Obchodov máme viac ako inde, stavajú ďalšie

V Bratislave na obyvateľa pripadá najviac maloobchodnej plochy spomedzi všetkých metropol regiónu strednej a východnej Európy. Developeri pripravujú ďalšie.

Obchodné centrá sú na Slovensku také populárne, že úplne zatlačili do úzadia tradičné nákupné ulice, a to nielen v regiónoch no aj v Bratislave.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Ak niečo stavať, potom určite obchodné centrum, pričom to nemusí byť zrovna v Bratislave. Asi takto vyzerá súčasný trend pri rozvoji území.

Retailový (maloobchodný) trh na Slovensku rastie. Dôvodom sú jednak celkovo pozitívne makroekonomické ukazovatele a taktiež zvyšujúca sa dôvera spotrebiteľov. Developeri sa okrem hlavného mesta obzerajú po regiónoch a zo strany obchodníkov je badať zvýšenú chuť ďalej expandovať. Píše sa to v štúdii poradenskej firmy JLL.

Po otvorení regionálnych nákupných centier City Arena v Trnave, Forum v Poprade a Galéria v Lučenci, celková plocha pre obchody na Slovensku dosiahla na prelome rokov 1,584 milióna štvorcových metrov. Približne 38 percent z celkovej ponuky je v Bratislave a okolí, nasleduje košický, nitriansky a žilinský región.

“Pre developerov sú momentálne najviac atraktívne regionálne mestá s relatívne menším objemom maloobchodnej plochy, kde projekty s prepracovaným mixom nájomcov, výhodnou polohou a dobre naplánovanou stratégiou sú schopné predstihnúť už existujúce retailové projekty,” hovorí Daniel Kúth, Senior Konzultant JLL Slovensko.

Znamená to, že prevádzkovatelia centier sa musia stále viac zaoberať tým, aké obchody či značky si v centre prenajmú plochu a aké aktivity navyše ponúknu kupujúcim, aby prišli k nim a nie ku konkurencii. Okrem iného to napríklad nesmú mať do obchodov ďaleko.

Obchodné centrá sú na Slovensku také populárne, že úplne zatlačili do úzadia tradičné nákupné ulice, a to nielen v regiónoch no aj v Bratislave.

Aj napriek tomu, že v Bratislave na obyvateľa v súčasnosti pripadá absolútne najviac maloobchodnej plochy spomedzi všetkých metropol regiónu strednej a východnej Európy (736 štvorcových metrov na 1000 obyvateľov v bratislavskom regióne), vlani developeri ohlásili dva nové veľké projekty, upozorňuje JLL.

Ukončiť by ich mali v rokoch 2018/2019. Stanica Nivy má mať približne 70 000 štvorcových metrov prenajímateľnej plochy a rozšírenie nákupného centra Eurovea ďalších zhruba 25 000 štvorcových metrov.

Čo sa stavia

Veľké projekty obchodných centier

  • Eperia Prešov (22 000 m2) v Prešove
  • Stanica Nivy (70 000 m2) v Bratislave
  • Eurovea - rozšírenie (25 000 m2) v Bratislave
  • Laugaricio - rozšírenie (20 000 m2) v Trenčíne

Zdroj: JLL (ht)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
          5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
          6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
          7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
          8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
          9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
          10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
          1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
          2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
          3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
          4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
          5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
          6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
          7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
          8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
          9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
          10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
          1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 668
          2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 274
          3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 19 275
          4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 056
          5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 412
          6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 824
          7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 014
          8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 423
          9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 328
          10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 666

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Autorská strana Michala Havrana

          Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

          Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

          Neprehliadnite tiež

          Ceny nehnuteľností na bývanie v prvom štvrťroku stúpli

          V medzikvartálnom porovnaní stúpli takmer o tri percentá a v medziročnom porovnaní sa zvýšili o necelých 12 percent.

          V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

          Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

          Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

          Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

          Vykurovať sa začalo skôr. Účty ukáže až zima

          Výsledné platby za teplo mierne zdvihne studený január, ktorý bol najchladnejší za 20 rokov