Megaštvrť CENTROP chcú začať halami

Obrovský projekt medzi bratislavskou Záhorskou Bystricou a mestskou časťou Devínska Nová Ves chcú začať stavať po fázach. Ako prvé majú vyrásť predmontážne haly a sklady.

Umiernenejšiu súčasnú verziu možného rozvoja Bratislavy neďaleko diaľnice a Volkswagenu včera ukázala spoločnosť Reform Capital.(Zdroj: VIZUALIZÁCIA - REFORM CAPITAL)

BRATISLAVA. Po rokoch sa opäť ozýva investor plánovanej megaštvrte medzi bratislavskou Záhorskou Bystricou a mestskou časťou Devínska Nová Ves. Projekt CENTROP v susedstve rozvíjajúcej sa lokality Bory nezaspal. Investor s novým tímom odborníkov a partnerov chcú začať rozvíjať územie postupne podľa dopytu trhu a už dva roky čaká na potrebnú zmenu územného plánu.

Časť súčasnej poľnohospodárskej pôdy neďaleko diaľnice sa tak má v prvom kroku zmeniť na logisticko-priemyselný areál. Úvodná etapa má mať 70 hektárov a pri odbyte vysporiadaných pozemkov investor chce využiť súčasný boom záujmu o haly zo strany dodávateľov pre automobilku.

V čase, keď bratislavský magistrát hľadá rezervy vo vyberaní dane z nehnuteľnosti v meste, investor hovorí o milióne eur, ktoré by mohli ísť do mestskej kasy.

A tiež o 3,5 miliónoch eur z poplatku za vyňatie pozemkov z poľnohospodárskeho pôdneho fondu pre štát.

Polyfunkciu až neskôr

Výstavbu budúcej megaštvrte predstavila v roku 2008 spoločnosť Opera. Americký architekt Guy Perry vtedy na vizualizáciách prezentoval Štvrť Centrop Valley, ktorá mala vyrásť na 850 hektároch dnešnej poľnohospodárskej pôdy a okrem rozsiahlych rezidenčných zón s komplexnou občianskou vybavenosťou zahŕňala administratívu, obchody, logistický park, arborétum, ZOO či štadión a osemnásťjamkové golfové ihrisko.

Umiernenejšiu súčasnú verziu včera ukázala spoločnosť Reform Capital, ktorá má napríklad za sebou projekt Mladé Čunovo.

Podľa konateľa a spoločníka Reform Capital Martina Drážskeho, investor sa úmyslov na polyfunkciu celkom nevzdáva. No v spolupráci s mestom usúdili, že vhodnejšie bude postupovať po fázach.

Územie 600 hektárov podľa investora má potenciál na umiestnenie širokej škály funkcií od parkov cez školy, služby, bývanie a podobne.

V susedstve automobilky

Na aktuálne plánovaných 70 hektároch sa v súčasnosti robia jednoduché pozemkové úpravy tak, aby bolo na výstavbu pripravených čo najviac pozemkov. Ak by mesto zmenilo územný plán v prospech projektu, výstavba môže začať budovaním infraštruktúry 15 mesiacov od schválenia zmeny, haly môžu stavať zhruba ďalší rok.

Priemyselná zóna má vyrásť v priamom susedstve s automobilkou a ďaleko od existujúcich obytných zón, sľubuje projektový manažér Michal Smolec.

Podľa architekta Juraja Benetina, ktorý je spoluautorom urbanistickej štúdie, medzi halami a diaľnicou zostane pás poľnohospodárskej pôdy a vidno by malo byť kompaktnú zástavbu, z tej strany neprerušovanú napríklad parkoviskami a podobne.

Z celého 600 hektárového územia zatiaľ Reform Capital vykúpil 270 hektárov, zvyšné pozemky podľa neho patria súkromným osobám, cirkvi alebo štátu a nie sú vo vlastníctve iného developera.


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 954
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 737
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 280
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 020
  5. Kam do tepla v januári? 1 764
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 346
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 244
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 980
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Neprehliadnite tiež

V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov

V bratislavskom Prievoze pribudne nový rezidenčný komplex

Rezidenčný komplex by mal podľa zámeru pozostávať z troch polyfunkčných objektov, garážového domu a súvisiacej infraštruktúry.

Ponuka nových bytov na Slovensku rastie rýchlejšie ako dopyt po bývaní

Ceny bytov majú v poslednom období rastúci trend.