú napríklad parkoviskami a podobne.

Z celého 600 hektárového územia zatiaľ Reform Capital vykúpil 270 hektárov, zvyšné pozemky podľa neho patria súkromným osobám, cirkvi alebo štátu a nie sú vo vlastníctve iného developera.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
          5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
          6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
          7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
          8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
          9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
          10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
          1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
          4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
          5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
          6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
          7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
          9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
          10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
          1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 512
          2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 796
          3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 181
          4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 078
          5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 409
          6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 945
          7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 480
          8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 672
          9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 823
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 154

          Hlavné správy zo Sme.sk

          ŠPORT

          Sagan vysvetlil, prečo správu o rozchode oznámil počas Tour

          Reagoval na vymyslený anonymný list.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov